Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LecyTinker schreef:daar zat ik ook aan te denken, maar hij is gewoon bij bewustzijn. Reageerd gewoon op alles. Hij kijkt alleen wel extreem zielig als hij weer een aanval heeft, maar het is ( op dit moment) alleen puur een beweging die hij maakt, voor de rest is er niets anders aan hem.

LecyTinker schreef:Tieme, het is echt alleen zijn hoofd. De rest van zijn lijf is super relaxed. Toevallig dat zijn lijfje ook schudde eergister, maar hij ziet er niet gespannen uit. Hij gaat er gewoon voor zitten of liggen en dat is het. Het lijkt hem niet zo heel erg veel te storen.
Maar zou epileptie opspoorbaar zijn via een bloed en urine test?

LecyTinker schreef:Hij heeft gwoon zijn standaad onderzoekjes gehad. Toen hij 4 maanden was, is hij geopereerd aan een tumor aan zijn voorbeen en dat was eigenlijk de laatste keer dat hij een serieus onderzoek heeft gehad.
Het punt was eigenlijk dat hij tot voorheen altijd maar kleine aanvalletjes had en ik er eigenlijk nooit echt bij stil heb gestaan. Bij de vaccinaties etc is hij altijd gewoon netjes onderzocht, maar geen bloed of urine test laten doen. Maar nu dat zijn laatste aanval toch ect weftiger was dan die voorheen, denk ik dat het misschien geen slecht idee is om een bloed en urine test te laten doen.
Hij heeft ook een beetje overgewicht en had gelezen dat het dus ook door een glucose probleem veroozaakt kan worden. Misschien dat zijn overgewicht er wat mee te maken kan hebben ook.
Ik weet het niet, wilde me een beetje inlezen in wat en hoe, voordat ik hem ga laten testen. Op die manier ben ik een stuk beter voorbereid en weet ik wat te vragen en waar op te letten.
Ik las namelijk in een artikel da veel DA's niet zo bekent zijn met Shaken Head Syndrome en het al snel afschuiven naar epileptie en de hond aan medicatie zetten. Maar Shaken Head Syndrome is niet schadelijk voor de hond en als je dan epileptie medicatie gaat geven, dan maak je je hond dus ziek van dat spul. Zijn hele lijfje raakt dan ontregelt.
Dus wil graag wat meer weten hierover.

fjordowner18 schreef:ja tuur lijk want uit artikelen kun je beter uitmaken wat jou hond heeft dat de da......
dus dan ga je naar de da en zegt, ja hij heeft dat?
nee sorry, maar vind ik een beetje vreemd...

xRomana schreef:fjordowner18 schreef:ja tuur lijk want uit artikelen kun je beter uitmaken wat jou hond heeft dat de da......
dus dan ga je naar de da en zegt, ja hij heeft dat?
nee sorry, maar vind ik een beetje vreemd...
Mee eens, niet helemaal mijn bewoording maar waarom niet naar de DA.
Stel het is headshake syndrome, kannie 100 mee worden met gemak
Stel het is epileptie; kan hij dood neervallen.
Ik begrijp niet waarom je niet met zulke klachten een DA inschakeld ipv een topicje op een forum.

LecyTinker schreef:Mijn DA gaat echt niet een hele middag op een stoel zitten om met mij het over Shaken Head Syndrome te hebben, denk ik. Hij heeft wel wat beters te doen. DUS kom ik naar hier om het te vragen aan bokkers die zelf een hond hebben met SHS.
@XRomana... ik vind het wel jammer dat als je dus zelf een hond(en) hebt lopen met SHS, dat je hier niet over wilt uitwijden.