Pinguïns staan in rij, krijgen vis en lopen weer weg.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Pinguïns staan in rij, krijgen vis en lopen weer weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:02

Hoihoi,

Ik zat net drukte in de dierentuin te kijken, en toen ging z'n verzorger de pinguïns eten geven.
Hij roept ze ofzo, die pinguïns gingen netjes in hun rijtje staan, krijgen een vis en lopen weer weg _O- :')
Ik lag echt helemaal strak :P

Zouden ze dit hebben aangeleerd, of is dit van nature zo?
En waar kan ik het filmpje terug zien, op internet op de website van SBS6 staat niks ?

AngelofLove

Re: Pinguïns staan in rij, krijgen vis en lopen weer weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:05

Ik heb in Avifauna gewerkt en daar gingen de jackass pinguins inderdaad ook vaak in een rijtje staan :) Is wel grappig om te zien, daar was het overigens niet aangeleerd maar de pinquins deden dit op een gegeven moment uit zichzelf :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:07

Ik zat ook te kijken :))

Ik denk idd gewenning, het gebeurt dagelijks.
Wij fluiten sinds een aantal weken iedere keer voordat we de paarden gaan halen. De afgelopen week hoefden we maar een klein stukje de wei in te lopen na het fluiten en ze kwamen al aangestormd. Want, uit de wei hangt er meteen kuil etc. voor ze klaar, dat scheelt ook. Ieder beest kun je trainen, als je 't maar lang genoeg volhoud.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:12

Klopt, ik had ooit een konijn, nogal wild, met een kale plek op zijn rug. Zalfje gekregen van de dierenarts, mijn man het beestje vangen en tegen de grond houden en ik het zalfje smeren. Binnen 3 dagen ging het konijn uit zichzelf al liggen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:58

AngelofLove schreef:
Ik heb in Avifauna gewerkt en daar gingen de jackass pinguins inderdaad ook vaak in een rijtje staan :) Is wel grappig om te zien, daar was het overigens niet aangeleerd maar de pinquins deden dit op een gegeven moment uit zichzelf :D

Oke haha.

Gypsy schreef:
Ik zat ook te kijken :))

Ik denk idd gewenning, het gebeurt dagelijks.
Wij fluiten sinds een aantal weken iedere keer voordat we de paarden gaan halen. De afgelopen week hoefden we maar een klein stukje de wei in te lopen na het fluiten en ze kwamen al aangestormd. Want, uit de wei hangt er meteen kuil etc. voor ze klaar, dat scheelt ook. Ieder beest kun je trainen, als je 't maar lang genoeg volhoud.

Die van mij komen er ook aangerend als ik roep, ze weten dat ze eten krijgen :')

nynke55 schreef:
Klopt, ik had ooit een konijn, nogal wild, met een kale plek op zijn rug. Zalfje gekregen van de dierenarts, mijn man het beestje vangen en tegen de grond houden en ik het zalfje smeren. Binnen 3 dagen ging het konijn uit zichzelf al liggen.

Hahaha, mijn konijnen staan ook elke morgen als ik ze kom voeren bij hun bakje, want ze weten dat ze eten krijgen :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:01

Bijzonder om te zien hoe dieren zich zoiets zo makkelijk aan leren. :j

Bij mijn cavia's is het ook mooi, die krijgen 's ochtends eten als ik uit bed kom.
Dus zodra ik mijn nachtlampje aanknip en een beetje beweeg, beginnen ze al als een malle te piepen. :+

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:07

Haha mijn cavia doet precies hetzelfde, en wat ik nou grappig vind, is dat als mijn moeder de trap af komt zegt ze niks, en kom ik van de trap af... Pieppiepiepiepiep :+. Ze weet volgensmij ook echt dat ik haar baasje ben.
Haar hele leven zet ik haar als het warm weer is lekker in de tuin en dat tuintje staat op een verhoging, stukjes gras blaadjes enz. Ik liet haar vandaag even gewoon door de tuin lopen. Komt ze naar me toe, springt ze op mn enkel (ik zat op de stenen om het tuintje heen) vervolgens help ik haar op mijn schoot te klimmen. Maar wat bleek nou, ze kwam helemaal niet naar mij toe om even hoi te piepen, maar gewoon om het tuintje in te gaan , eten :D. Ze weet dus precies dat in het tuintje wat lekkers te vinden is.