Gewoon verdrietig!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gap

Gewoon verdrietig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 15:45

Om een lang verhaal kort te maken, we wonen in een mooi dorp waar je in de bebouwde kom 30 km per uur mag rijden en buiten de bbkom 60 km. En laten wij nu net bbkom wonen, op een plek halverwege een bocht, niet echt geschikt om ook die 60 km te rijden omdat het héél onoverzichtelijk is!! Te zien op mn Ava
Vanmorgen is ons 6e poezenbeest in nog géén 8 maanden tijd doodgereden, het zusje van ons laatste peozenbeest wat "nog" leeft.
Op zich niet zo dramatisch voor velen misschien, maar als je je bedenkt dat dit de 6e keer is dat 4 kinderen afscheid moeten nemen van "iets"wat hen erg dierbaar is, dan draait mijn maag zich om!! Het allerergste vind ik dat alle 6 de bestuurders "gewoon"doorgereden zijn, waardoor mn dochter van 14 jaar thuis kwam en 3 wkn terug ons andere katje vastgeplakt op het wegdek zag liggen, ze heeft er nu nog last van >;) terwijl dit gewoon niet nodig had geweest als ze gewoon even gestopt waren en het gemeld hadden, wat bezielt mensen toch??
Natuurlijk begrijp ik ook dat er mensen zijn die het misschien niet merken dat ze een kat doodrijden, maar alle 6 ?? Lijkt me ECHT sterk.
Blijft over ....véél verdriet, en angst om ons laatste katje straks ook dood langs de wegkant te vinden |(
Sorry hoor moest het echt even kwijt even géén praatje over trailers, maar over ons eigen gezin wat nu gewoon weer geconfronteerd word met zoiets, bah...............er komen géén katten meer binnen dat is voor mij één ding wat zeker is, dit handelt deze moeder niet :n

Chica

Re: Gewoon verdrietig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:21

HK->BB

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:28

zeer vervelend idd!! Zou er zelf toch aan denken om een onzichtbare omheining aan te schaffen zodat de kat niet meer van het terrein af kan.
Niet alleen voor je kinderen die afscheid moeten nemen en de kat doodgereden zien liggen. Maar ook voro de bestuurders van de auto's. Er zijn namelijk ook mensen (zoals ik) die als ze een kat dood rijden enorm schrikken en dat nog maanden zien gebeuren zonder dat ze er wat aan kunnen doen. Of die een kat ontwijken en bovenop een tegenligger of boom knallen met alle gevolgen van dien.........

Al zou ik zelf nooit door rijden en wel aanbellen bij een aantal huizen of ze de kat kennen. Misschien wel omdat ik er ook via mijn werk mee te maken heb (dierenambu, asiel e.d.). Een hoop mensen komen gewoon niet op het idee, veel mensen hebben haast en geen tijd voor even een buurt onderzoek en nog meer mensen zijn doodsbang voor kwade eigenaar terwijl ze er niets aan kunnen doen of zijn zo geschokt dat ze alleen nog maar weg willen van die plaats.

Sterkte voor je gezin en jezelf in elk geval en hopelijk mag jullie laatste kat nog heel lang leven!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:58

Bah.
Aan de ene kant kan ik ook wel snappen dat ze doorgereden zijn.
Ze weten niet van wie de poes is of ze zijn bang dat de eigenaar kwaad word. Ze kunnen natuurlijk niet ruiken dat jij daar wat soepelder mee om gaan dan sommige andere mensen. ;)

Aan jouw kant begrijp Ik het ook wel.
Je wil gewoon weten wat er gebeurd is en de teleurstelling van je dochter minder te maken dmv de poes aan de kant te halen.

Maar wat Ik niet begrijp is hoe het kan dat die poezen worden doodgerede op een weg waar je maar 30 mag.
Dan gaat er toch iets mis bij die bestuurders :?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:02

Biggers schreef:
Maar wat Ik niet begrijp is hoe het kan dat die poezen worden doodgerede op een weg waar je maar 30 mag.
Dan gaat er toch iets mis bij die bestuurders :?

