Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:21

Citaat:
Bron: Sp!ts

Pitbull grijpt 5 agenten

Terwijl aan de ene kant van Engeland de politie een pedonetwerk oprolde, werd elders in het land een arrestatieteam het ziekenhuis ingeholpen door een hond. Het beest, naar verluidt een kruising tussen een pittbull en een dobermann, greep de agenten toen deze een huis binnengingen om een vermeende ontvoerder te arresteren.

De eigenaar van het beest werd gezocht omdat hij geweigerd had bij de rechtbank op te komen dagen. Hij was echter niet thuis. Hond Poison echter wel, en deze was niet gecharmeerd van de inval.

Vijf agenten raakten gewond. Eén zo ernstig dat het vlees tot op het bot werd afgekloven. Een andere agent moet wellicht enkele vingers missen. Het beest werd uiteindelijk met vier schoten afgemaakt.

Tja wat moet je hier nou van zeggen? Eigen schuld om zo een huis binnen te vallen waar een hond waakt? Schuld van de eigenaar omdat hij niet kwam opdagen bij de rechtbank? Het beest deed wat hij hoorde te doen; het beschermde zijn terrein. Moeilijke situatie.. :)
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Amaris

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:24

Hoezo wat moet je ervan zeggen? De inval zal heus wel legaal zijn geweest.

Dat het dier is afgeschoten lijkt me terecht. Wat moesten ze anders?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:24

Hmm..misschien niet handig dat ze er niet van op de hoogte waren dat de verdachte een hond had..

Eigen schuld kun je niet zeggen. Die mensen doen gewoon hun werk en omdat Joep Meloen de verdachte zo stom is geweest om niet bij de rechtbank te komen opdagen, zijn deze agenten nu de klos.
Maar misschien hadden ze wel wat voorwerk mogen doen door in ieder geval te weten dat er een hond was.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:27

Amaris schreef:

Nou het baasje is wel zijn hond kwijt, ik moet er niet aandenken dat onze rottweiler wordt afgeschoten omdat ze doet wat ze hoort te doen; het terrein bewaken.

Het dier afschieten was op dat moment misschien de enige mogelijkheid maar het had niet gehoeven! Als ze wat voorwerk hadden gedaan hadden ze geweten dat er binnen een hond was..

De hond hoeft niet de dupe te worden van fouten van agenten en/of baas maar dat is nu wel gebeurd en dat vind ik niet kunnen :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:32

waken is 1, bijten om serieus te verwonden is iets héél anders

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:32

NM >> BB

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:33

Als jou hond zijn waaktaak zo serieus neemt dat hij indringers tot het bot verscheurt en vingers amputeert, bel ik toch nooit bij jou aan om koekjes te verkopen hoor :D .

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:34

Dat is het nou juist stef, we waren er allemaal niet bij. Wij weten niet hoe die mannen zijn binnen gekomen, of het beest schrok, hoe daarop gereageerd is etc. Dus het blijft een beetje giswerk..

Nee dat zou ik ook niet doen nee Kwanyin :D Als onze Sara ligt te slapen en er vliegt iemand door de deur dan zou ze je maar zo kunnen aanvliegen.
Als je alleen aanbelt is er niks aan de hand.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 14:36, in het totaal 3 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:35

ben ik met je eens, maar wát er ook gebeurt is, als je leest hoe de agenten toegetakeld zijn, daar is IMO geen enkel excuus voor :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:36

nou, het gaat hier om een inval. Ik weet niet of je weet hoe een NL inval gaat, maar als de Engelse versie enigzins hetzelfde is dan kun je uitgaan van ingetrapte voordeur, een hoop geweld en gedoe. Dus ja, dier zal geschrokken zijn.

Maar dan nog.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:37

Als je er op googled is er ook een filmpje te vinden van een omstander die het met zijn telefoon gefilmd heeft. De hond gaat midden op straat vrolijk verder met aanvallen, dat heeft niets te maken met zijn eigen terrein bewaken. En onder waken versta ik om te beginnen al iets anders dan elke indringer proberen te verscheuren. Maar ik denk dat het leven en het trieste einde ervan van deze hond al uitgestippeld waren, toen hij bij een crimineel terecht kwam. :\
Laatst bijgewerkt door Nouska op 23-03-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:38

als een hond een dusdanig niveau van agressie vertoond vind ik het terecht hoe ze gehandeld hebben!
idd bijten is 1 ding maar serieus verwonden vind ik not done!

het is in nederland trouwens verplicht om op je deur een melding te hebben hangen van hier waak ik, of hond aanwezig!!
als er bij je ingebroken word en je hebt dat niet en hij wordt aangevallen door je hond word je nog aansprakelijk gesteld ook!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:39

Nee dat is natuurlijk ook zo stef, maar mijn mening is ook niet per direct dat het hun eigen schuld was. Het is een manier waarop je ernaar kan kijken. Bijv; schuld aan eigenaar, agenten of alleen aan de hond. Met die informatie die ik nu heb gelezen lijkt het me een combinatie van die 3.

