Katten in de tuin grrrrrrrrrr!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HenJ

Katten in de tuin grrrrrrrrrr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 14:11

na aanleiding van een topic die ik net zag, waarbij het baasje een ren voor haar katten heeft gemaakt. Bedacht ik me weer eens dat nu met het lekkere weer, je weer in de tuin gaat werken. Vorig jaar baalde ik er zo van dat er steeds katten in mijn tuin zaten te schijten!!! :(

Ik maar weer weg jagen, denia erop af sturen (haha bijten doet ze niet maar ze rent er achteraan) Vreselijk. Heb wel tig keer gehad, dat ik in de stront trapte, of aan mijn handen had zetten tijdens het tuinieren. Vreselijk gewoon! Zelfs een keer dat ik twee stenen wilde pakkel van een stapel, dat ze ertussen hebben zitten zeiken. Ik heb helemaal geen hekel aan een kat en vind het super lieve beesten. maar vind wel dat eigenaren ze gewoon bij zich moeten houden, zodat een andere er geen last van heeft.

Zou eigenlijk verboden moeten worden om katten zomaar buiten te laten in andermans tuinen.
Wie heeft er nog meer last van?? Of ben ik de enige??

Wat kan ik doen om ze weg te houden?

Ladybird

Re: Katten in de tuin grrrrrrrrrr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:13

Koffiedik door je tuin heen strooien

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 14:15

Hebben we wel geprobeert, maar het hielp niet echt helaas.

Andere zeggen wel eens, dan moet je zelf een kat nemen. Maar de reden dat wij geen kat nemen is dat we vinden dat ie naar buiten moet kunnen, maar andere mensen niet tot last moet zijn en geen ren in de tuin willen.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:23

Azijn schijnt ook te werken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:24

Dat werkt ook niet, wij hebben een kat die niet buiten onze tuin durft te komen... Maar ook nog eens te schijterig is om de andere katten te verjagen :+
Ach, maak mij er niet druk om :) de vogels in de bomen schijten toch al fanatiek op t terras haha :P de katten begraven het tenminste nog in de tuin.

Tuincentra verkopen ook wel kattenschrik (planten) en een bats water gooien werkt ook wel even :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:26

cat detergent. te koop bij green Garden Products. Succes verzekerd.De katten gaan er letterlijk krijsend vandoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:38

Visdraden bovenover je schuttingen ed spannen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:40

ik heb maar 1 kat,en die poept ook weleens in mijn tuin(ik heb geen buren)....maar mijn honden graven dat op en eten het op :7

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:02

Ik heb ook goede verhalen gehoord van kattenschrik (niet als plant, maar als spulletje, zal wel hetzelfde zijn als cat detergent)

Vjestagirl schreef:
Visdraden bovenover je schuttingen ed spannen

Is dat niet gewoon gevaarlijk voor de kat (en evt andere dieren als vogels eekhoorns e.d.)? >;)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:10

geerke schreef:
ik heb maar 1 kat,en die poept ook weleens in mijn tuin(ik heb geen buren)....maar mijn honden graven dat op en eten het op :7

Honden kunnen daar echt onwijs dik van worden. Een kennis van mij had een hond die er echt naar ging speuren en dagelijks een paar kattendrollen op at. Die werd er echt moddervet van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:12

Bij mijn ouders lopen de 6 katten los , 1 kat neemt constant vriendinnnetjes mee :P . Lopen sowieso veel katten in die buurt , hier in h,veen valt het super mee. Ligt denk ik aan waar je woont....

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:14

geerke schreef:

goh, dat zal wel stinken dan. Onze hond haalde de drollen altijd uit de kattenbak... Stinken dat ze deed!!

Beste manier om katten uit je tuin te verjagen is toch echt zelf een kat nemen. Maar goed, je zegt zelf dat dit geen optie is. Ik vrees dat er weinig aan te doen is.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:23

