Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mayflower_ schreef:Laat ze op neutraal terrein met elkaar kennismaken. Als dit klikt kun je dagelijks ze eerst een kwartiertje bij elkaar zetten, dan een half uurtje.. Dan uitbouwen. Zo kunnen ze aan elkaar wennen.
En dan kun je ook zien of het klikt tussen alle konijntjes.
Zo heb ik het toen aangepakt met mijn koppels.
Als beide koppels een eigen plek nog hebben waar ze heen kunnen is dat denk ik wel handig. Steeds weer uit elkaar halen lijkt me ook niet zo'n goed idee. Succes ermee in ieder geval, hopen dat het lukt! Zolang er evenveel of meer voedsters zijn, lukt het vaak wel.
Daarna maar bij elkaar gelaten, ging prima. Maar ze wennen dus snel aan elkaar en volgens mij waren ze er niet heel blij mee dat ze weer uit elkaar moesten (nou ja met gaas ertussen).
millennium schreef:Hoihoi!
Momenteel hebben wij hier 2 koppeltjes, elk aparte hokken met ren. Het gaat hierbij om een dwerghangoren-koppeltje en een hangorenkoppeltje. Van de zomer willen wij hier echter een mooi konijnenparadijs maken en zijn ons aan het orienteren of het mogelijk is de 2 koppeltjes met elkaar te koppelen, dus alle 4 de konijnen bij elkaar. Beide koppeltjes bestaan uit een gecastreerde ram en een voedster.
Misschien hebben meer mensen ervaringen met het koppelen van verschillende koppels?

Maar wat ik dus wil zeggen het belangrijkste is karakters en dat groepen in langere tijd heel veel wisselingen kunnen plaats vinden en je daar goed op bedacht moet zijn.

Had niet naar je naam gekeken 
Faniek schreef:Goedemorgen Aniek, heb nu pas door dat jij het bent hahaHad niet naar je naam gekeken
Het is even afwachten, misschien dat Renzo inderdaad een Macho is die geen andere vent tolereert.. Hou er in ieder geval rekening mee dat er geen klik is en je toch de boel kan opdelen.
. 't zal ook wel uitlopen op opdelen, maargoed, we gaan het eerst proberen, wie niet waagt wie niet wint. Zou jij de koppeling anders (ergens van de zomer pas hoor, wanneer het verblijf klaar is) misschien willen begeleiden (mits je ruimte en tijd hebt)? Of denk je dat ik het zelf ook prima kan doen? 
millennium schreef:Faniek schreef:Goedemorgen Aniek, heb nu pas door dat jij het bent hahaHad niet naar je naam gekeken
Het is even afwachten, misschien dat Renzo inderdaad een Macho is die geen andere vent tolereert.. Hou er in ieder geval rekening mee dat er geen klik is en je toch de boel kan opdelen.
Gheghe, geeft niks. 't zal ook wel uitlopen op opdelen, maargoed, we gaan het eerst proberen, wie niet waagt wie niet wint. Zou jij de koppeling anders (ergens van de zomer pas hoor, wanneer het verblijf klaar is) misschien willen begeleiden (mits je ruimte en tijd hebt)? Of denk je dat ik het zelf ook prima kan doen?
millennium schreef:en door extra stress gaan de koppelingen beter?
. Maar ach, ze zijn wel allemaal dolgelukkig met elkaar en de rust is volledig terug gekeerd. 2 koppels leven overigens in 1 grote ren, welke gescheiden is. Zij kunnen elkaar dus zien, ruiken en door de tralies van de afscheiding ook likken, maar niet bij elkaar komen. Dit werkt verder prima.