Duitse Herder Levi gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Duitse Herder Levi gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 11:39

Vorig jaar heb ik stage gelopen bij het dierenasiel Stevenshage in Leiden.
Hier heb ik een heel leuke herder leren kennen, genaamd Levi.

Afbeelding

Levi was een reu van ongeveer 3 of 4 jaar oud.
Hield van zijn tennisballetjes, en had hier alles voor over.
Hij kon absoluut niet met andere honden opschieten, ging tekeer als hij er eentje gezien had.
Terwijl hij hiervoor met een herder teef in huis heeft geleefd.

Hier het stukje van de website van het asiel waar hij verbleef:
Levi is Duitse Herder reu van 4 jaar oud. Door een relatiebreuk was de eigenaar helaas niet meer in staat om voor Levi te zorgen. Met pijn in zijn hart heeft hij zijn trouwe vriend bij ons achter gelaten. Nu is aan ons de schone taak om voor Levi een nieuwe baas te zoeken.
Levi is als een echte herder het liefste de hele dag bij de baas. Maar alleen thuis voor een paar uurtjes is ook geen probleem. