Vooraf: de reden dat ik dit hier vraag en (nog) niet naar de DA ga is dat de reiskist voor mijn kat ontzettend veel stress op leverd. Mijn kat heeft in zijn oor een rood plek zitten, op de schedel zeg maar. Het is droog en lijkt een beetje op een schaafplek, maar dan zonder korsten. Kan er niet goed bij komen. Hij krabt er niet aan, lijkt er geen last van te hebben, maar ik hou het nu een paar dagen in de gaten en het wordt niet minder (ook niet erger). Iemand enig idee?
als je het niet vertrouwd gewoon met kat naar een DA gaan. Immers middelen om schimmels e.d. uit te bannen zijn nu niet de meest onschadelijke middelen. Kan je beter maar eerst goed weten wat het is en hoe behandelen
Als het echt nodig is uiteraard, maar als het even niet hoeft liever niet
Zwartwitje
Geplaatst: 24-03-12 12:46
't Kan vanalles zijn, een voedselallergie is ook een optie bijvoorbeeld. Wij kunnen dat niet beoordelen. Waarom bel je niet even met de DA om het voor te leggen? Als je uitlegt dat je liever (nog) niet met de kat langskomt kunnen ze je misschien wel een 'veilig' zalfje oid meegeven. Of (bij vermoeden van voedselallergie) een voorlopig dieetadvies geven. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze de kat toch willen zien, want mocht er antibiotica, ontstekingsremmers oid nodig zijn dan krijg je dat (van een goede DA tenminste) niet zomaar mee over de balie.