ja heb ook het zelfde probleem, we hebben een katten overschot hier in de buurt en ons huis heeft een tijd leeg gestaan voor we hier kwamen, dus alle katers sproeide er flink op los en scheten de hele tuin vol je geloof het of niet zelfs op het dak van de schuur en overkapping(kje), heb meerdere planten weg kunnen doen want die waren gewoon kapot gesproeid! (heb zelf 3 katten en die poepen ook in de tuin maar dan altijd op de zelfde vierkante meter die ik opgeofferd heb) als ik dus de kattenbakken schoonmaak dan loop ik ook een ronde door de tuin, laat de hond los op alle vreemde katten (en nee ook zij pakt ze niet alleen agressief verjagen) dat helpt een beetje want ze komen niet zo snel meer als de hond buiten is...maar nog steeds komen ze in de nacht de boel ff lekker uitgebreid markeren....ja soms word je er indd hopeloos van ik begrijp je volkomen nee ik heb het wondermiddel ook nog niet uitgevonden, al die middeltjes hebben hier ook nog geen baat gehad, wij gaan binnenkort een stuk gaas plaatsen dat naar binnen hangt langs de hele schutting alleen kunnen ze er dan niet meer uit, nou is de bedoeling dat ze daar van leren (zal wel ff duren) en dus doorlopen naar de volgende tuin. Is misschien niet heel mooi maar kan me niks meer schelen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:18

Weet je van wie de katten zijn? Zo ja, ga eens met de eigenaar praten.
Ik woon in buitengebied en mijn katten lopen buiten. Ik weet dat mijn buren er geen last van hebben en zou het heel vervelend vinden aks dat wel zo zou zijn en ze zeggen het niet

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:36

Onze katten komen ook gewoon buiten. Ze durven niet bij de buren in de tuin, die hebben een voiliere en daar zijn ze bang voor, mede omdat de buurvrouw/man ze een keer gigantisch heeft laten schrikken, zodra de vogeltjes lawaai maken zijn ze weg :D. Ze schijten in onze eigen tuin of aan de overkant in het zand..
Ik vrees dat je er weinig aan kan doen. Ik vind persoonlijk dat katten gewoon buiten horen, ik denk dat met de eigenaren praten weinig effect zal hebben, omdat je een kat nou eenmaal niet aan kan leren om binnen te scheiten. :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:00

Ik vind andermans katten in mn tuin ook heel vervelend. Daarom zitten mijn katten binnen (ook voor de veiligheid, i.v.m. aanrijden). Als ik een kat in de tuin heb, laat ik hem wegjagen door m'n eigen kat. Sinds dien nog zelden vreemde katten in de tuin.

Als mijn katten wel in de tuin zijn (met mooi weer als wij thuis zijn) gaan ze netjes naar de bak :)

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:01

tuinslang erop :+

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:09

Mijn hond vreet ze op hihi nee ze weten dat mijn hond een
kattenhater is, dus de katten slaan onze tuin over :-)

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:12

Ik heb zelf ook katten die bij ons buiten komen. Het zijn niet echte vechters, maar ik zie zelden andere katten bij ons in de tuin. De doen het eigenlijk alle twee achter in mijn eigen tuin, als ik de aarde daar lekker heb losgewoeld om daarna vanalles te planten. Ze ziet de dan echt denken 'Hmmmm graafbare aarde!' Nu ik dat weet, hou ik er rekening mee. Alles waar ze NIET mogen kakken en ik de grond wil gebruiken voor iets anders, moet helaas een net overheen. Waar ze WEL mogen hou ik de grond mooi los om het aan te moedigen, en verwijder ik regelmatig de drollen. Maar er gaat hij hen niets boven een vers verschoonde bak op een gekke plek! Ze zitten er vaak al in voordat mijn vriend de kans krijgt de bovenkant te bevestigen.... :D

Dus als je kan, zou ik waar je ECHT niet wil dat ze komen een net spannen. We zorgen dat hij al wat hoger begint, want als hij gelijkdelijk omhoog loopt willen ze er nog wel eens gewoon op gaan lopen. Gebruik anders kippengaas als 'muur' met daar een net overheen. En bedenk desnoods een plek waar ze WEL mogen komen en maak dat zo aantrekkelijk mogelijk. Dat lijkt me toch minder moeilijk dan proberen je gehele tuin katonvriendelijk te maken of je tuin tot een kattenvrij vort te bouwen. Want als ze willen, komen ze er altijd in. Eruit daar en tegen als je de hond los laat.... Niet leuk!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:58

Ik weet niet of je tuin omheind is, en hoe, maar anders kun je op twee hoogten schrikdraad proberen. Maar dat zouden eigenlijk de eigenaren van de katten moeten doen, want die moeten hun dieren gewoon bij zich houden op eigen terrein.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:06

