Hondje van half jaar eet poep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petraa14

Hondje van half jaar eet poep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 23:32

Hallo Bokkers!

We hebben een super lief boomer teefje (Daisy) van een half jaar oud (:
Het gaat allemaal heel goed met haar, behalve dat ze poep eet.
Als ze haar ''boodschapje'' heeft gedaan, draait ze zich gelijk om om een lekkere hap te nemen..
Dit vind ik heel vies, maar weet niet hoe ik het op kan lossen..
We kregen al de tip om haar 4 dagen een kwart van een eierkoek te geven, maar dat helpt niet.
Hebben jullie tips en hoe het komt?
Alvast bedankt!

zonnebloem18

Re: Hondje van half jaar eet poep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:59

Wat voer je haar normaal?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:03

Komt poep eten normaal niet door een gebrek aan bepaalde mineralen/vitaminen?
Dus inderdaad; wat krijgt ze te eten? :)

Sonja_vRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:30

honden eten geen poep ivm tekorten...ze eten het gewoon omdat ze het lekker vinden, smerig maar helaasch.
over het algemeen bevat de poep die gegeten word nog wat onverteerde dingen , ze eten meestal ook niet iedere drol.

enige oplossing is leren dat het niet mag. en een los aanleren waarbij ze op commando ook daadwerkelijk los laten wat ze vast hebben ongeacht wat het is .

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:34

wij hebben ook een hond gehad die dat deed en toen hebben we hulp gevraagd aan de DA.

Die zei je moet 'm een flinke lepel zout geven als tie dat heeft gedaan.
dan gaat hij waarschijnlijk spugen, en het gevolg is dat hij de link legt van poep eten/zout/buikpijn/spugen, niet leuk en stopt hij er mee.

succes iig!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:36

Is het toevallig een labrador? Deze eten verschrikkelijk veel poep. Het heeft niks met tekorten te maken, sommige honden doen dit nou éénmaal, erg smerig en goor maar het eruit krijgen zal niet mee gaan vallen ben ik bang. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:41

freakish1977 schreef:
wij hebben ook een hond gehad die dat deed en toen hebben we hulp gevraagd aan de DA.

Die zei je moet 'm een flinke lepel zout geven als tie dat heeft gedaan.
dan gaat hij waarschijnlijk spugen, en het gevolg is dat hij de link legt van poep eten/zout/buikpijn/spugen, niet leuk en stopt hij er mee.

succes iig!

NOOIT, maar dan ook NOOIT veel zout aan een hond voeren. :n
Dat is echt ontzettend schadelijk en als je pech hebt kan dat zelfs dodelijk aflopen.

Vroeger werd dat wel eens gezegd, bij vergiftiging ofzo een hond zout geven.
Maar inmiddels is er meer bekend over de gevolgen van zout in die hoeveelheid (acute nierproblemen, bloeddruk, etc. etc.), en sindsdien wordt het sterk afgeraden om een hond zout te geven.

Poep eten doen sommige honden helaas gewoon.
Hoeft niet perse met een te kort te maken te hebben. Vaak zien ze het als pup al dat hun moeder hun poepjes op eet, en gaan ze dat na doen.
Je kunt kijken of het lukt om het af te leren door het gedrag met een duidelijke "nee" of "foei" af te straffen.
Of zelf op tijd de poepjes weg halen met een zakje.

Eén van mijn hondjes doet 't ook... Klein viespeukje. :Y)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:45

Het kan met te korten te maken hebben dus wat voer je normaal?
Maar het kan ook izjn dat hij het gewoon lekker vindt of dat het gewoon een fase is waar hij doorheen gaat.
Mijn monster deed het tussen de 4 en 7 maanden en daarna was het ineens over en hij heeft het nooit meer gedaan.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:10

Heb zoiets laatst toevallig ook op tv gezien en het schijnt dat veel honden dat doen als ze kalium tekort hebben.
Die hond werd elke keer met een stukje banaan afgeleid zodat hij de ontlasting niet zou opeten, en door hem banaan te geven vul je het tekort weer op.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:09

