Hond eerste keer een weekendje pension, spannend....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Hond eerste keer een weekendje pension, spannend....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 21:38

Nou baasje is nog zenuwachtiger dan hond (en een megaschuldgevoel :o ), maar ik ga het toch een weekendje proberen in april, mijn hond gaat voor het eerst naar een hondenpension.

Onze hondenoppas krijgt een baby en aangezien mn hond helemaal geen ervaring heeft houdt dat voorlopig iig op, onze 2e oppasoptie wil niet meer. Hoewel ik zelf het liefst hond mee neem op vakantie, wil vriendlief nu ook eens met het vliegtuig weg en aangezien hij best al wel erg veel opoffert voor mijn beestenboel moet ik nu toch maar een keer overstag..... We willen in het najaar namelijk een weekje ver weg, dus ja dan kan hondje helaas niet mee... Daarom volgende maand een weekendje proberen voordat we de echte vakantie gaan boeken....

Maar ik vind het echt erg spannend.... Een vriend van m'n vriend heeft een pension, en het ziet er erg netjes uit, vriendelijke mensen en genoeg speelweidjes. Ik heb alleen geen flauw idee hoe mn hond het daar gaat doen. Ze is wel vaak meegeweest op vakanties en uit logeren geweest en ze heeft nooit heimwee problemen gehad, maar ja een pension is natuurlijk weer wat anders. We gaan iig buiten de drukke seizoenen, dat scheelt misschien wat drukte. Ik hoop maar dat mn hond het allemaal wel interessant vind en zich er goed bij voelt... maar ja als je het nooit probeert weet je het natuurlijk ook niet... en ik heb helaas niemand anders die op kan passen.

malih

Re: Hond eerste keer een weekendje pension, spannend....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:46

Brrr, ik begrijp je volkomen ! Ik durf ook me hond niet op pension te brengen. Bang dat hij t niet leuk vind. En ik heb geen honden oppas, mocht t niet bevallen moet je maar pben maybe kan ik wat voor je betekenen tzt .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:58

werk zelf in een pension en geloof me. 99% van de honden past zich heel snel aan, heeft enorm veel lol die dagen, is geweldig blij daarna dat het baasje weer terug komt en heeft thuis een paar dagen nodig om weer bij te komen van alle andere dingen die gedaan zijn haha.
Altijd weer geweldig te maken dat de honden het in hun vakantie ook geweldig hebben. Lekker alleen of met een van ons en balletje of in een groep(je) honden de weiden op en de hele dag mogen doen wat ze willen zonder commando's en moeten luisteren enz. Gewoon je ding doen en gek doen.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:02

Hier had ik hetzelfde. Bang dat hij het niet leuk zou vinden. Ik had ook de eerste paar dagen het gevoel dat ik iets moest doen of vergeten was hahah Dat was het uitlaten wat ik zo in mijn systeem had zitten hhaaha

De honden hadden het echter goed naar hun zin en waren idd de dagen erna mega moe haha

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:04

dierenfan schreef:
werk zelf in een pension en geloof me. 99% van de honden past zich heel snel aan, heeft enorm veel lol die dagen, is geweldig blij daarna dat het baasje weer terug komt en heeft thuis een paar dagen nodig om weer bij te komen van alle andere dingen die gedaan zijn haha.
Altijd weer geweldig te maken dat de honden het in hun vakantie ook geweldig hebben. Lekker alleen of met een van ons en balletje of in een groep(je) honden de weiden op en de hele dag mogen doen wat ze willen zonder commando's en moeten luisteren enz. Gewoon je ding doen en gek doen.

hangt dit niet heel erg van het soort pension af ?
ik hoor ook wel hele rare verhalen uit eerste hand ,
gelukkig hoor ik ook vaak positieve ervaringen maar lang niet allemaal moet ik eerlijk bekennen

