Een dagje Oostvaardersplassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Een dagje Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 12:12

Voor mijn studie (Diergeneeskunde) volg ik nu het keuzevak 'Wildlife'. Een excursie naar de Oostvaardersplassen hoort daar natuurlijk bij!
Eerst hebben we wat algemene uitleg gekregen over de Oostvaardersplassen. Daarna zijn we zo'n 2 uur gaan wandelen en 's middags zijn we met een soort open busje door het gebied gereden. Ik vond het erg gaaf om al die dieren zo te zien en ze kwamen ook vrij dicht bij ons busje in de buurt! :)
Hier zijn wat foto's van gister. Ze zijn met een gewoon ordinair digitaal cameraatje gemaakt en de meeste ook nog uit een rijdend busje, dus ze zijn niet allemaal even scherp, maar toch zijn een aantal nog wel leuk geworden.

Tijdens de wandeling kwamen we een hert tegen, vlakbij het pad. En hij bleef gewoon staan toen we langs kwamen (5m afstand ong). Je kunt zien dat hij een oormerkje heeft, wat betekend dat hij van de eerste uitzetting is en dus al heel wat gewend is, vandaar :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

's middags in het busje kwamen we al snel wat runderen tegen. Gave beesten zeg!
Afbeelding

Deze heeft zulke mooie ogen!
Afbeelding

Afbeelding

En daar zijn de paarden! :):)
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Dit vond ik ook wel een apart plaatje, met die trein zo er achter :+
Afbeelding

Deze is helaas verre van scherp, maar vond het toch een leuke foto. Het veulentje was diezelfde ochtend geboren.
Nog helemaal wankel. En die trotse papa dan in het midden <3
Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:28

prachtig hoor , het lijkt wel of je op safari geweest bent!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:46

Gaaf zeg! :j

Edit : Die merrie op de laatste foto links staat ook bijna op knappen zeg! :oo

MRM25

Re: Een dagje Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 17:47

Ja, ik moet zeggen dat het ook wel een beetje als het buitenland aanvoelde! Ondanks de ontzettend harde wind en de kou :=

En die merrie staat inderdaad op knappen, wat een buik he! Waren al een aantal veulentjes en heel veel drachtige merries!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:53

Super dat jullie daar mochten rondwandelen en kijken. Het is wel duidelijk te zien dat ze nu hun dunste periode hebben, dat eerste rund ziet er niet uit alsof ze nog veel over heeft. Hebben wij die runderen niet ook gezien in de zoo in Edinburgh?
Onvoorstelbaar hoe groot die kudde paarden is.. Ziet er inderdaad minder wild uit met zo'n trein erachter :P Erg leuk dat jullie dat veulentje nog hebben gezien. Nu zal ze vast al wel een speelmaatje hebben gekregen, als je die andere merrie zo ziet...
Beetje late reactie, maar ik kwam het beetje laat tegen :')

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:08

Ja klopt.. zulke paarden liepen er ook tussen, maar ik heb de meest florissante uitgekozen om hier te plaatsen :P

En die kudde paarden lijkt eigenlijk heel groot ja (dit was nog maar een klein gedeelte ;) ), maar in werkelijkheid is het niet één kudde, maar allemaal kleine kuddes die bij elkaar leven :)

In Edinburgh hebben ze die runderen inderdaad ook! Dus die hebben we gezien ja!

En ach, dan is het soggen toch nog ergens goed voor he ;)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:34

Mooie foto's :j Ik krijg er spontaan zin van om naar de Oostvaardersplassen te gaan!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:35

Gaaf hoor, wat een leuke excursie moet het zijn geweest :)