Spuitje dreigt voor honden na plotselinge dood baasjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Spuitje dreigt voor honden na plotselinge dood baasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 13:42

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... n=20120326
Twee Nederlandse hondjes, Ollie en Casper, wacht een ellendig lot in de Portugese stad Lagoa. Hun baasjes zijn een week na elkaar plotseling in hun huis aan de Portugese kust overleden.

Het echtpaar had geen vrienden of kennissen in de buurt wonen, waardoor de honden pas na vier dagen door een Nederlandse hulporganisatie werden aangetroffen, zonder eten of drinken, schrijft het AD vandaag.

De organisatie geeft de labrador en een golden retriever dagelijks vers eten en drinken, maar lang is de situatie is niet houdbaar. Als niet snel een onderdak wordt gevonden voor de eenzame beestjes, moeten ze naar het gemeentelijk asiel.

'Als binnen een week geen nieuw baasje is gevonden, worden de honden daar afgemaakt,' zegt Mark Rink van noodhulporganisatie ECDE International die Nederlanders in de Algarve bijstaat.

Rink verzorgt de uitvaart van het echtpaar en is ondertussen hard op zoek naar een onderkomen voor de twee honden.

---------

Dat moet toch te doen zijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:43

Die hondjes kunnen toch worden teruggehaald?

lieniminnie

Re: Spuitje dreigt voor honden na plotselinge dood baasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:47

Wat bizar! Arme dieren..!

In portugal hebben ze al honden genoeg, maar je zou toch zeggen dat het echtpaar wel mensen kende die die honden even in huis wil nemen..?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:47

hoop dat er iets te regelen vald.
ze hebben toch wel iets van nabestaande ookal zitten deze in buitenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:00

Nou ja, aan de andere kant, inslapen merken ze niks van, en 't is een stuk minder ellendig dan weet ik hoe lang in een asiel zitten, dat is pas sneu......

Je zou hopen dat er mensen voor ze komen, die een mooi plekje voor ze hebben, waar ze oud kunnen worden....... maar anders vind ik inslapen de beste optie, dat merken ze écht niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:23

Omdat op Overig Nieuws [ON] alleen nieuwsberichten mogen die over paarden gaan verhuis ik dit topic naar Beestenboel (BB).

ON --> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:27

Beter een spuitje dan dat ze in allerlei asiels komen en een rondzwervend bestaan krijgen en van hot naar her gesleept worden door allerlei mensen... Klinkt misschien hard, maar het zal ook in nl lastig zijn om voor zulke honden een goed tehuis te vinden..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:29

Ik zie het probleem niet zo in, spuitje is een humaan einde. Hun baasjes komen nooit meer terug, dus diegene die de honden zullen missen zijn er niet meer helaas...
Dus liever dood dan ermee om blijven zeulen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:38

De cruciale vraag voor mij is: hoe oud zijn die dieren? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar als het om oude dieren gaat, kan ik mij onder een spuitje wel wat voorstellen. Niet leuk, maar asiel en herplaatsing kan ook heel lelijk uitdraaien. Anders is het als de dieren nog jong en kerngezond zijn. Dat heeft dan wel wat weg van vroegere praktijken, waar huisdieren, paarden (en ook wel echtgenotes, kinderen en slaven ;( ) mee het graf in moesten als hun "baasje" stierf.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:52

ik zou ze graag willen helpen.. arme beestjes.
maar helaas vind mijn moeder 1 overdreve drukke hond wel genoeg! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:14

Een spuitje merken ze toch niks van? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:33

vuurneon schreef:
Ik zie het probleem niet zo in, spuitje is een humaan einde. Hun baasjes komen nooit meer terug, dus diegene die de honden zullen missen zijn er niet meer helaas...
Dus liever dood dan ermee om blijven zeulen.

Mijn gedachte ook idd. Denk dat vooral voor mensen een ellendig idee is, maar dat moet je imo noet extrapoleren naar de honden toe.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:01

Helaas sterven er jaarlijks in een land in europa 80.000 honden en nee niet netjes door een narcose en een spuitje maar echt op manieren waar je ziek van wordt. Geloof me, ben heel veel gewend. Maar schiet oefeningen doen op honden en kijken hoever ze dan nog kunnen lopen, vergassen, ophangen (wedden wie er als eerste dood gaat) achter de auto aansleuren van honden en ach gewoon te vreselijk en te veel om op te noemen.. Dus als ze gewoon netjes een spuitje krijgen.. Tja, tis moeilijk (als je aan je eigen dieren denkt) maar als het netjes gaat, misschien beter voor de beestjes zelf..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:04

Ik denk ook dat een spuitje misschien beter is voor die honden zo.

Ze zijn hun baasjes kwijt, zijn uit een vertrouwde omgeving gehaald... Zouden in een asiel moeten zitten en daarna het vliegtuig in naar nederland.... Ook niet ideaal. Levert veel stress op...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:07

Yamcha schreef:
Je zou hopen dat er mensen voor ze komen, die een mooi plekje voor ze hebben, waar ze oud kunnen worden....... maar anders vind ik inslapen de beste optie, dat merken ze écht niet.

Ben ik het mee eens.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:10

Sinds wanneer zijn een Labrador en een Golden Retriever hondJES?

Als de enige andere optie een asiel is dan is een spuitje het beste. Bij dieren bestaat die mogelijkheid GELUKKIG, bij mensen HELAAS niet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:31

ik snap dat zo wie zo niet.. waarom een hond laten inslapen.. wat voor opvang ben je dan ???:S:S