Ik zat buiten te leren toen ik ineens wat gekwaakachtig geluid hoorde.
Ik wist dat er een kikker zat die ik gisteren gevangen had maar uiteindelijk toch ontsnapt was. (Waarom ik ze vang: omdat mijn moeder er gek van wordt, elkaar jaar kwaakt die erop los dag én nacht en slaapt mijn moeder toch aan vijvers kant, ik had de kikker ooit eens gevangen maar die zijn we gaan brengen naar onze overbuur met een natuurlijk vijver want ik wou hem niet naar de grote vijver in ons dorp met als gevolg dat ie twee dagen later weer lekker zat te kwaken in de vijver
) Niet meer gelukt om hem te vangen.)Nu zie ik dus daarjuist dat er een koppeltje padden is waar nog een derde aanhangt, heel raar en als ik ging kijken zag ik dat het de kikker was! Vangen was niet moeilijk en toen zag ik dat dus aan het koppeltje padden, buik tegen buik van de grote pad een kikker zijn armen supervastgeklemt had aan de grote pad. Deze was helemaal opgeblazen. De kikker liet trouwens niet los en duwde hen altijd op hun rug. Nu zag ik dat het een andere kikker was dan vorige jaren (je hebt een brulkikker, een gewone en zo een nog luidere soort en die zat vorige jaren bij ons) omdat ik de streep niet zag. Maar toch wou ze hem niet en is ze ze nu naar de grote vijver in ons dorp gaan doen wat ik sneu vind aangezien de padjes wss niet zullen overleven nu.
Dit is best raar toch? Ik heb fotos op de gsm maar niet zo scherp, ik zal eens proberen of ik ze kan uploaden later.
Heeft iemand dit al ooit gezien?? Ik heb geen idee waarom. Wilde de kikker hen zogezegd uit zijn territorium?
groetjes!

... lig hier dubbel van het lachen. Zie namelijk gelijk een kikker-animatie-sumo-worstel-film in mn hoofd afspelen!
Nu heb ik het ook in mijn hoofd