Maar conclusies kan je natuurlijk pas trekken als de agenten een verklaring hebben afgegeven van hoe en wat er daar is gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:39

ik kan me voorstellen als een hond zo door het dolle is dat ze hem doden...wat moeten ze anders...

maar moet er niet aan denken dat door inbreken van agenten hier in huis ,mijn honden vermoord zouden worden,omdat ze doen wat ze moeten doen: huis en haard bewaken,en tja bij type honden wat ik heb zal dat niet met zachte hapjes gaan...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:39

Inderdaad, ik vind de mate van verwonding toch erg schokkend! Ik neem aan dat ze niet lang gewacht hebben om dat dier neer te schieten en dat beest heeft toch 5 mensen te pakken gehad.

Sowieso vraag ik me af wat voor research ze daarvoor hadden moeten doen? Ze waren niet op zoek naar een tasjesdief, maar een ontvoerder ... dat is toch wel een ernstige crimineel. Nu was hij toevallig niet thuis, maar hadden ze anders ook niet langs kunnen komen omdat hij een hond heeft? Je kan nou eenmaal niet opbellen en van tevoren een afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:40

Bailey_4ever schreef:
Amaris schreef:

Nou het baasje is wel zijn hond kwijt, ik moet er niet aandenken dat onze rottweiler wordt afgeschoten omdat ze doet wat ze hoort te doen; het terrein bewaken.

Het dier afschieten was op dat moment misschien de enige mogelijkheid maar het had niet gehoeven! Als ze wat voorwerk hadden gedaan hadden ze geweten dat er binnen een hond was..

De hond hoeft niet de dupe te worden van fouten van agenten en/of baas maar dat is nu wel gebeurd en dat vind ik niet kunnen :n

Als jouw hond vlees tot op het bot afklooft en iemand z'n vingers er af bijt dan moet ie imo gewoon afgeschoten worden. Dat is niet waken, dat is een gevaarlijke hond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:42

op een arm zit een hond al snel op het bot hoor...en afkloven,dat betekend dat een hond de tijd heeft gehad een arm af te kluiven...lijkt me in dit geval erg onwaarschijnlijk,en overdreven opgeschreven...

dit is gewoon bijten,schudden om vlees te scheuren,wat dan ook nog lukt op een arm en dan weer inbijten...typisch bijtgedrag van een roofdier als een hond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:42

Tsja.. Ik vind dat die agenten gewoon hun werk hebben gedaan. Dat de hond is afgemaakt is imo vrij logisch, en het was daarna toch nog gebeurt. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:43

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:43

zoooo dat filmpje. Best heftig.

Je ziet in het filmpje dat het dier aan een arm hangt, en die man krijgt hem daar (logisch) niet vanaf. Dan kan ik me voorstellen dat er dusdanige schade is aan die arm dat het er wel 'afgekloven' uit zal zien ja.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/foto ... jf-agenten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:44

Even voor de duidelijkheid he mensen; ik geef alleen aan hoe je naar de situatie kan kijken ;) Tuurlijk is de reactie van de hond niet normaal maar geen beest wordt zo agressief geboren dat hij alles in een schrikreactie aanvalt. Ik zeg ook niet dat de hond niet afgeschoten had mogen worden dus laten we niet gaan reageren alsof ik net heb gezegd dat de eigenaar totaal geen schuld heeft of dat hetd e hond zijn schuld is.

Zoals ik al zei lijkt het me een combinatie; eigenaar is verantwoordelijk voor zijn hond, hond die schrikt gaat mede door slechte opvoeding gigantisch door het lint en de agenten hadden betere research moeten doen.
Typisch geval van iedereen heeft zo zijn steentje hierin bijgedragen.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 14:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:44

Heb het filmpje gezien....vond het eer schokkend, dit heeft niks meer te maken met huis bewaken...Is gewoon aanvallen, terecht dat ze hem afgemaakt hebben.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:46

Bailey_4ever schreef:
Nee dat is natuurlijk ook zo stef, maar mijn mening is ook niet per direct dat het hun eigen schuld was. Het is een manier waarop je ernaar kan kijken. Bijv; schuld aan eigenaar, agenten of alleen aan de hond. Met die informatie die ik nu heb gelezen lijkt het me een combinatie van die 3.

Maar conclusies kan je natuurlijk pas trekken als de agenten een verklaring hebben afgegeven van hoe en wat er daar is gebeurd.

Die hond heeft absoluut geen schuld, het is toch een dier?! Die reageerde gewoon instinctief. Maar ik vind het nogal logisch dat ze hem af schoten toen hij helemaal over de rooie ging. Triest voor het dier, dat is het wel. :( Maar die agenten moesten snel handelen en om nou te wachten tot ze allemaal een paar vingers kwijt waren...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:47

Jeetje, arme agenten zeg! Gatver, doe je je werk word je zo toegetakeld...
Afmaken, heel terecht. Natuurlijk is het niet de schuld van de hond, maar daar zou ik op dat moment ook schijt aan hebben als die in mijn arm hangt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:47

Situatie lijkt me helemaal niet zo moeilijk; hond valt aan, verwond mensen, wordt afgeschoten. Heel logisch allemaal. Sneu voor de hond: ja, uiteraard. Maar als ik daar had gestaan en de mogelijkheid had gehad 'm nog eerder af te knallen, had ik dat gedaan hoor...