Veel dode vogels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Veel dode vogels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:54

Het valt mij op, dat de laaste weken veel dode vogels liggen, te ergenis van mij aangezien hond lief van km's afstand ze al ruikt en even opzoekt.

Meer mensen hier last van? Heb al 2 dode kraaien zien liggen en 2 dode reigers. Niet de kleinste vogels in z'n soort. Ben heel benieuwd of er misschien weer 1 of andere epidemie is? -O-

Anoniem

Re: Veel dode vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:04

Nee ik heb geen dode beesten gezien. :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:21

Van een epidemie heb ik niet gehoord, althans niet eentje die kraaien en reigers treft. Waar ik bij die vogels eerder aan zou denken is botulisme, maar de kans dat dat nu al zodanig voorkomt dat er zo veel dieren van sterven is niet zo groot aangezien botulisme de kop meestal pas in de loop van de zomer opsteekt. De bacterie die botulisme veroorzaakt zit veelal in warm, stilstaand, ondiep en zuurstofarm water en treft vissen en viseters.

Wat wel goed zou kunnen is dat er vogels vergiftigd worden in jouw buurt, dat er bijvoorbeeld vergiftigd vlees ligt (kan ook voor honden of katten bestemd zijn) en dat aaseters en opportunisten zoals reigers en kraaien daar wat van binnen krijgen. Een andere optie is dat er iemand in de buurt is die het niet heeft op deze vogels en ze doodschiet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:59

Rond deze tijd vna het jaar liggen er hier ook wat meer. Denk zelf altijd dat ze wegens de hormonen niet zo goed opletten op het verkeer.
Echter dat is maar een idee van mij hoor

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 20:10

Ik zou dan eerder aan vergiftiging denken. maar het rare is, het zijn 3 verschillende plekken waar ik de dode vogels gevonden heb. dus dat lijkt me onlogisch. wel lagen ze allemaal naast of dichtbij de sloot