Kauwen.. wat zijn het toch geweldige vogels!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Kauwen.. wat zijn het toch geweldige vogels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:59

Hey,

Omdat het zulk mooi weer is hebben wij al onze cavia's uit de opvang achterthuis zitten. Ik zit er met mijn moeder bij om ze in de gaten te houden en een beetje te spelen met de honden.

De hele tijd is het rustig en ligt alles lekker te slapen in de zon.. tot er opeens een gigantische groep kouwen overliegt met een lawaai, echt oorverdovend! Ik zat al te kijken wat er aan de hand was, waardoor ze zo'n herrie maakten en zo in paniek waren.

Dat werd snel duidelijk.. Onze jonge kat komt opeens over de schutting met een kauw in zijn bek! Wij achter de kat aan en al snel liep hij in de val en konden we de kauw pakken. Ondertussen zaten alle kauwen in de bomen en op de hekken rond ons huis en vlogen er ook nog een heleboel met veel lawaai rond.

De kauw zag er goed uit, op een paar veren minder na, dus besloten we hem meteen weer los te laten. Dus op naar het gras en daar hebben we hem weer de lucht in gegooit. Eerst kwam hij weer op de grond, maar na een paar minuten vloog hij weer met de groep mee.

Ik was (ben) echt onder de indruk... Ze zijn gewoon met z'n allen achter de kat aangegaan om hun maatje terug te krijgen _/-\o_

(Normaal brengen wij vogels die gepakt zijn door de kat naar de vogelopvang, maar in dit geval besloten we hem met de groep mee te laten gaan)

Airborn

Re: Kauwen.. wat zijn het toch geweldige vogels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:03

zo heeft onze oude kat een week lang niet buiten durfen komen omdat een zooi kauwen haar steeds weer naar binnen jaagde... Of ik ze zo geweldig vind, gaaf opzicht dat ze het doen, maar ze vielen op gegeven moment ook ons aan als we door de achterdeur naar buiten kwamen :S (kat had een duidelijk zieke en zwakke kauw te pakken genomen, gezonde kreeg ze van zn langzalzeleven niet te pakken :P )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:05

Haha zo zijn de kauwen die hier waren gelukkig niet :')

Degene die hier zaten hebben gewacht op hun maatje en toen die weer vloog, zijn ze vertrokken. Heb ze niet meer teruggezien.

Anoniem

Re: Kauwen.. wat zijn het toch geweldige vogels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:07

Ik heb eens een kauwtje gehad, was zo'n lief beestje! Haha helemaal met je eens dus. :D