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:08

Ik was altijd bang dat mijn hondjes gestolen zouden worden, daarom nooit gedaan. :o
Kon ook geen pension vinden dat betrouwbaar overkwam, dus begrijp je volkomen. Zit echt tussen onze oren, de honden zullen het geweldig vinden denk ik.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:11

Ik vond het zelf ook elke keer verschrikkelijk om de hond te brengen, kon wel janken :o
De hond wou niet bij mij vandaan....
Maar eenmaal uit zicht dan is hij gelijk weer enthousiast en heeft hij de grootste lol met andere honden.
Het is echt geen straf voor ze hoor ;)

Nu hebben wij gewoon een oppas waar we hem kunnen brengen, nog steeds vind ik het verschikkelijk om hem achter te moeten laten, maar ook daar vind hij het helemaal prima.
Het is gewoon het moment van 'loslaten' zeg maar (haha ik klink nu als een ouder die zijn kind moet loslaten)

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:27

Ik zat ook echt mega hard te twijfelen of dat ik mijn hond (herder) een nachtje naar het pension zou doen vorig jaar tijdens ons huwelijk. Ik heb echt een schat van een hond, maar alleen zijn is echt een probleem, dus ze zou sowieso met de hond van mijn moeder samen gaan dan en dan maar hopen dat de verlatingsangst niet te veel stress zou opleveren.
Na veel wikken en wegen toch besloten een pension te gan zoeken (iedereen die normaal gesproken zou kunnen oppassen kwam op ons huwelijk, dus een andere optie was er niet echt). Ik ben van te voren verschillende pensions af geweest om te kijken. Bij een aantal mocht de hond zelfs mee en kon ik meteen zien hoe zij zich hield op die plek. Iedereen raadde me een bepaald pension hier in de buurt aan, maar ik had er zelf helemaal geen goed gevoel bij (was heel groot, veel honden, veel drukte, veel geblaf, de hond mocht daar niet mee om te kijken, etc). Bij een van de andere pensions had ik een heel goed gevoel. De hond mocht mee om kennis te maken en de eigenaresse had zelf ook herders. De hond was meteen op haar gemak, ging rustig ergens in het zonnetje liggen en hebben we het hele gesprek niet meer gezien, dit was voor mij meteen een teken dat de hond er in ieder geval ontspannen kon liggen. Dus daar maar meteen een afspraak gemaakt.
Mijn moeder heeft de honden weggebracht, dus ik weet niet hoe ze het toen deed. Maar ik heb haar zelf weer mee opgehaald. Ze was nog steeds super relaxed, had niet de hele tijd zitten blaffen en had zelf haar voerbak leeg. Dus als ik nu zou moeten kiezen, dan zou ik haar er zo weer heen brengen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 07:58

fijn om te horen dat jullie (na over die drempel gestapt te zijn) positieve ervaringen hebben! Het is iid net loslaten hihi mijn hond is voor mij mn kindje.....

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:21

nou hier dus niet alleenmaar positief hoor :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:26

Ik heb ook een jaar in een hondenpension gewerkt maar de honden die het niet gewend zijn hebben het écht niet naar hun zin, althans dat is mijn ervaring. Ik heb nu mijn eigen hondenpension maar dan de honden gewoon bij ons in huis, niks geen kennels en lekker elke dag naar het bos, zelfs dan moeten nieuwe honden nog wennen maar is dat na 1 a 2 dagen klaar en hebben ze de grootste lol.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:32

De zus van mijn collega/vriendin heeft ook een pension en zij zijn ook altijd heel actief met de honden bezig, die honden komen daar ook altijd helemaal moe en voldaan van terug. Mijn collega heeft haar eigen hond toen ze hem nog had dus ook meerdere keren daarheen gebracht en ze zei dat zij op de heenweg altijd jankend in de auto zat omdat ze zich schuldig voelde en haar hond na een paar keer nog niet eens meer omkeek als ze hem uit de auto liep, die was als een speer het pension ingerend :) JEUJ spelen!!!

