oude kat wil maar slecht eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

oude kat wil maar slecht eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:03

Mijn kat, inmiddels dik over de 20 jaar oud eet al tijden erg slecht. Ze heeft weinig tandjes meer over en een rode vreemde plek in haar mond (dierenarts weet ook niet wat het is). De dierenarts kan niks meer voor haar doen, een eventuele narcose overleeft ze hoogstwaarschijnlijk niet. Inslapen is ze nog net te goed voor, ze geniet nog duidelijk van aandacht.
We voeren nu dus zacht voer, dat gaat nog het beste, ze eet liever geen kip of vis, rund gaat meestal het beste.
Alle merken zijn inmiddels geprobeerd, maar Iams, royal canin en eigenlijk alle betere merken eet ze niet.
Felix en Lidl voer is het enige wat ze wel eet. Ik weet dat dit niet heel goed voor haar is, maar ik wil dat ze het de laatste maanden nog goed heeft en onder het mom beter iets dan niets eten krijgt ze het nu wel. Iemand suggesties wat beter voor haar is en wat ik ook nog kan proberen?

Caira

Re: oude kat wil maar slecht eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:05

gewoon lekker die troep voeren, zolang ze het daarop blijft doen, prima toch.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:06

Ik zou inderdaad ook niet meer teveel rommelen met voer. Geef poes wat 'ie lekker vindt, dan komt er in ieder geval iets binnen toch.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:07

Bij de dierenwinkel hier in de buurt verkopen ze knijpzakjes Poezenpudding.
Een gelige vla-achtige troep, die wat zoetig ruikt. Een calorie-bom en eigenlijk helemaal niet gezond natuurlijk.
Onze kat krijgt hier 2 keer daags een kneep van met zijn medicijnen er door heen en ook als dik-makertje. Naast zijn zorguldig opgebouwde dieet.
Maar dit vindt hij zo enorm lekker, grote kans dat dit iets is waar je die van jou ook blij mee maakt.

En zeker zo in de laatste periode, dan zou ik me ook niet super druk maken over hoe gezond iets is. Als die kat nou pas 3 is ofzo en je zou hem hiermee overgewicht en suikerziekte bezorgen, dan is het een heel andere zaak.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:08

Lekker verwennen met de hapjes die poeslief nu gewoon nog wilt hebben :j Als ze die ook niet meer eet weet je hoe laat het is, maar nu hoef je je geen zorgen meer te maken over de kwaliteit van het voer wat ze binnenkrijgt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:10

Lekker geven wat ze wil totdat het niet meer gaat.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:19

Gewoon inderdaad het voer geven wat ze wel eet.
En anders aanmaken met een beetje warm water en goed prakken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:09

idd geven wat ze wel wil eten. Je zou ook Hills A/D kunnen proberen (bijna astronautenvoer wat ze vaak heel lekker vinden- kunt het ok heel goed aanlengen met water )

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:11

Heb je al geprobeerd om gewone brokjes laten weken in water/melk?
Anders zou ik haar lekker geven wat ze lust.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:07

Heb je smuldier compleet al geprobeert?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:08

de pudding vind ze inderdaad ook lekker dat had ik al geprobeerd
de hills a/d eet ze niet helaas
smuldier ken ik niet, ga ik eens naar kijken

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:58

je kan ook gaan dwangvoeren, om je kat dr doorheen te helpen, vaak gaan ze dan wel weer eten. Want van niet eten worden de misselijk. Maar in jou geval zou ik wel even bloed laten prikken..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 01:41

Mijn oude Lucifer at op het laatst voornamelijk nog hondenvoer. (hij kon niet goed meer slikken, alles moest door de blender). Dierenarts vond het prima: "gewoon genieten van het leven. het maakt niet uit wát hij eet, als hij maar eet".
Hij kreeg ook zakjes convalescence bij en AD-voer. Misschien kun je dat overleggen met je DA? Dat ze wat ze hard nodig heeft geconcentreerd krijgt zodat het verder gewoon niet uitmaakt wat ze eet?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 06:50

xRomana schreef:
je kan ook gaan dwangvoeren, om je kat dr doorheen te helpen, vaak gaan ze dan wel weer eten. Want van niet eten worden de misselijk. Maar in jou geval zou ik wel even bloed laten prikken..

Ja, lekker diervriendelijk! :roll: Lees de openingspost nog maar een keer goed door.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:26

Dan zou ik als ik jou was maar heel snel 144 gaan bellen, want dan zijn alle DA's dierenbeulen :D
Maar jij laat je kat liever lijden/sterven aan een nuttelozen leververvetting? Over diervriendelijk gesproken.