Uit eigen ervaring weet ik dat het niet makkelijk is om een kat 'bij je te houden' hoor ;) Ik neem aan dat je bedoelt dat als de eigenaar weet dat de kat overlast veroorzaakt bij omwonenden, dat het netjes zou zijn als ze zelf maatregelen zouden treffen. Echter is het geloof ik niet verplicht bij wet, en kan hij zijn dat de eigenaar ook geheel niet op de hoogte is. Als er niemand is die klaagt, komt je dat alleen niet te weten. Dus ik heb absoluut begrip voor de eigenaren die hun tuin niet standaard in een vesting veranderen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:14

cream_1986 schreef:
Uit eigen ervaring weet ik dat het niet makkelijk is om een kat 'bij je te houden' hoor ;) Ik neem aan dat je bedoelt dat als de eigenaar weet dat de kat overlast veroorzaakt bij omwonenden, dat het netjes zou zijn als ze zelf maatregelen zouden treffen. Echter is het geloof ik niet verplicht bij wet, en kan hij zijn dat de eigenaar ook geheel niet op de hoogte is. Als er niemand is die klaagt, komt je dat alleen niet te weten. Dus ik heb absoluut begrip voor de eigenaren die hun tuin niet standaard in een vesting veranderen.

Ik heb geen begrip voor die mensen.
Want ze weten heel goed dat ze de dans wat verantwoordelijkheid betreft zullen ontspringen en daar maken ze dankbaar gebruik van. Want als er katten in jouw tuin komen, dan hangt daar geen naamkaartje aan en je krijgt ze vaak ook niet in handen. Lekker gemakkelijk voor die eigenaar.

JE kunt best moeite doen om je kat bij je te houden, maar dat kost geld. En dat is eigenljk de issue waar het om draait! Ze willen er geen moeite voor doen en geen geld in steken.

Je zou je tuin best kunnen omheinen en op 2 hoogtes stroomdraad kunnen doen, en anders is er ook nog een halsband met stroom (die overigens eerst waarschuwt dat het dier te ver afdwaalt alvorens een tik te geven).

een van mijn honden bijt katten dood. Dus als zo'n kat op ons grondgebied komt, dan gaat hij er aan. Helaas staan hier niet veel bomen om in te vluchten, en ik heb al katten meegemaakt die niet eens de intelligentie hadden om de boom in te vluchten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:17

Heel banketstaaf, maar katten mogen gewoon rondlopen. Net als vogels, muizen, kikkers, eenden, weet ik het wat. Onze katten poepen in onze eigen tuin en vaak rennen ze ook nog ff naar binnen om het op de bak te doen. Maarja, nu hoorde ik laatst dat onze jongste kat wel eens uit de bosjes springt om kleine hondjes te pesten. Ze vliegt er dan heel hard op af en rent dan keihard weer weg, maar verder bijt, krabt of blaast ze niet. Heel banketstaaf misschien, maar ik ga mijn kat daar niet voor binnen houden.

Ik erger me soms ook aan kinderen die verstoppertje spelen achter mijn auto, of aan de haan van de buurvrouw die dag in dag uit de hele boel bij elkaar kraait, of aan de blaffende keffertjes aan de overkant waardoor de rest van de honden in de buurt mee geen blaffen en zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen. Sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn en het leven wordt er niet leuker op als je je buren van alles gaat verbieden omdat jij er last van hebt. (Dit bedoel ik in het algemeen hoor, niet specifiek tegen TS oid gericht)

Maar goed, ik snap wel dat je er een flink punthoofd van krijgt als alles steeds onder de kattenpis zit en je bij tuinieren mega veel drollen tegenkomt. Ik ben ook niet vrolijk als de katten uit de buurt de voorkant van mijn auto hebben besproeid, waardoor het zelfs binnen in mijn auto naar zeik ruikt :( Ik zou alleen echt niet weten wat je er aan kan doen om katten uit je tuin te houden. Mijn buren zijn ook niet dol op katten (zijn de enige mensen in de straat zonder katten) en ze hebben overal netten en gaas gespannen, maar alle katten weten zich daar prima overheen en onderdoor te wurmen.

Edit: @Lancara: Veel mensen willen er best geld aan uitgeven, mits het noodzakelijk is. Een kat mag nog steeds vrij rondlopen, dus mensen zijn niet strafbaar bezig als ze hun kat lekker de vrijheid geven. Als het moet kan ik mijn tuin in een vesting veranderen, maar dat wil ik niet. Waarom zou ik ook, dat is toch heel niet nodig? Ik geef mijn kat liever de vrijheid en het is dan ook geheel op eigen risico dat mijn kat plat gereden kan worden, of dood gebeten kan worden door een hond.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 27-03-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:18

Dan liet ik gewoon mijn hond op die katten af. Die maakte daar wel korte metten mee. En niemand die mij daar iets om kon aanrekenen in mijn eigen tuin.