Ik zag het inderdaad ook in de krant... Beetje sneu, witte duiven waren toch ook voldoende geweest?
bosmonster
Geplaatst: 02-04-12 16:29
dat viel mij ook direct op. 'k denk inderdaad geverfd, net als dat ze honden verven tegenwoordig. 't zal wel niet schadelijk zijn, maar vind het toch een beetje raar.
Dit werd vroeger toch vaker gedaan? heb vaak zat 'apart' gekleurde duiven in steden gezien. Och, zolang die dieren er maar geen last van hebben. Sommige mensen doen toch ook paarden (be)schilderen, of 'mooier' maken door manen en staart leuk in te vlechten etc. Dat is ook geen noodzaak, en zullen sommigen ook belachelijk vinden. Ieder zijn ding
Dankjewel voor de reacties Net even aan mijn moeder laten zien, en ze dacht dat het iets van natuurlijk kleurstof was
zonnebloem18
Geplaatst: 02-04-12 16:39
Klopt bij de efteling hebben ze die vogels ook wel die zijn gekleurd door kleurstoffen in het voer, is verder niet schadelijk voor ze voor zover ik kon vinden.
Roxanneexxx
Geplaatst: 04-04-12 19:10
Gisteren kwam in de uitzending van Barbies bruiloft hoe deze duiven andere kleuren krijgen.
Er wordt kleurstof in het eten van de duiven gegaan, net als er kleurstof ik menseneten kan zitten. Alleen wij krijgen er geen kleurtje of gekleurd haar van
Teminste dat is was die man van de duiven vertelde
tja je wil niet weten hoeveel showhonden bijv. wel niet een beetje her en der geverfd (of wat ze dan ook gebruiken) worden om er 'mooier en rastypischer' uit te zien..............
Mijn mening is als ze niet gewaardeerd worden zoals ze zijn als ze hun natuurlijke kleur hebben dan moet je er gewoon niet aan beginnen.