Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hoe is hij tijdens het spelen met andere honden of doet hij dat niet?
Wat ik uit je verhaal haal wil je vooral graag in huis met hem bezig zijn, misschien vindt hij het wel leuk om zoekspelletjes naar bv. brokjes te doen, of kan je hem wat (simpele) kunstjes leren. Niet elke hond vindt alles leuk, samen zoeken naar iets wat jullie samen leuk vinden kan ook erg leuk zijn.
RedPassion schreef:Tot slot, mocht hij het spelen echt niet interessant gaan vinden: Zoek iets anders wat hem interesseert.Wat ik uit je verhaal haal wil je vooral graag in huis met hem bezig zijn, misschien vindt hij het wel leuk om zoekspelletjes naar bv. brokjes te doen, of kan je hem wat (simpele) kunstjes leren. Niet elke hond vindt alles leuk, samen zoeken naar iets wat jullie samen leuk vinden kan ook erg leuk zijn.
Kuggur schreef:Waarom moet een volwasen hond spelen?
Als het met moeite aangeleerd "moet " worden dwing je je hond eigenlijk puppygedrag te blijven vertonen. Ik zie daar persoonlijk niet zo het nut van in.

Cyrilletje schreef:Geef hem wat meer tijd om te wennen aan jou en zijn nieuwe huis. Hij is immers nog niet zo heel lang bij jullie. Sommige honden passen zich heel snel aan aan nieuwe situaties, anderen hebben er meer tijd voor nodig.
Ik denk dat rust, veiligheid en regelmaat eerder zorgt voor een meer ontspannen hond dan extra willen spelen.
Zodra hij zich helemaal vertrouwd en veilig (hij is namelijk al eens eerder verlaten door zijn mensen) voelt bij jullie thuis, zou het achter jou aan drentelen vanzelf minder moeten worden.