Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cassidy schreef:Ik zou zorgen voor een ander vriendje. Begeleiding bij het over laten gaan van je huidige rat: is een beetje kort dag om daar nu hulp voor te krijgen. Ik ben net begonnen met een opleiding, dus ik kan je niet helpen, maar misschien kun je hier even naar kijken:
http://www.petsandpeople.nl
Zij doen ook aan stervensbegeleiding.
Ik zit eraan te denken om hem te castreren zodat ik hem bij mijn vrouwtjes kan zetten, maar is dat wel een goed idee? Lees er niet veel positieve verhalen over.
delerium schreef:Niet eerlijk als het diertje geen pijn heeft?
Dieren, ook ratten, weten denk ik donders goed hoe het werkt. Ze hebben ongetwijfeld niet het bewustzijn van "ik ben oud, ik ga dood". Maar kijk eens naar een kat; die zoeken een beschut plekje op om daar rustig op te houden met leven. Hoe dat bij ratten gaat: ik heb er geen idee van. Maar als ik jouw beschrijving lees is jouw ratje al gestopt met leven, het hoeft alleen nog maar te overlijden om klaar te zijn. En wat is er eerlijker, voorkomen dat het beestje pijn gaat krijgen of wachten tot het pijn krijgt om dan pas in te grijpen?
Voor hoe te koppelen en de voor- en nadelen van castreren kun je denk ik het beste RedPassion een berichtje sturen, zij is echt waanzinnig met ratten en zij zal je een hoop kunnen vertellen
Ik ga haar gelijk even pb en!
toch naar de DA geweest of is hij uit zich zelf gegaan ?