Je mag bij haar op de weg 60 km per uur rijden ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:07

Dan lijkt me het nog niet sterk dat daar bestuurders met 60 gaan rijden als je tegenliggend verkeer niet aan kan zien komen. Dan hoor je toch vaart te verminderen :?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:09

Sterkte
Jeetje wat sneu, 6 in 8 maanden.
Dat is wel een hele rottige score.
Wat zit er bij jullie aan de overkant van de straat waar je katten zo graag naar toe willen?
Weilanden vol met muisjes of zo?

Moet wel zeggen dat er in mijn toekomstige tuin een schutting komt met stroomdraad erover.
Aangezien ik niet zit te wachten op aangereden katten en al helemaal niet in die aantallen.
1 van mijn katten heb ik gekregen nadat er een auto overheen was gereden, die gun ik dat echt niet nog eens.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:16

Tja, jullie weten dat het er gevaarlijk is voor de katten en toch doen jullie geen moeite om de voorkomen dat er meer doodgereden worden.

Katten binnenhouden of een soort kattenomheining maken dat ze niet de tuin uit kunnen ofzo, vinden jullie het zielig, tja niet gaan klagen dat ze doodgereden worden, die weg is erg onoverzichtelijk en daar kunnen de autorijders niets aan doen en ze mogen er 60 km rijden.

Dat neemt niet weg dat het verdrietig is maar jullie doen er ook niet veel aan om het zoveel mogelijk te voorkomen, zoals wat ik hier lees.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:40

Ik had waarschijnlijk ook niet tot aan exemplaar 6 gewacht met ze binnen te houden.
Zeker niet als ik kinderen had die daar steeds (ook) heel verdrietig om waren...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:47

zoek een goed huisje voor de kat(ten) die je nog hebt.
het is te gevaarlijk, 6 katten in 8 maanden. :n
geen katten meer nemen of een geschikte omheining

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:49

eens met gipsyboy,sassy en ragdollcat.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:53

Sneu zeg, ik hoop dat je kids er niet teveel last van zullen hebben. En voor je overige katten hoop ik dat je hun leefomgeving snel veiliger zult maken. Zelf heb ik schrikdraad van kattenschrikdraad.nl. Zeer eenvoudig te monteren en werkt perfect. 1x een stroomstoot is niet prettig voor ze, maar zeker niet dodelijk en ze testen het als ze slim zijn ook maar 1x. :Y) Kinderen kunnen er niet zomaar bij en anders testen die het ook maar 1x. :o Perfect systeem!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:54

Binnenkat maken van de overgebleven poes een optie?
Dat wordt wel even 2 maanden doorbijten en gemiauw dat ze naar buiten wil,
stelselmatig negeren.
In huis aantal leuke poezen atracties plaatsen en kinderen veel met poes laten spelen,
aangezien het binnen leven natuurlijk wel wat saaier is dan het buitenleven.
Echter vraagt wel ijzeren discipline van iedereen in huis, qua miauwen negeren en in de zomer
vaak latig met ramen en deuren dicht houden, die je dan graag open wilt.
(hier ook altijd leuk spelletje, waar zijn de katten? Welke ramen kunnen dan open?)
Maar ook binnen kan het leven leuk zijn.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:56

Jeetje wat asosciaal zeg :n Walgelijk. Ik heb ooit een kat van het wegdek afgesleept, wss tegen de auto van een ander gelopen maar die had hem laten liggen. In de berm gelegd en later teruggekomen met een doos en de auto en de buurt daar afgegeaan. De 1e was gelijk raak, vond het erg naar om zo met een dood beest aan de deur te staan maar ze wisten nu wel waar hij was en hij was nog helemaal heel.

