Nou ja zeg!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Nou ja zeg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:06

Hoi bokkers :wave:

Ik moet even me verhaal kwijt, is best raar :')

Mijn moeder kwam me halen op de fiets naar de manege, dus wij zo samen terug fietsen naar huis. Nou, poort open, en normaal komt Spikey, onze hond altijd tegen de buitendeur aangetrappeld, nu stond hij in een sluiphouding voor onze kist waar de brokjes stonden. Nou mama doet de deur open, zit er potverdorie een vreemde kat brokjes te eten in ons huis!!! Waarschijnlijk hebben Spikey en de andere (5) katten liggen slapen. Dus die kat die brokjes eet merkt het dat wij binnen komen, dus springt op de vensterbank, waar een andere kat lag te slapen, dus die begint te blazen en die staart werd zo dik! En in eens waren alle katten wakker, tja wat moet je dan, allemaal keken ze echt heel verbaasd op met echt een hele dikke staart. Dus ik doe de buitendeur open en die kat vliegt naar buiten, mijn moeder, die Spikey vast had, liet hem los en zei: NU SPIKEY RENNEN!! ( niet om hem op te eten maar uit de tuin te jagen, maar het hielp niks want hij was al de poort uit voordat Spikey er was :')

Sorry voor het lange verhaal, moest het gewoon even kwijt :)

Liefs Naomi

Elma_

Re: Nou ja zeg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:08

Goed idee, je hond lekker opjutten :?
]e mag heel dankbaar zijn dat Spikey zich niet veroerde en die kat niet heeft gegrepen! Geloof mij, het is geen pretje om een kat in 3 stukken te zien liggen :n

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:11

Nee maar mam had de kat al vast en Spikey die rent alleen maar achter katten aan, die pakt of grijpt ze niet, en bovendien we hadden al verwacht dat die kat de poort uit was ;) Ik wil hier geen rel topic van maken!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:12

Waarom ga je dan een hond loslaten en hem proberen te triggeren aan te vallen? Die hond snapt dan echt niet dat ie hem niet mag grijpen hoor..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:14

Ik snap het best hoor, die vreemde katten op je erf :n

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:15

Wat een gezeik, doe ik ook zovaak met de katten die moeten gewoon oprotten uit de tuin. En mijn hond grijpt ze echt niet, kleine york.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:16

h jawel hoor, wij hebben hem al 8 jaar en als hij los loopt en een vreemde kat ziet rent hij alleen even en loopt gewoon terug ;) En wij lieten hem los NIET om hem aan te vallen, maar om die kat de tuin weg te jagen, en om duidelijk te maken dat hij niet meer terug moet komen ;) Wij kennen onze hond en die weet donders goed dat hij geen katten mag grijpen!!

En hiermee discussie afgelopen want nogmaals ik wil geen reltopic!!

Ik wil gewoon me verhaal kwijt!

Dankjewel hierboven :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:17

MarlindeRooz schreef:

Tuurlijk, vooral lekker je hond opjutten & vals maken..
En de volgende x dat je langs de eendenvijver loopt een eend de l*l en de hond op zn fl*kker. Want zijn gedrag slaat heus niet zomaar om.. Sorry hoor, ik kan hier echt slecht tegen.
Maar vooral lekker zo doorgaan +:)+

@ RMHorse, denk jij dat maar, heb het zien gebeuren met een kleine westie, kat hartstikke dood.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:18

Elma_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

En de volgende x dat je langs de eendenvijver loopt een eend de l*l en de hond op zn fl*kker. Want zijn gedrag slaat heus niet zomaar om.. Sorry hoor, ik kan hier echt slecht tegen.

@ RMHorse, denk jij dat maar, heb het zien gebeuren met een kleine westie, kat hartstikke dood.

Jammer voor de kat ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:19

Tja als je geen gevoel in je donder heb kun je het zo zeggen ja.
Maar ga vooral heerlijk je gang, ik heb medelijden met die arme honden die in zulke handen vallen!

:evaw:

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:19

Elma_ schreef:
Waarom ga je dan een hond loslaten en hem proberen te triggeren aan te vallen? Die hond snapt dan echt niet dat ie hem niet mag grijpen hoor..

Jawel hoor. Mijn Cane Corso x New Foundlander hond en mijn poes zijn twee vrienden maar als er katten / poezen buiten lopen vind hij het maar al te leuk ze op te jagen en als prooi achterna te rennen. Als hij uiteindelijk bij ze is doet hij ze niks..

Dus begrijp niet zo goed waarom mensen altijd voor andere dieren die ze niet kunnen willen spreken. Dat je eigen hond dingen doet, oke. Maar mijn hond en vele andere zijn anders opgevoed en gaan anders met dingen om.

