Owwh jee... Wij komen net terug van uit eten gaan, rijd ik hier op een landweg (braaf 60 km p uur) steekt me er toch een beest over..!!
Niet zo vlug, recht voor mijn auto.. Uitwijken was geen optie, 2 kanten sloot, remmen was te laat dus frontaal erover heen.. Ik weet echt zeker dat het arme beest geraakt is. Nu staan er geen lantaarnpalen daar, dus ik weet niet wat het precies was, maar wel dat het groter was als bijvoorbeeld een vos, leek ook veel breder (dikker zeg maar..)
We zijn meteen uitgestapt om het dier te zoeken (vriend en ik) maar konden het nergens meer vinden. We hebben heel de sloot doorzocht en ik geloof niet dat we hem over het hoofd hebben kunnen zien.. Nergens meer te bekennen..
Nu lees ik net op internet dat 'als' je ze vind en ze leven nog, de dierenbescherming ze op komt halen en zo'n dier misschien nog wel een kans maakt. Maar ja.. in het donker zie je niets en heb dus geen idee waar die naar toe is.. Wat zouden jullie doen????
Daarbij dacht ik dat een das altijd zwart/wit was.. deze leek wel licht bruin te zijn. Het hoofdje heb ik zo vlug niet kunnen zien ik weet alleen zeker dat het geen vos was.. Wat heb ik aangereden en gaat zo'n dier meteen dood of ligt het dagenlang ergens te creperen...
balen zeg!!! Idd als je iets aan rijd en het leeft nog dan 144 bellen of rechtstreeks (als je het nummer weet) de dierenambu. Als de dierenambu een contract heeft met de DB om ook alle vogels en dit soort dieren op te halen dan komen ze die ophalen. 144 weet als het goed is wel welke dieren er in jullie regio opgehaald worden.
Balen dat je het dier niet heb kunnen vinden!!! Misschien een idee straks nog even terug te gaan? Je weet maar nooit......
Uuhm nou ik kom er toch langs als ik naar mijn werd ga. Wilde eigenlijk inderdaad toch even stoppen om te kijken
CK88
Geplaatst: 29-03-12 08:23
love_western schreef:
Teruggaan is wel erg overdreven
Maar zo'n beest wat misschien wel een gebroken rug heeft laten creperen is zeker ook overdreven....
annepaardoes
Geplaatst: 29-03-12 12:57
love_western schreef:
Teruggaan is wel erg overdreven
Mag hopen dat jij geen beesten aanrijdt.
Kuggur
Geplaatst: 29-03-12 17:34
Het is jammer, maar er is niets aan te doen. Je kunt natuurlijk teruggaan als je geweten knaagt, maar de kans dat daar nog wat vindt is bijzonder klein (je bent tenslotte al gestopt, en hebt gezocht). Schrale troost als je zéker weet dat je het dier geraakt hebt is het hoogstwaarschijnlijk aan shock/inwendige bloedingen overleden. Dat gezegd hebbende ik ben eens finaal over een hond gereden (voor alle duidelijkheid ik hing vól in de remmen), beest had geen schrammetje, de terreinwagen had genoeg bodemvrijheid. Op het moment dat het gebeurde was ik ervan overtuigd dat ik hem platgereden had...