Ik zou willen dat andere mensen dat ook voor mijn katten zouden doen. En dat doen ze. Mensen die de dierenambulance bellen en hem laten ophalen waarna de chip gecontroleerd wordt. En zelfs een dame die bij onze kat is gebleven totdat hij was opgehaald (niet aangereden maar weggelopen om te sterven, was al erg oud en toen we hem vonden uitgedroogd en nog in leven).

Daar was ik erg dankbaar voor. Het lijkt me indd een verstandig besluit om geen katten meer te nemen, dat verdietige kinderen steeds afscheid moeten nemen lijkt me vreselijk om te moeten zien als moeder..

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:08

Dankjulliewel voor de reaktie's :o
Dat we er niets aan doen is niet helemaal waar, we halen ze bv 's nachts ALTIJD naar binnen, omdat onze eerste 2 poezen laat in de avond waren aangereden, hier dachten we van te leren en ze dus voortaan binnen te laten overnachten.De poes die over is mag dus nu ook niet meer naar buiten, echter hebben we nog een kruimeltje van 4 die met regelmaat de deur open laat staan, dus ik hoop dat het blijft werken :o
Ook voor de hoeveelheid katten hadden we niet gekozen, onze "oude"poes kwam gewoon mee vanaf ons andere huis, het bizarre is dat het daar qua verkeersdrukte véél drukker was en daar is nooit wat gebeurt :? daar woonden we langs een dijk waar het gros 80 km reed.
Een andere poes kregen we omdat die overbleef aangezien mn schoonouders plotseling binnen een week overleden.En wij hem niet in een asiel wilden hebben.
Wat dat schrikdraad betreft, daar heb ik ECHT nog nooit van gehoord, maar ik ga er zeker achteraan, als dat de oplossing is ;)
Een kattenomheinig is géén optie aangezien we te "wijds"wonen .
De reden dat de katten naar de voorkant lopen?? ik heb géén idee................aan de voorkant van ons huis hebben we alleen de weg en daarnaast een hele brede sloot, juist achter ons huis liggen de weilanden <<)
Nogmaals bedankt voor het mee brainstormen, ik kan er wel wat mee :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:12

Ik snap ook niet dat mensen zo gemakkelijk over een dier heen kunnen rijden, en ook nog door kunnen rijden. Het leven is stelt kennelijk niets voor, voor zulke mensen. Raar koud volk.
Je zult je tuin moeten omheinen en er voor moeten zorgen dat ze niet eroverheen kunnen klimmen.
DAarvoor is op 2 hoogtes stroomdraad nodig. Eentje halverwege en eentje bovenop.

Of een cattery. Maar daar geen katten meer loslaten. Katten willen altijd daar waar het gevaarlijk is, zo lijkt het.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:14

De 6de al :o. Pfff ik kan begrijpen dat je er niet blij van word. Vreselijk zeg!
Het spijt me om te zeggen, maar stel ik zou een dier tegen de auto aan krijgen, dan stop ik ook niet om het even te melden aan de omwonenden.
Moet ik nog opzoek gaan naar de eigenaar van de poes ook zeker.
Daarbij is er nog een grote kans in mijn ogen dat de bestuurder helemaal niet heeft gezien dat het een poes was, en het net zo goed een haas of vogel kon zijn.

Stel het dier leeft nog, dan zou ik hem zeker niet laten liggen.
Ik rijd elke dag over het platteland na mijn werk, en heb helaas al meerdere dieren onder de auto gehad. De eerste 2 keren ben ik uitgestapt, maar als je dan een haas met de darmen ernaast ziet liggen, laat je het ook wel de volgende keer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:16

