Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Komt goed, no worries, we willen wel foto's zien he
poezen gaan al heel snel extra eiwitten opslaan en melk produceren, dan heeft ze niet genoeg aan het gewone voer. In kittenvoeding zitten eigenlijk alle voedingsstoffen die ze nodig heeft nu!
het is echt vervelend als ze straks iets te kort komt.
ShirleyM schreef:We wilden haar al laten helpen maar we waren gewoon te laat dus als ze de kittens heeft gehad gaat ze naar de dierenarts..ik voel me er al rot over dat dit is gebeurd en ik moet er niet aan denken dat ze nu ziek is. Ze blijft nu ook binnen dit inderdaad ook omdat ik bang ben dat ze buiten bevalt. Bedankt voor jullie hulp alvast!
Faniek schreef:ShirleyM schreef:We wilden haar al laten helpen maar we waren gewoon te laat dus als ze de kittens heeft gehad gaat ze naar de dierenarts..ik voel me er al rot over dat dit is gebeurd en ik moet er niet aan denken dat ze nu ziek is. Ze blijft nu ook binnen dit inderdaad ook omdat ik bang ben dat ze buiten bevalt. Bedankt voor jullie hulp alvast!
Ik weet dat je geen idee hebt hoelang ze al draagt, maar ook als ze zwanger zijn kan je haar nog gewoon laten castreren.. Als hier konijnen mogelijk zwanger zijn laat ik ze met regelmaat ook helpen.. Zeker als ze mogelijk gedekt is door een wild konijn als halfwildjes, maar ook bijvoorbeeld als ik weet dat ze drager of iets mogelijk een afwijking hebben. Je hebt ook een risico op aids dus wellicht nog een idee mocht ze nog niet heel, heel ver zijn.. wellicht door eerst een echo te doen.
Babsiej schreef:Natuurlijk ben je te laat met ruim anderhalf. Dus gewoon zin in een nestje, geen probleem maar verzin er niet van alles omheen.
Lees je vooral goed in, er kan nogal wat fout gaan bij bevallen, katten fokken van esther verhoef kan ik je aanraden. Bij twijfel bel je dierenarts. Moederpoes vooral goed voeren, bijvoorbeeld vers vlees of kittenbrok. En zorg dat je kittenmelk in huis hebt voor het geval je moet helpen voeren. Verder is een slijmzuiger erg handig, een warmtemat/lamp , een goede plek voor moederpoes om te bevallen evt met incontinentiemateriaal erin.
Prima gegaan, de bevalling duurde alleen wat te lang, dus toen naar de DA gegaan, moest een keizersnede komen aangezien die dikke dwars lag . Allemaal gezond en wel ter wereld gekomen