kikker die 2 padden aan het wurgen was

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

kikker die 2 padden aan het wurgen was

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:03

heej bokkers,
Ik zat buiten te leren toen ik ineens wat gekwaakachtig geluid hoorde.
Ik wist dat er een kikker zat die ik gisteren gevangen had maar uiteindelijk toch ontsnapt was. (Waarom ik ze vang: omdat mijn moeder er gek van wordt, elkaar jaar kwaakt die erop los dag én nacht en slaapt mijn moeder toch aan vijvers kant, ik had de kikker ooit eens gevangen maar die zijn we gaan brengen naar onze overbuur met een natuurlijk vijver want ik wou hem niet naar de grote vijver in ons dorp met als gevolg dat ie twee dagen later weer lekker zat te kwaken in de vijver :D) Niet meer gelukt om hem te vangen.)

Nu zie ik dus daarjuist dat er een koppeltje padden is waar nog een derde aanhangt, heel raar en als ik ging kijken zag ik dat het de kikker was! Vangen was niet moeilijk en toen zag ik dat dus aan het koppeltje padden, buik tegen buik van de grote pad een kikker zijn armen supervastgeklemt had aan de grote pad. Deze was helemaal opgeblazen. De kikker liet trouwens niet los en duwde hen altijd op hun rug. Nu zag ik dat het een andere kikker was dan vorige jaren (je hebt een brulkikker, een gewone en zo een nog luidere soort en die zat vorige jaren bij ons) omdat ik de streep niet zag. Maar toch wou ze hem niet en is ze ze nu naar de grote vijver in ons dorp gaan doen wat ik sneu vind aangezien de padjes wss niet zullen overleven nu.

Dit is best raar toch? Ik heb fotos op de gsm maar niet zo scherp, ik zal eens proberen of ik ze kan uploaden later.

Heeft iemand dit al ooit gezien?? Ik heb geen idee waarom. Wilde de kikker hen zogezegd uit zijn territorium?

groetjes!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:06

Ik denk dat het gewoon paargedrag is hoor ;)
Hij zag het verschil denk ik niet zo snel
Hier zitten soms 4 kikkers op elkaar geplakt.

Trouwens, als je kikkers verplaatst, komen ze gewoon weer terug naar de plek waar ze geboren zijn.
Althans, dit proberen ze ;)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:09

jolmer20 schreef:
Trouwens, als je kikkers verplaatst, komen ze gewoon weer terug naar de plek waar ze geboren zijn.
Althans, dit proberen ze ;)

Hij is niet hier geboren hoor, we hebben nog nooit kikkerdril in de vijver gehad. Maar het leek net of hij die ene pad aan het stikken was, want de kleinste pad kon zich bijna niet meer aanhaken aan de andere door die kikker.
Dit vind ik zo raar :D

jolmer20

Re: kikker die 2 padden aan het wurgen was

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:11

Ik bedoel ook niet alleen geboren, bedoel ook de plek die ze 'gekozen' hebben zegmaar :)

Tjaa dit gebeurt vaker, bij ons zijn er al heel wat kikkers/padden gesneuveld omdat hij iets té stevig en op een verkeerde plek werd vastgegrepen. Misschien dat foto's het wel verduidelijkt :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:12

TS schreef:
en toen zag ik dat dus aan het koppeltje padden, buik tegen buik van de grote pad een kikker zijn armen supervastgeklemt had aan de grote pad.

_O-... lig hier dubbel van het lachen. Zie namelijk gelijk een kikker-animatie-sumo-worstel-film in mn hoofd afspelen!

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:14

LecyTinker schreef:
TS schreef:
en toen zag ik dat dus aan het koppeltje padden, buik tegen buik van de grote pad een kikker zijn armen supervastgeklemt had aan de grote pad.

_O-... lig hier dubbel van het lachen. Zie namelijk gelijk een kikker-animatie-sumo-worstel-film in mn hoofd afspelen!

Ja zoiets ja, ik heb het niet gefilmd maar euhm de kikker was zo de padden op hun rug aan het leggen, benen sloegen in het rond :')

Hahaha

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:14

LecyTinker schreef:
TS schreef:

En bedankt >;) Nu heb ik het ook in mijn hoofd _O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:22

Jup, dat is paardrift en het gebrek aan een partner! Het is al eens voorgekomen dat de kikker een vis of andere kikker vermoorde. Wacht ik zal kijken of ik foto's kan vinden!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:32

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:40

oke, technisch gezien kunnen we spreken van een verkrachter van een kikker.. ik sla nu echt stomme dingen uit :D hahaha

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:28

nee, het was de kikker toch die de pad aan het dekken was? Dus dan is hij de aanrander...

en dat filmje, ik zie hier niets verkeerd hoor... doen mensen dit ook niet bij orka's? _O-

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 19:39

LecyTinker schreef:
nee, het was de kikker toch die de pad aan het dekken was? Dus dan is hij de aanrander...

en dat filmje, ik zie hier niets verkeerd hoor... doen mensen dit ook niet bij orka's? _O-

Ja de kikker is de verkrachter.
En wat doen mensen met orka's??

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:44

mensen drijven ook op de rug van een orca mee of dolfijnen daar zie je het ook wel bij.
Ga maar naar het dolfanarium dan zie je het ook

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:00

Ja das waar :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:31

Dat klopt, trouwens leuk filmpje

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:10

Ik weet alleen dat kikkers altijd dáár zullen terugkeren waar ze geboren en opgegroeid zijn. wat jij daar beschrijft lijkt meer op een orgie.....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:12

Of wie weet doen kikkers en padden ook aan judo en karate.... aikido....

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 23:07

Langcara schreef:
Ik weet alleen dat kikkers altijd dáár zullen terugkeren waar ze geboren en opgegroeid zijn. wat jij daar beschrijft lijkt meer op een orgie.....

_O-

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:26

Wat zit er eigenlijk voor water in die vijver? Is er iets van GHB in gegooid of zo? :):)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:34

Langcara schreef:

_O- _O- _O-
Hahahahha, dit topic gaat echt te ver..

En die arme vis!! :')

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 23:22

Het is trouwens wel raar dat er vorig jaar bijna 40 padden in de vijver zaten en nu alleen dat koppeltje dat ik eruit gehaald had..

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:40

Die anderen zijn allemaal weggevlucht in angst om aangerand te worden natuurlijk.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:06

friends_f_e schreef:
Het is trouwens wel raar dat er vorig jaar bijna 40 padden in de vijver zaten en nu alleen dat koppeltje dat ik eruit gehaald had..

zou jij er tussen gaan zitten?