gap schreef:
Dankjulliewel voor de reaktie's :o
Dat we er niets aan doen is niet helemaal waar, we halen ze bv 's nachts ALTIJD naar binnen, omdat onze eerste 2 poezen laat in de avond waren aangereden, hier dachten we van te leren en ze dus voortaan binnen te laten overnachten.De poes die over is mag dus nu ook niet meer naar buiten, echter hebben we nog een kruimeltje van 4 die met regelmaat de deur open laat staan, dus ik hoop dat het blijft werken :o
Ook voor de hoeveelheid katten hadden we niet gekozen, onze "oude"poes kwam gewoon mee vanaf ons andere huis, het bizarre is dat het daar qua verkeersdrukte véél drukker was en daar is nooit wat gebeurt :? daar woonden we langs een dijk waar het gros 80 km reed.
Een andere poes kregen we omdat die overbleef aangezien mn schoonouders plotseling binnen een week overleden.En wij hem niet in een asiel wilden hebben.
Wat dat schrikdraad betreft, daar heb ik ECHT nog nooit van gehoord, maar ik ga er zeker achteraan, als dat de oplossing is ;)
Een kattenomheinig is géén optie aangezien we te "wijds"wonen .
De reden dat de katten naar de voorkant lopen?? ik heb géén idee................aan de voorkant van ons huis hebben we alleen de weg en daarnaast een hele brede sloot, juist achter ons huis liggen de weilanden <<)
Nogmaals bedankt voor het mee brainstormen, ik kan er wel wat mee :j

Tja het is niet leuk dat die katten doodgereden zijn, maar waarom wachten tot nummer 6?
Je zegt dat een omheining niet mogelijk is, omdat jullie zo wijds wonen, waarom maken jullie dan niet een mooie grote ren, waar ze overdag in kunnen en 's avonds lekker binnen.

En je kunt niet de automobilist alleen de schuld geven, jullie laten ze naar buiten, en daarmee loop je dus dit risico...
Daarnaast over het doorrijden: veel mensen schrikken en rijden in een reflex door. Het is niet altijd expres dat ze doorrijden :n

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:43

Toch vind ik wel dat er veel mensen rondrijden met een erg beperkt blikveld. Ze zien alleen de weg voor zich en daarbuiten helemaal NIETS.

Dat er een dier vanachter een auto of struik of bomen te voorschijn komt, allee, dat kun je niet zien.

Maar hoe vaak zie ik niet op een weg met links en rechts weilanden, open velden, dat er reeen lopen en die gaan op de weg af. Je ziet waar ze over steken, en mensen remmen NIET af. En daar kan ik toch niet goed bij. Daar erger ik me kapot aan.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:56

Langcara schreef:
Toch vind ik wel dat er veel mensen rondrijden met een erg beperkt blikveld. Ze zien alleen de weg voor zich en daarbuiten helemaal NIETS.

Dat er een dier vanachter een auto of struik of bomen te voorschijn komt, allee, dat kun je niet zien.

Maar hoe vaak zie ik niet op een weg met links en rechts weilanden, open velden, dat er reeen lopen en die gaan op de weg af. Je ziet waar ze over steken, en mensen remmen NIET af. En daar kan ik toch niet goed bij. Daar erger ik me kapot aan.

Waar ik niet bij kan, is dat mensen ongelukken veroorzaken doordat ze uitwijken of remmen voor een dier wat oversteekt...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:58

Mjetterd schreef:
Waar ik niet bij kan, is dat mensen ongelukken veroorzaken doordat ze uitwijken of remmen voor een dier wat oversteekt...

Reflex reactie. Een dier aanrijden staat ze zo erg tegen, en dat zit in hun aard.

waar ik niet bij kan, is dat mensen gewoon over een dier heen rijden terwijl ze best hadden kunnen remmen of uitwijken omdat daar gelegenheid voor is. En dat komt veel vaker voor dat je denkt. Hoor jij ook tot die mensen Mjetterd?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 12:59

