Wat ik nou meemaakte.. ik liep buiten en had alleen mijn chihuahua Flip mee. Loop op een open parkeerplaats zonder auto's waar twee kraaien zaten. Flip vind het leuk er achteraan te rennen tot ze wegvliegen, hij komt toch nooit in de buurt en is pure speelsheid. De kraaien vliegen weg, ik hoor wat 'gekraai' en ineens komt er van de stangen van een bepaalde loods die daar stond een hele kraaienfamilie op mijn Flip afgevlogen ( tot zeker 10 cm afstand ) .Ik 'heeeeeeee!' en de vogels vlogen in de boom. Ik nog van stomheid verbaast of ze deden het weer!
Is dit kraaien eigen? Zo 'waaks'? Ik heb een wit hondje misschien dachten ze dat hij een vogel was?
chihuahua's hebben nou eenmaal (no offence) de maat van een grote rat/muskusrat. Kraaien willen ook wel eens ratten aanvallen. Net zoals meeuwen en reigers
Birdie60
Geplaatst: 26-03-12 20:50
de buurman heeft er een keer een uit het nest gehaald en met de hand gevoerd. nou ik kan je vertellen: dat was niet leuk toen die groter was. wij moesten met een bezem naar buiten want hij viel je aan. rot beesten
Dav
Geplaatst: 26-03-12 20:51
Er was laatst een topic over dat een reiger een chih.pup had opgegeten... Luguber maar wat al eerder gezegd is,het zijn ook kleine beestje's dus niet zo heel vreemd dat een (roof)vogel oid het als een prooi ziet.
Mizora
Geplaatst: 26-03-12 20:52
Kraaien zijn klootzakken als ze denken dat ze het wel kunnen winnen met een groep. En zeker als ze bij een rustplaats gestoord worden is die groep er al snel.
Tammy_
Geplaatst: 26-03-12 20:57
een kleine chihuahua lijkt qua grootte nou eenmaal op een grote rat, en kraaien willen ratten wel eens aanvallen... kijk inderdaad ook uit met bijvoorbeeld reigers, haviken of andere roofvogels, die kunnen ook nog wel eens achter je chi aan zitten.
Kan ook zijn dat ze ergens in de buurt bezig zijn met hun nest en die verdedigen.Bij ons in de buurt broed elk jaar een sternpaartje,bij dat nest kun je ook niet in de buurt komen. De vogels vallen je echt aan,pikken je zelfs op je hoofd als je te dichtbij komt.
Suzanne F.
Geplaatst: 27-03-12 10:47
Dit hoor ik wel vaker, met name bij de jonkies. Echt uitkijken met reigers en roofvogels. Hondje is zo weg. Die van ons zijn gelukkig wat groter (Jack Russel en Cairn Terrier) want we hebben hier heel veel roofvogels en reigers.
060606
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-12 10:50
Dat had ik nooit geweten, dat die kraaien zo waaks zijn. Ik lees net idd op google dat ze zelfs lammetjes hebben aangevallen en katten in de boom. Wel logisch, tegen zo kleine rat durf je wel op
Normaal heb ik mijn grote hond bij me dus zou het niet zo snel gebeuren denk ik.. maar ik pas wel op nu het ei seizoen er komt.
ik voer mijn konijnen in hun ren, en zodra ik me omdraai zitten er een 5 talkraaien bij zelfs al ik in hun buis ( betonnen rioolpijp, ca 15 cm doorznede binnen) voer, kruipen ze erin
Kraaien zijn apart. Ze durven alleen in grote getalen wat te doen. Maar je bent gewaarschuwd!
Vjestagirl
Geplaatst: 27-03-12 10:54
*grin* de kraaien hadden er lol in hondje te pesten, net als dat het hondje er lol in heeft kraai te pesten
Lusitano
Geplaatst: 27-03-12 10:56
Mijn hond werd ook altijd door kauwtjes aangevallen. Zij vond het ook leuk om ze op te jagen. Die namen om de beurt duikvluchten en sommigen raakten haar ook echt! Dat was een middenmaat hond. Kauwtjes, kraaien en dat soort vogels zijn erg dapper en heel erg slim! Mijn grote hond vielen ze helemaal niet lastig. Alleen haar. Ik heb ze ook wel eens katten zien aanvallen.
Kuggur
Geplaatst: 27-03-12 12:24
Mizora schreef:
Kraaien zijn klootzakken als ze denken dat ze het wel kunnen winnen met een groep. En zeker als ze bij een rustplaats gestoord worden is die groep er al snel.
Niks klootzakken, Ik zou me ook niet door een Chi hua hua laten aanpissen....
Ik heb een dwergpinscher en ben ook zo bang als ik een roofvogel zie vliegen dat ze strax ineens weg is. Maar die zijn een stuk minder brutaal dan een kraai,die schrikt niet af van wat geblaf.
Ragdollcat
Geplaatst: 27-03-12 12:27
Logisch vind ik, hondje valt de 2 lastig dan komen ze terug met extra hulp om hondje terug te pakken, dat is de natuur.
Niks rotvogels, het zijn slimme dieren.
Mloes
Geplaatst: 27-03-12 12:29
Zipporah schreef:
Bijna Flip de lucht in
Zou wat zijn, kom je weer thuis zonder hondje.. Moet je gaan vertellen dat 'ie is ontvoerd door kraaien! Wel oppassen dus, ik kan me dat verhaal van die reiger ook nog herinneren.
Junia
Geplaatst: 27-03-12 12:38
Ik vind het wel rotvogels, maar inderdaad wel heel slim. De hond van mijn schoonouders speelde als pup in de tuin en in de buurt lag een dode kraai, toen kwam er een hele troep kraaien op haar neergedoken die haar echt aanvielen. Waarschijnlijk dachten ze dat zij voor de dood van hun soortgenoot verantwoordelijk was. Ik was er niet bij, maar mijn schoonmoeder wel en die zei dat het echt niet grappig was. Deze pup had niks gedaan! Het is een Berner Sennen, wel een maatje groter dan een chihuahua, maar die pakten ze dus ook gewoon (is er gelukkig goed vanaf gekomen).
Mijn tip is om zo'n risico niet te nemen, laat je hondje niet met kraaien spelen. Ze kunnen hem lelijk verwonden.
sja, als ijij een kraai zou zijn en er staat een hond bij het lijk van je oma, wat doe jij dan ? niets rotzakken, gewoon natuurlijk gedrabg ja, helaas wil natuurlijk gedrag nog wle eens irri zijn, of naar
btw idd handig om je hond niet achter beestjes aan te laten jagen, ook al is het spel want je provoceert er het andere dier mee en bij sommige diersoorten kan dta best vervelend uitpakken