mensen uit de omgeving Amersfoort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

mensen uit de omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 18:49

Ik weet niet of jullie het al wisten, maar er is wat veranderd bij de dierenartsen in Amersfoort en omgeving. Het is nu zo dat je na 21.00 uur 's avonds naar Utrecht moet.
Wat bij veel mensen een probleem oplevert ivm oa vervoer. Heb je een spoedgeval, denk aan bloedingen, torsie, hartprobleem etc dan telt elke minuut!
Na overleg met de voorzitter van dierenartsenkring Amersfoort deze oproep. Mocht je hier ook problemen mee hebben wil je dan voor 1 april je eigen dierenarts hier over bellen en hier een notitie van laten maken? Daarna hebben ze overleg en gaat het oa hier over en wat de klant ervan vindt.
Ik kreeg te horen dat het om geld draait, ze moeten de consulten zo duur maken dat ze daarvoor niet meer komen na 21.00 uur (Utrecht is net zo duur!!)

Anoniem

Re: mensen uit de omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:33

Rijd naar Leusden, is dichterbij.

Spoednummer: 0900 - 5009009

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:18

Yamcha schreef:
Rijd naar Leusden, is dichterbij.

Spoednummer: 0900 - 5009009

Die sturen je ook door naar Utrecht...
Alles DA's die bij de kring aangesloten zijn, zo ook Leusden.
Zodra je het 0900 nummer moet draaien kun je er van uit gaan dat je naar Utrecht moet.
Ik heb hier gisteren bijna 2 uur met mijn DA over aan de telefoon gezeten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:19

Zouden ze van De Vallei in Woudenberg ook niet meer komen? Ik kan het me haast niet voorstellen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:26

Ik heb hier nog niets van gehoord, maar nu heb ik de dierenarts ook maar zeer zelden voor paardlief nodig gehad, en voor de hond alleen overdag. Eerlijk gezegd vind ik het not done, voordat je je paard in Utrecht hebt, kan het te laat zijn, terwijl de dierenarts om de hoek zit. Jammer dat geld dan zo belangrijk is en te veel invloed heeft.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:38

Voor paarden weet ik niet hoe het zit, maar voor andere huisdieren moet je naar Utrecht.
De Vallei doet wel zelf zijn eigen diensten.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:46

Hmm ik hoop dat dit niet zo is, bij spoed duurt het toch zeker 20 minuten voordat ze in Leusden zijn. Dat wil je niet bij een écht spoedgeval.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:12

Dat zal wel de klein huisdieren betreffen. Zal eens bij DA checken hoe of wat. Vind het wel vreemd. Éen keer met spoed naar utrecht moeten gaan met hond omdat da hier niets kon doen. Bij Dendolder konden we de snelweg al weer af wat het arme ding was hemelen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:43

Ja vreselijk absurd die regel..die is al langer van start gegaan in Het Gooi..zaten we maar mooi hoor, ik in Drenthe, mn nachtblinde vader die onmogelijk de auto in kan én een dood en doodzieke hond (om 1 uur snachts, dus je kunt ook niemand bellen om hulp ook nog).
Ik werd van kastje naar de muur gestuurd, heb welgeteld 6 keer moeten bellen naar verschillende artsen en dierenambulance heb ik ook gestalkt, om van allen te horen dat we maar naar Utrecht of Amsterdam moesten..nou dat ging met geen mogelijkheid. Heb me van de stomme gehouden en heb naar de gewone doktersdienst gebeld en in paniek mn verhaal uitgelegd, haha..daar hielpen ze me dus wel en gaven me een compleet ander nr, die ik nog niet gehad had..ja hoor, stukken dichterbij huis..goddank, was al half 3 snachts (ruim 2 uur bezig geweest een dienstdoende arts aan de lijn te krijgen)..ons hondje was zo ziek, dat hij die nacht erop uit zichzelf is ingeslapen..nu was hij al oud, dus er is ons niet de vraag opgekomen "wat als we wel eerder terecht konden" ..maar die situaties creeer je wel.

Dus waar kunnen we tekenen??

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:02

Amy77 schreef:
Dus waar kunnen we tekenen??