Tuurlijk weet ik dat als ze naar buiten gaan ze ook doodgereden kunnen worden, maargoed dat geld voor alles , ook mn kinderen gaan over die weg heen ;) wat me het meest frustreert is JUIST het feit dat mensen doorrijden, niet dat ze de poes doodrijden, dat risico zit erin, maar een kind wat haar lieve beestje op de weg ziet, dat frustreert want als ze hadden gewaarschuwd hadden wij de poes al weggehaald ;)en was het haar bespaart gebleven :(:) en uiteraard zullen er ook automobilisten tussen zitten die het niet gemerkt hebben, maar het zou wel héél toevallig zijn als dat bij alle 6 het geval was toch??
Omheinen is echt geen optie, want dan hebben we het echt over meer dan 50 meter, als ik het goed inschat kan zelfs veel meer zijn, daarbij is het een gedeelte op/afrit naast ons huis van ruim 10 meter oid en ligt het bedrijf er nog naast :?
Zou er ook zoiets als voor honden bestaan, een halsbandje die een schok geeft als ze over een bepaalde afbakening gaan?? Al vind ik dat dan ook weer zielig, maarja weer beter dan doodgereden worden :o Die ren is misschien ook wel wat, ruimte zat achter ;)
Dat mensen niet durven aanbellen............ik zou het zelf gewoon wel doen, omdat er vrijwel altijd een gezin achter zo'n beestje zit, daarnaast zou ik zelf denk ik ook niet op zoek gaan naar de eigenaars maar bij het eerste het beste huis aanbellen, vaak weten buren van elkaar wel waar een kat bijhoort, by the way.............buiten onze katten zijn er op hetzelfde stuk ook nog eens 4 katten overreden van buren en omwonende in de afgelopen periode
Bij ons alleen nu binnen 2 weken 2, maar voor ons dus nooit géén nieuwe katten meer :oo
Laatst bijgewerkt door gap op 25-03-12 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:00

Langcara schreef:
Mjetterd schreef:

Reflex reactie. Een dier aanrijden staat ze zo erg tegen, en dat zit in hun aard.

waar ik niet bij kan, is dat mensen gewoon over een dier heen rijden terwijl ze best hadden kunnen remmen of uitwijken omdat daar gelegenheid voor is. En dat komt veel vaker voor dat je denkt. Hoor jij ook tot die mensen Mjetterd?

Dus bewust over een dier heen rijden? Nee natuurlijk niet :Y).. Heb nog wel een beetje gevoel hoor.
Ik weet constant wat er voor, achter en naast me rijd. Dus weet ik ook wanneer ik wel of niet kan uitwijken en remmen.
Maar afgelopen winter heb ik denk ik wel 5 dieren geschept helaas ;(

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:05

Wij hebben hetzelfde meegemaakt hier waar ik woon. Oneindige weilanden en bos waar de katten heen kunnen, maar de overkant van de weg is toch aantrekkelijker. Toen wij hier 4 jaar geleden kwamen wonen, zijn er 4 katten doodgereden in 1 jaar tijd.
Het verdiet dat we hadden was echt niet fijn.
Ik heb besloten om geen eigen katten meer te nemen. Wij zijn gastgezin geworden voor het plaatselijke asiel. Zo hebben we altijd katten en kittens in huis, die niet buiten komen, en ook weer vertrekken naar een nieuwe baas.
Zonder katten kon ik niet, dus dit is een mooie oplossing.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:08

Het is ook niet leuk voor een kind dat kan ik mij best voorstellen. Maar goed ik weet niet hoeveel huizen er bij jullie staan... Tja dat mensen dan doorrijden, kan ik mij wel ergens iets bij voorstellen. Begrijp mij goed het is niet mijn keuze, maar ik kan het wel begrijpen :j

Ik zelf zou stoppen en kijken of het echt dood is. Zo nee dan gaat het mee in de auto naar de dichtsbijzijnde DA, zo ja... dan leg ik het in de berm en rijd ik weer verder. Ga niet overal aanbellen, maar het hoeft ook geen kattenpannenkoek te worden... :n