Ik zie die katten bij je thuis al met hun staarten :D

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:20

IK ZEI TOCH DISCUSSIE GESLOTEN IK WIL GEWOON MIJN VERHAAL KWIJT IK HEB MIJN HOND AL 8 JAAR EN HIJ IS NETJES OPGEVOED HIJ WEET DONDERSGOED WAT HIJ WEL EN NIET MAG!!!!!! GA EEN EIGEN RELTOPIC VORMEN!!

@ Zipporah hhahaa jaa die waren echt heel dik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:21

Elma_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hoezo je hond vals maken? een hond word echt niet vals hoor als hij een kat weg jaagt.
Sommige kunnen er echt een drama van maken zeg. :j

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:21

Elma_ schreef:
Tja als je geen gevoel in je donder heb kun je het zo zeggen ja.
Maar ga vooral heerlijk je gang, ik heb medelijden met die arme honden die in zulke handen vallen!

:evaw:

als er zo'n poedersuiker in me tuin shijt heb mijn hond alle recht !!! ;) buiten zit hij aan een riem ;)
dus hou jij je grote mond maar en kom anders even kijken hier.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:22

gohya schreef:
Hoezo je hond vals maken? een hond word echt niet vals hoor als hij een kat weg jaagt.
Sommige kunnen er echt een drama van maken zeg. :j

precies :j *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:24

Onze buren hebben 4 katten ( vrijstaand huis, grote tuin, in het bos )
en als die in onze tuin lopen doen wij de hond ook gewoon naar buiten hoor :=

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:24

Snap ik inderdaad, hier zitten er ook geregeld de hele tuin onder de sproeien en komen ze zelfs mijn huis in -O- écht wel dat de honden er dan achteraan mogen, en of ze de kat pakken of niet zal mij een zorg zijn dan komt die iig niet meer terug :D ;) De eenden in de vijver doen ze overgens ook niets ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:28

groot gelijk heb je TS
bij ons zitten er ook altijd van die k*t katten in de tuin en daar laten we de hond ook op af gaan ,
buiten de poort zit ie aan de riem of los in het bos en jaagt hij niet :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:30

Onze hond blijft in principe van de eigen katten af, al heeft ze zich wel eens vergist.. vreemde katten pakt ze en die schudt ze dood. Heel akelig vind ik dat altijd. Is al een paar keer gebeurd. Maar die katten komen dan dus hier op het erf, want de hond gaat het erf niet af.

Het blijft lastig, maar ik snap wel dat je die vreemde kat wilde laten schrikken zodat hij niet meer terug komt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:32

Hier zitten ook altijd vreemde katten in de tuin,ook ik laat me X CHihuahua los.
Mijn eigen kater poept,plast niet in de tuin, en vist niet in de vijver,die vreemde katten doen dit allemaal wél.Van de week weer een goudvis half opgevreten gevonden in de tuin.
Dus ik zou die katten maar hun gang moeten laten gaan?Echt niet.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:33

Dank jullie wel, het was waarschijnlijk de kat van de overburen, die altijd vecht met onze katten dus ik denk dat daarom die staarten zo dik waren :=

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:34

Doodbijten en k*tkatten vind ik wel te ver gaan. Die katten / poezen weten ook niet dat het verboden terrein is.

Maargoed deze discussie wilt TS niet voeren dus ik zal me er buiten houden vanaf nu.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:36

_RMHorse_ schreef:
als er zo'n poedersuiker in me tuin shijt heb mijn hond alle recht !!! ;) buiten zit hij aan een riem ;)
dus hou jij je grote mond maar en kom anders even kijken hier.

Je reacties komen op z'n zachtst gezegd niet erg volwassen over.

Katten in de tuin zijn inderdaad vervelend. Ik heb er zelf ook last van.
Er zijn echter ook andere oplossingen voor :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:38

Ja gelukkig maken wij dit niet iedere dag mee, dit was eigenlijk de 1e keer..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:41

Als je weet dat je hond een vreemde kat alleen maar weg jaagt en niet pakt dan is het toch geen probleem? Ik had vroeger ook 2 honden die samen met de katten sliepen en uit dezelfde bak aten maar als ze een vreemde kat op hun terrein zagen joegen ze die ook weg zonder te bijten. Dit is een goede manier om die kat duidelijk te maken dat die niet meer op vistite hoeft te komen.
Snap sommige mensen niet die hier weer een probleem van gaan maken, maar dat hoort dus blijkbaar weer zo hier. :roll:
Is alles in huis wel heel gebleven? Als er bij mij in huis een vreemde kat binnen zou komen dan zullen mijn katten die vast niet vriendelijk ontvangen maar breekt de oorlog uit.