Haarballen binnenkat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Haarballen binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:31

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die hun kat 24/7 binnen hebben zitten.
Wij hebben een vrouwtje die het al haar hele leven gewend is. Wij hebben wel een balkon, maar moeten deze nog aanpassen voor haar. Wij wonen namelijk op de eerste verdieping, waardoor de grond natuurlijk aanlokkelijk dichtbij lijkt. Verder zijn de tussenschermen op het moment van de muur af, waardoor ze zo naar de buren kan lopen.
Vandaag heb ik dus maar eens een tuigje gekocht om haar op het balkon te laten. Dit is niet zozeer tegen het springen, maar wel tegen het zwerven.

Echter heeft het binnenleven voor een kat ook een groot nadeel: haarballen. Onze kat komt moeilijk door de haarballen heen. Ik heb dus een bakje kattengras voor haar gekocht, echter moet het nog uit/opkomen. Wat doen jullie tegen de haarballen van de kat? En nog tips om jullie binnenkat bezig te houden?

zonnebloem18

Re: Haarballen binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:39

Haarbalpasta, de meeste katten vinden het heerlijk en bij een groot deel werkt het prima.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:48

Ik heb die van mij ook 24/7 binnen, heb niet eens een balkon.
Ze hebben een periode gehad dat ze heel erg last hadden van haarballen.
Ik gaf toen haarbalpasta en werkte goed. Dit heb ik een aantal weken volgehouden (elke dag gegeven)
Denk dat ik het nu zeker een half jaar/jaar niet meer geef en ze hebben geen haarballen meer.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:04

HTT --> BB

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:06

Die van ons komt alleen in onze eigen tuin (niet zo groot), dus grotendeels binnenkat maar heeft eigenlijk vrij weinig last van haarballen. Vriendin van ons heeft zo'n furminator voor dr katten, misschien dat je haar daar mee kan borstelen zodat ze wat minder last heeft van al dat haar?

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:40

hoe weet je of je kat er last van heeft? onze kat 9 maand zit ook binnen, om hem bezig te houden is niet zo moeilijk, hij is gek op dopjes rent hij t hele huis mee rond. heb nog niet iets gezien waardoor ik aan haarballen dacht, maar hoe zie merk je dat dan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:38

Heb hier voeding gegeven van Royal Canin en dat werkte heel goed (anti haarbal dus) Daarnaast regelmatig borstelen. Nu heb ik een langhaar die wel buiten komt (afgesloten tuin) maar dus in deze tijd nog regelmatig haarballen heeft. Ze komt er goed vanaf en de honden staan al op wacht als ze merken dat ze weer een haarbal uit kotst haha.
De half wilde kat had echt last van haarballen die kwamen er nooit uit en veel hoesten e.d. Met het RC voer was dit helemaal over!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:18

kattegras, kun je in de meeste dierenspeciaalzaken ook kopen. Dat is wel de ouderwetse (maar beproefde manier) ze gaan daar van kotsen met de haarballen erbij....