Asiel heeft verkeerde info over hond, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Asiel heeft verkeerde info over hond, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:42

Soms kijk ik op ikzoekbaas.nl, gewoon om te kijken wat er zoal zit. Tot mijn verbazing zat er een hond die ik erg goed ken, maar de beschrijving klopt niet met hoe ik haar ken. Het hele verhaal klopt niet trouwens. Kan ik hier iets mee? Of moet ik me er niet mee bemoeien?

De info kan de hond een betere kans op een goed huis geven en is redelijk positief, op één punt na

hafjelinger

Re: Asiel heeft verkeerde info over hond, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:47

Misschien even contact opnemen met het asiel? Dan merk je vanzelf wel of je iets voor ze kunt betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:47

Ik zou zeggen, mail het asiel met de juiste info :)

Ik bemoei me ermee hoor, zeker als het belangrijk is :j
Ik heb ook eens van een hond gezien dat ze zeiden dat die heel goed met andere honden kon, en diezelfde hond lag heel vaak in de clinch met een andere hond, dan ga je dat toch neit zeggen? Zo stom vind ik dat......

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:48

Neemt een asiel in zo'n geval geen contact op met oude eigenaar? :o Want dat zie ik niet zitten.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:50

ja hangt ervan af denk ik.... als hij/zij erop staat als kind makke hond, en jij weet dat ze in het verleden kindjes als hoofdgerecht had staan, zou ik er wel wat van zeggen. Als het iets kleins is, dan misschien niet, maar hangt van de situatie af

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:50

Dat denk ik wel. Anders kan iedereen wel een verhaal ophangen over een bepaalde hond op een site.
Dat moeten ze natuurlijk wel even verifieren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:53

Dan houdt het jammer genoeg op, wel sneu, want zou toch ook in het voordeel van de hond zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:19

doe je het toch anoniem?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:21

Je kan toch gewoon bellen om dat te vragen? :?

"Goh, de informatie op jullie site over Fikkie klopt niet, ik ken die hond goed en weet hoe het zit, maar wil niet dat het vorige baasje hoort dat ik contact met jullie opgenomen heb, kan dat?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:22

Je kan ook bellen alsof je de hond wil hebben, kijken wat ze zeggen :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:23

Ik denk niet dat het asiel contact opneemt met de oude eigenaar.. die heeft de hond afgestaan en dat is klaar. Desnoods zet je erbij dat je liever niet hebt dat het doorgespeeld word.

Ik vind het overigens de zaak van het asiel, mocht de hond 'tegenvallen' bij de nieuwe eigenaar heeft het asiel daar zelf weer last van. Wel vervelend voor de hond natuurlijk.. Het is helaas zo dat je de dieren in een wat beter licht moet plaatsen om ze een nieuw huis te geven..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 17:23

Ik heb al gebeld, maar kreeg niemand te pakken. Vandaar dat ik even topic open, om te kijken of ik niet te bemoeizuchtig ben. :) Okee en ik kreeg wat twijfels.

EDIT: Okee, dan bel ik morgen weer even en zal ik het aangeven :j Misschien stellen ze het wel op prijs!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-04-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:24

Even contact opnemen kan geen kwaad!
Hoewel ik niet zeker weet of het echt helpt, tenzij het echt zeer belangrijke informatie is...

Toen we gingen kijken naar een vriendinnetje voor mijn konijn, was er ook een konijn die als man op de site stond en een vrouwtje bleek te zijn... Gezegd en 'ze zouden het veranderen'.. Nog steeds staat het beestje als ram op de site :(:) :=

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:24

:') asiels hebben werk genoeg := denk dat veel dingen er bij inschieten..
Veel van de info word gebaseerd op info van de oude eigenaar maar ook ervaringen in het asiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:25

MyWishMax schreef:
Ik heb al gebeld, maar kreeg niemand te pakken. Vandaar dat ik even topic open, om te kijken of ik niet te bemoeizuchtig ben. :) Okee en ik kreeg wat twijfels.

EDIT: Okee, dan bel ik morgen weer even en zal ik het aangeven :j Misschien stellen ze het wel op prijs!

Good girl *\o/* stoer wijffie :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:25

lieniminnie schreef:
Ik denk niet dat het asiel contact opneemt met de oude eigenaar.. die heeft de hond afgestaan en dat is klaar. Desnoods zet je erbij dat je liever niet hebt dat het doorgespeeld word.

.

als de oude eigenaresse er om gevraagd heeft om bericht bij verandering te krijgen dan doen sommige asiels dat

maar je kan idd gewoon zeggen waarom je liever niet je naam doorgespeeld wil hebben
maar asiel gaat niet alleen af op het verhaal van de baas, dat is in eerste instantie zo, maar ze gaan zelf ook een beoordeling geven
althans, dat is mijn ervaring met ze

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 17:26

Nouja, informatie over het gedrag, over het verleden, over de gezondheid, eigenlijk een heel verhaal. Want er staat dat ze weinig van de hond weten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:16

Heel fijn dat je contact opneemt met het asiel. Zo voorkom je wss dat het een zgn "draaideur" hond gaat worden.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:46

Goed dat je dit hebt gedaan.
Bij ons was er iemand die de hond gewoon aan het hek had vastgebonden bij het asiel.
Heeft een andere hondenvrouw even gebeld om informatie over dat dier door te geven.
De beagle had nog suikerziekte ook.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:46

Als het in het voordeel van de hond is waarom niet he.

Wij hebben een tijdje terug een dag een hond op proef gehad uit een asiel,
Uiteindelijk toch teruggebracht omdat hij mijn konijntjes als maaltijd zag :)
Maar bij het terug brengen vroeg het Asiel om wat meer info over wat wij die dag hebben meegemaakt met die hond, alle info is welkom :)