Dus ik denk dat ze het bij het juiste pension prima naar hun zin hebben hoor :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:38

Hier nog iemand die in een pension werkt (ruim 10 jaar). De meeste honden vermaken zich prima, al blijven er echt wel honden die niet kunnen wennen. Altijd slim om je hond eerst een keer voor bijv. een nachtje te brengen. Dan is het maar een kort verblijf, en zien ze echt wel of de hond het wel/niet gaat redden om wat langer te blijven. Wij sturen honden die niet 'geschikt' zijn of niet wennen kunnen door naar iemand die de honden in huis opvangt voor ons.

Maar je moet je er zelf wel prettig bij voelen, anders zit je straks ergens op de camping te stressen om je hond (= ook niet de bedoeling natuurlijk). Dus goed rondkijken, een rondleiding vragen en duidelijk afspreken wat jij verwacht van de opvang. (hoe vaak eet je hond, wandeld je hond, kan hij wel of niet met andere honden spelen, is ie bang voor bijv. herders of juist voor kleine hondjes enz.)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:36

Een beetje een late reactie op het topic:

Maar ik kwam het topic tegen bij mn oude posts en ik dacht laat ik toch nog even reageren:

Mn hond was iig goed verzorgd, maar ze durfden haar niet samen los te laten met de andere honden dus ze heeft helaas niet lekker los kunnen lopen. Toen we haar op gingen halen was ze best wel angstig in de kennel en ik voelde me er toch niet helemaal happy bij (vooral omdat mn hond zich er ook niet happy bij voelde...) Er waren dat weekend toevallig wel wat dominante honden, dus volgens de verzorgster zou het wel schelen als er minder dominante honden zouden zijn. Nu zat ze buiten de uitlaatrondjes de hele dag in een kennel en ze werd wel erg angstig van de blaffende honden om haar heen.

Mijn conclusie: Pension was prima in orde, schoon en echt aardige verzorgsters, mn hond wou bijv. niet eten overdag en hielden ze het wel goed in de gaten en kreeg ze als enige 's avonds laat haar voer, dus ze letten echt wel goed op mijn hond. En voor een weekendje was het oke, maar voor onze grote vakantie gaat de hond maar weer gewoon mee.... Mijn hond is er gewoon niet helemaal geschikt voor blijkbaar. Maar voor nood of een kort weekendje vind ik het wel een goede oplossing. Als je hond wel makkelijk met andere honden kan zou ik het geen punt vinden (althans in dit pension dan)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:17

hier nog 1, wij gaan volgende week woensdag t/m maandag weg, we brengen hem woensdag weg en halen hem dinsdag weer op.
Nu gaat Eyck niet naar een echt pension maar naar een fokker die we door onze eigen fokker aangeraden hebben gekregen , die zou zijn eigen honden blind aan die mensen toevertrouwen dus heb ik er wel een gerust hart in.
maar tblijft toch ergens spannend zomaar een aantal dagen Puploos (hij is bijna 9 maanden, we mogen hem nog even pup noemen ;) )
dat is trouwens ook 1 van de redenen dat ie niet naar een pension gaat maar naar een heel kleinschalig iets en het feit dat het gewoon geen hond is voor de gemiddelde persoon, het is een flinke dominante hyper enthousiaste werkhonden puber, het gemiddelde pension kan hem gewoon echt niet aan als ik zo om me heen kijk naar pensions

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:59

Mijn hond loopt binnen en doei is het, niks geen 'baasje ik wil weer mee', helemaal in zn nopjes als hij daarheen gaat. wat ik van de eigenaren hoor heeft hij het er altijd naar zn zin, meestal komt hij samen met een andere jonge hond in de kennel, kunnen ze overdag op de speelweides,... eigenaren zijn helemaal gek van hem haha. dus laat hem er ook met een gerust hart achter, al denk ik er meer aan dan hij volgens mij. bij zn fokker kan ie ook steeds terecht