Yep, vermoedelijk een geval van "hij vind het gewoon lekker".
Met "tekorten" niets te maken.
Wel eens gehoord dat het geven van ananas helpt, vóór uitlaten. Schijnt ervoor te zorgen dat het niet meer smaakt. Net zoiets als zoethout kauwen en roken.
Géén idee of het helpt, maar wellicht het proberen waard.
Mijn honden eten met veel smaak paarden- en schapenmest, en daar heb ik geen problemen mee.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:15

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 17:44

Okee bedankt allemaal! :)
Ze krijgt nu nog puppybrokjes, de dierenwinkel zei dat ze die tot een jaar kon gebruiken, maar we hoorden een week geleden dat ze daar nu wel mee mag stoppen. Dus als het zakje op is, krijgt ze opnieuw goed voer alleen dan voor jonge honden (: Okee, ik ga geen zout geven, maar gewoon aanleren dat het echt niet mag met FOEI, word wel even wat werk maar dat geeft niet, (: ze liet vandaag haar boodschap al een keer staan zag ik :D dus maybe alleen een fase (:

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:17

Kuggur schreef:
...
Mijn honden eten met veel smaak paarden- en schapenmest, en daar heb ik geen problemen mee.

Daar zou ik toch wel een beetje mee oppassen.
Sommige hondenrassen kunnen erg gevoelig reageren op bepaalde bestanddelen die in de ontwormingsmiddelen van schapen en paarden zitten. Ze kunnen daar goed ziek van worden.
De hond van mijn vriend zijn collega is overleden nadat hij schapenmest had gegeten van schapen die pas daarvoor ontwormd waren. :(:)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:00

welk merk brok voer je? Brokken zoals bonzo en pedigree veroorzaken dit probleem al sneller dan brokken zoals cavom en farmfood. Echter gezien je pup en junior variant noemt geloof ik niet dat je de laatste merken voert maar tussen die merken zitten nog veel merken.
Puppy brok hoef je in principe geheel niet te voeren. Toen ik zelf nog brok voerde en in het asiel ook doen we beginnen met junior voeding van Royal Canin en als de zak (20 kg) op is (rekenen vanaf 8 weken leeftijd al het voer ervoor tel ik dus niet mee) dan zijn ze rond de half jaar over het algemeen en gaan we over op volwassen voeding. Puur ook om te maken dat ze niet te snel groeien.
Inmiddels voer ik vers en heb ik totaal niet meer te maken met puppy, junior, volwassen, senior enz. ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:38

Cyrilletje schreef:
Kuggur schreef:
...

Daar zou ik toch wel een beetje mee oppassen.
Sommige hondenrassen kunnen erg gevoelig reageren op bepaalde bestanddelen die in de ontwormingsmiddelen van schapen en paarden zitten. Ze kunnen daar goed ziek van worden.
De hond van mijn vriend zijn collega is overleden nadat hij schapenmest had gegeten van schapen die pas daarvoor ontwormd waren. :(:)

Ja, bordercollies bijvoorbeeld, en ontwormingsmiddelen als ivermec en aanverwante middelen.
Ik heb border collies, en mijn vrouw is dierenarts, dus ik ben aardig bekend met dit soort zaken, toch bedankt voor de tip ;)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:47

Kuggur schreef:
Ja, bordercollies bijvoorbeeld, en ontwormingsmiddelen als ivermec en aanverwante middelen. Ik heb border collies, en mijn vrouw is dierenarts, dus ik ben aardig bekend met dit soort zaken, toch bedankt voor de tip ;)

Mdr1, kun je op laten testen, hier is nog maar een hond niet getest. De rest is vrij, en dus niet zo een probleem als er eens mest opgevreten wordt :+

Nu on-topic:
Dat is meestal een slechte gewoonte, met tekorten heeft dat meestal niets te doen.