Kat met oppervlakkige/slijmerige wond onder staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Kat met oppervlakkige/slijmerige wond onder staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 09:34

Hallo,

Zoals de titel zegt heb ik een kat die vanochtend aan komt gewandeld met allemaal bloed aan zijn staart. Na goed kijken en zoeken (kat vindt het niet zo leuk als we er aan komen) vonden we een ronde wond, doorsnee zo'n 3cm, onder z'n staart, net waar die op zit zeg maar.
Ook komt er slijm/wondvocht uit die de kat zelf weglikt telkens. Hij blijft er telkens aan likken. Ook mag ik er niet naar kijken door zijn staart op te tillen, het doet wel echt pijn zo te zien.

Wij hebben geen idee hoe die aan zo'n wond komt op zo'n plek. Jeuk, gevochten of iets anders? Wij hebben al jaren katten en op deze plek nog nooit een wond mee gemaakt.

Nu is de vraag, ondanks dat het een niet al te grote wond is, toch een DA naar laten kijken? Of geneest een kat zelf goed, bijvoorbeeld door het wassen? Ik ben benieuwd of de DA er iets aan kan doen. Ook is het pas om half 3 spreekuur helaas..

Alvast bedankt voor de moeite :)

WinSel

Re: Kat met oppervlakkige/slijmerige wond onder staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:44

Mijn kat heeft dit ook gehad, naar de dierenarts geweest en die vertelde mij dat het een open geknapt abces was. Dit is gekomen door vechten waarschijnlijk

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:45

Ik zou even voor een controle gaan...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:46

Mijn kat heeft trouwens wel prikje antibiotica gekregen,dus ik zou wel ff naar de DA gaan

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 11:48

Waarschijnlijk is het een jeukplek die meneer open gekrabt heeft, DA gebeld en die kent de kat (veel allergie problemen ieder jaar) en morgen even langs komen. De kat lijkt er nu verder niet veel last van te hebben, maar er toch even naar laten kijken. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:52

Ook katten kunnen last van de anaal klieren krijgen. Dat veroorzaakt jeuk. Misschien heeft je kat zich hierdoor ergens aan open geschuurd?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:08

Hmm, nog nooit over nagedacht eigenlijk. Maar de wond is niet bij de anaal klieren. Meer aan de onderkant van het begin van de staart. Maar morgen laten we ernaar kijken, misschien dat ie toch iets van antibiotica voorgeschreven krijgt oid :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:09

Nee maar kan wel dat ie daardoor jeuk heeft, heeft willen schuren en zich open gehaald heeft

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:16

Klinkt als een hotspot of open geknapt abces.
Zo te lezen ga je morgen naar de dierenart. Denk dat dat inderdaad wel verstandig is.