Kat eet wattenstaafje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WhatsUp

Kat eet wattenstaafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:21

Zojuist zat mijn kat van 1 jaar met een wattenstaafje te spelen wat hij in een la had gevonden. Toen ik dat zag wilde ik hem afpakken, maar toen ik hem uit zijn bek trok had ik (iets minder dan) een half staafje in mijn hand. De andere helft heeft die sukkel dus blijkbaar opgegeten. Nu even mijn vraag: kan dit kwaad? Heeft er iemand ervaring met dat zijn/haar kat een langwerpig voorwerp ingeslikt heeft? En hoe is dat afgelopen? Iemand tips om het er snel(ler) uit te krijgen?
De kat gedraagt zich gewoon normaal, als blijkt dat hij zich niet goed voelt zal ik de DA bellen, maar die zal me nu waarschijnlijk ook niet meer kunnen vertellen dan dat ik af moet wachten tot het eruit komt.

Anoniem

Re: Kat eet wattenstaafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:24

PDF mijn poesje doet precie het zelfde alleen eet ze het plastic staafje zelf niet.
Ze pikt ze uit de pedaalemmer uit de badkamer ( het liefst gebruikte 8)7 )

Ik zou de DA wel even bellen en om advies vragen !! Persoonlijk zou ik naar de DA gaan omdat plastic niet verteerd kan worden en dus schade aan kan brengen.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:30

Bedankt voor je reactie :)
M'n kat staat helaas niet echt bekend om z'n intellect, maar had niet verwacht dat hij ook daadwerkelijk zo'n staafje op zou eten.
Plastic kan inderdaad niet verteerd worden, maar wat voor schade zou dat aan kunnen richten dan? Ik zou denken dat het er dan in dezelfde vorm weer uitkomt (bij m'n paard ook wel eens gehad die een stuk plastic had binnengekregen).

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:39

Volgens mij kan het weinig kwaad als ze een klein beetje plastic binnenkrijgen, het komt er dan vanzelf weer uit (in dezelfde vorm :+ )...
Maar als het inderdaad een langwerpig voorwerp is, ben ik toch wel bang dat het ergens vast blijft zitten en schade op levert...
Even de DA bellen is denk ik het verstandigste! :j Hoewel ik niet weet of zij veel kunnen doen voor je op dit moment, omdat het even afwachten is of het eruitkomt of niet.....

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:46

Ik zou hiervoor ook een da bellen. Een wattenstokje gaat de kronkeltjes van de darm nooit door kunnen zonder gevolgen....

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 14:02

Nou even de DA gebeld, maar die zegt dat het niet zoveel kwaad kan. Het is ook maar zo'n 2 centimeter dus de kans op verstoppingen is dan niet zo heel groot. DA had het ook over katten die naald en draad hadden opgegeten wat er ook zo weer uitkwam uiteindelijk, dus ik wacht het wel even af.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:03

Mijne had dat ook gedaan, maar dan vanaf waar het watje eindigde zegmaar. Dus alleen het topje echt. Heb echt een week zitten stressen en poep geplozen :o maar nooit wat teruggevonden.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 14:05

Haha, wat is dat met katten en wattenstaafjes dan? De DA gaf als tip om wat uitgeplozen watten te mengen door natvoer, zodat het een soort bolletje wordt wat makkelijk glijdt, maar die at hij ook gewoon in 1x op.. Mafkees :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:11

Nou ik denk niet dat je kat het in een stuk heeft doorgeslikt, maar in stukjes .. 2 cm zou in verhouding bij ons 10 cm zeker zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:14

Simone0308 schreef:
Nou even de DA gebeld, maar die zegt dat het niet zoveel kwaad kan. Het is ook maar zo'n 2 centimeter dus de kans op verstoppingen is dan niet zo heel groot. DA had het ook over katten die naald en draad hadden opgegeten wat er ook zo weer uitkwam uiteindelijk, dus ik wacht het wel even af.

-O- ... Dat kan echt een perforatie veroorzaken !! Terwijl uitkotsen ook weer perforatie zou kunnen veroorzaken !! Lastig

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 14:27

Peanutbutter schreef:
Nou ik denk niet dat je kat het in een stuk heeft doorgeslikt, maar in stukjes .. 2 cm zou in verhouding bij ons 10 cm zeker zijn :')

Haha, nou mijn kat is wel zo dat hij het in 1x naar binnen werkt hoor, het was echt *knauw* en weg was het wattenstaafje.
Naald kan zeer zeker een perforatie veroorzaken, maar hij zat er achterstevoren in, draad kwam er als eerste uit :P Kotsen zou ik dan zeer zeker niet laten doen, risico lijkt me dan veel te groot dat hij door de wand van de slokdarm zou gaan..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:02

Hier een kat die alles opvreet was los en vast zit. Plastic is ze vooral 'dol' op. :/ Als je dan iets wilt afpakken slikt ze het direct door en kijkt echt zo van; lekker puh!

Nooit problemen mee eigenlijk, poept ze wel weer uit. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:12

ik heb ook een kat die verzot is op (gebruikte) wattenstaafjes, die moet ik altijd buiten in de vuilnisbak gooien anders vist ie ze uit de prullenbak. Ze "verdwijnen"dan ook......

Overigens heeft mijn ex een keer een knopspeld ingeslikt, naar het ziekenhuis, foto's en met veel ontbijtkoek naar huis gestuurd en na een paar dagen kwam de speld er weer uit *yuk*

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 20:46

@Muzefee: Gelukkig maar! Af en toe zijn die beesten echt niet te volgen, haha 8)7

@Morrie: Haha, getver, gebruikte is helemaal apart :=
Had jij een ex met een doodswens toevallig? :P Gelukkig kwam ie er wel weer uit!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:51

ik zou oppassen. Geen idee of het uit zet als er vocht bij komt?

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 22:09

dierenfan schreef:
ik zou oppassen. Geen idee of het uit zet als er vocht bij komt?

Geen idee, wel een beetje maar niet zoveel volgens mij.

Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen, kat eet, drinkt en speelt nog steeds en zolang hij nog probeert de maltesers te jatten die ik aan het eten ben gaat het vast nog goed met hem :+