Goed hondenvoer voor een senior hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Goed hondenvoer voor een senior hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 10:56

Hoi,

Ons hondje heeft 12 jaar lang Royal Canin sensitivity control gehad. Hij kreeg dit omdat ons andere hondje allergisch was.
Nu is ons andere hondje een tijdje geleden overleden. We zijn nu aan het kijken voor een ander voer speciaal voor senioren omdat sensitivity control dat niet echt is. En je nu wel begint te zien dat hij echt ouder wordt.
Het gaat om een West Highland White terrier van ruim 12 jaar oud. Hij is nog heel actief en is een kieskeurige eter. Hij eet zijn bakje eigenlijk nooit helemaal leeg (tenzij je 'm blikvoer geeft).

We willen sowieso graag een voer van Royal Canin of Hills omdat dit naar mijn ervaring goede merken zijn met een hoogwaardige kwaliteit van voedingsstoffen.

Ik heb al veel gelezen enz. op internet maar ik kom er nog niet echt uit wat voor hem het beste zal zijn.

Iemand hier die goede ervaringen heeft met een bepaald soort voer?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:56

Waarom zou je over stappen?

daffodil

Re: Goed hondenvoer voor een senior hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:58

Mijn idee Kohtje, ik zou op die leeftijd niet overstappen als dat niet echt nodig is. Gewoon lekker blijven voeren wat je altijd voert!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:58

Vers voeren? Makkelijk te kauwen, gezond, en lekker. Wel iets duurder maar met een kleine hond valt dat ook wel weer mee als je nu al royal canin voert :)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:59

Ik ga mee met het andere advies. Wij voeren onze senior Eukanuba mature & senior

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:00

Van Royal Canin heb je ook Mini Ageing +12. speciaal voor hondjes die ouder zijn dan 12 jaar. Het zijn kleine brokjes die ook wat zachter zijn dan de normale.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 11:05

De voornaamste reden is dat hij dit voer dus eigenlijk niet zo goed wil eten. Hij eet het wel op, maar het gaat niet echt van harte. Hij laat eigenlijk altijd wat staan en gaat nooit direct eten als je het in zijn bakje doet.

@ Elma_: vlees willen we eigenlijk niet aan beginnen, hij is wel wat gevoelig voor tandsteen (heeft net een gebitsbehandeling gehad) dus we willen nieuwe vorming van tandsteen graag voorkomen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:12

Bij het voeren van vers vlees heb je juist minder kans op tandsteen zegt mijn da.. Mijn norwich terriër (lijkt veel op westie) van 14 jaar kreeg gewoon senior brokjes van verschillende merken, nooit problemen mee gehad. Ik zou op 12 jarige leeftijd niet overstappen op vers voer/vlees omdat dit is niet goed voor het verterings stelsel, ook dit zei mijn da (zelf voorstander van vers voer)

Hoop dat je via dit topic een goede keuze kan maken :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:36

Eet hij om zijn tandproblemen misschien niet zo goed?

Omzetten op die leeftijd zou ik niet zo gauw doen. En zeker niet op vlees.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:52

@ wilawander: ik denk het niet. Ik heb zijn gebit een aantal weken geleden helemaal schoongemaakt (ben dierenartsassistente) en hij heeft ook geen tandvlees problemen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:16

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:18

Hi, Je zou Renske vers ( gestoomd ) voer kunnen poberen ! Mijn Westie van bijna 13 vind het overheerlijk en laat nooit meer een kruimel staan !
Huidallergie is ook verleden tijd met dit voer