Het topic voor de échte frettenliefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JJenniferxxx

Het topic voor de échte frettenliefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 14:19

Hoi bokkers,
Ik heb deze week 2 fretjes gekocht waar ik hartstikke blij mee ben!
Nu wil ik graag in contact komen met andere frettenliefhebbers. *\o/*

Hier kunnen we elkaar helpen door vragen van elkaar te beantwoorden en om het natuurlijk gewoon lekker over deze leuke diertjes te hebben.

Ik ben tevens ook opzoek naar nog 1 of 2 fretjes voor erbij, weet iemand een advertentie of heeft hier iemand een nestje of fretje te koop? laat het dan weten!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:35

ik ben niet echt een liefhebber maar wij hebben er 1tje in het asiel zitten, die is gevonden op straat.

dierenfan

Re: Het topic voor de échte frettenliefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:35

geen lechte liefhebber want heb ook geen fretten maar werk in een asiel dat ook een officiele frettenopvang heeft.
In het begin was ik enorm bang van de fretten maar inmiddels kan ik ze zeker wel waarderen en (al zeg ik het zelf) er redelijk mee om gaan).

wat ik wel weet is dat fretten geen groepsdieren zijn. Er zijn fretten die goed samen kunnen leven maar er zijn ook behoorlijk wat fretten die echt solitair leven en maagzweren ontwikkelen (vanwege de stress) als ze met andere fretten samen moeten gaan leven.
Zo hebben wij setjes (en zeer af en toe eens wat meer dan 2 die samen zitten) maar regelmatig hebben wij fretten apart in de opvang. Ook regelmatig als er afstand van een setje gedaan wordt dat we ze toch uit elkaar moeten halen omdat ze helemaal niets met elkaar hebben.

Zou dus erg oppassen met nog meer fretjes bij je andere fretten te zetten. Via stichting de fret is er overigens een heel goed forum en veel informatie te vinden!

JJenniferxxx

Re: Het topic voor de échte frettenliefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:40

Hoi hoi,

Ja klopt ik had al wat rondgevraagd en informatie ingewonnen maar het is met elk dier uitkijken.
Gelukkig heb ik heel veel ruimte ect voor meerdere fretten maar ik neem ook geen overhaaste beslissing eerst kijken of het klikt.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:42

Ik heb zelf 2 fretten op dit moment.

Verder heb ik een frettery en staat er volgend jaar een mooie combi op de planning.
www.fretteryfurittus.nl

Wil je er meer over weten dan geef je maar een gil :)