Misschien een petitie starten? Denk niet dat het zin heeft, maar je weet het niet.
Zal hier zo even neer zetten wat mijn DA me heeft uitgelegd van de week.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:03

Ik heb gisteren bijna 2 uur met een van de eigenaren van mijn DA-praktijk (ABC) aan de lijn gezeten. Het is een enorm lang verhaal geworden, maar ik zal het samen proberen te vatten.
Als hij (of 1 van zijn medewerkers) 's nachts moeten komen dan duurt het ook zeker een kwartier, aangezien niet alle artsen ook in Amersfoort wonen (Doorn, Zeist), en dat er dan nog geen assistente is. Ook kan er dan niet geopereerd worden omdat er dus geen ass. is en hij bijvoorbeeld geen torsie in zijn eentje zou gaan opereren. Er zou dan alsnog een anderen DA bij gebeld moeten worden. Hij zou je dan alsnog duursturen naar Utrecht, en dat is ook een van de redenen dat men meteen naar Utrecht moet gaan. Dit geldt voor meerdere artsen in Amersfoort, heb dat helaas zelf meegemaakt. Kortom, hij kan niet de kwaliteit garanderen die wel verwacht wordt van een sterkliniek. De veiligheid van de vele vrouwelijke artsen komt behoorlijk in het gedrang (ze zijn in het Soesterkwartier niet voor niks gestopt na een aantal mishandelingen) en hij wil niet het risico lopen dat een van zijn vrouwelijke collega's slachtoffer wordt van zo'n actie. Daarnaast staan er in Utrecht altijd een DA en meerdere assistentes klaar 's nachts zodat er goede zorg is. En je hebt geen slaperige DA naast je dier staan. Ook kan er in geval dat er een operatie nodig is direct naar de universiteit gegaan worden (vervoer wordt dan geregeld door de kliniek) en dan is er meer kwaliteit. Hij kan dus als sterkliniek niet de kwaliteit 's nachts waarborgen, en daarom is er in overleg met alle bij de Kring aangesloten DA's besloten om patiënten voortaan meteen naar Utrecht te laten gaan.
Volgens hem heeft Nieuwland niks te zeggen over de kring, en gaat alles in overleg.

Een spoedkliniek in Amersfoort is niet haalbaar, ze zijn hier een aantal jaar over in discussie geweest. Dit is wel degelijk een geldkwestie. Een spoedkliniek zou op 1 locatie moeten zitten zodat voor iedereen duidelijk is dat ze in geval van spoed daar heen kunnen. Er zou dan standaard een DA aanwezig zijn van 's avonds 6 tot 's morgens 9. Dit schijnt wettelijk niet te mogen en dus moet je per nacht 2 DA's en 2 assistentes hebben lopen. Het pand zou overdag leeg staan en dus enorm veel geld kosten. Het zou niet rendabel zijn om zo'n kliniek op te zetten, tenzij uit de omliggende plaatsen nog eens minimaal 20 klinieken mee zouden willen doen. In het pand van een van de aangesloten DA's een spoedkliniek openen was iedereen op tegen, omdat ze bang zijn dat ze dan klanten kwijt zouden raken aan de betreffende kliniek.
Er schijnt overleg geweest te zijn met de ambu, en zij moeten zich erop in gaan stellen dat ze in de toekomst vaker naar Utrecht zullen moeten rijden. Nu is mijn ervaringen dat je met de ambu naar Leusden (weet niet meer welke DA, maar ergens midden in een woonwijk) net zo lang onderweg bent als naar Utrecht, dus dat zal niet uit moeten maken.

Ik denk toch dat ik in geval van nood de ambu zal bellen (tenzij ik iemand anders kan vinden die zou willen rijden maar die kans is zeer klein) en toch voor Woudenberg zal kiezen. Dit heeft te maken met de slechte ervaringen met de Uni, maar de spoedkliniek hoor ik ook weinig positieve verhalen over. En zeker als ze je dan toch naar de Uni door zouden sturen zou het mij al niet lekker zitten. In het geval dat Shendor zou gaan decompenseren dan bel ik Hamster, en vraag om zijn vrouw. Zij komt gewoon aan huis, en het enige wat op dat moment nodig zal zijn is een roze spuit. Dan ga ik Shen niet de stress van een rit in de ambu aan doen en ook nog eens naar een kliniek waar hij ook al gestrest is. Op het moment dat het zo ver zal komen dan komt Chantal maar mooi aan huis. En als het het echt niet anders kan dan mag Frederik zelf komen.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:31

Als je klant bent bij DAP Wellensiek kun je daar altijd terecht en hoef je dus niet naar Utrecht! Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar, en hebben 4 vestigingen.
Namelijk in Bunschoten, Nijkerk, Hooglanderveen en Hoevelaken.
De hoofdvestiging zit in Nijkerk en daar kun je dus 24 uur per dag terecht, de andere vestigingen kun je binnen de openingstijden terecht.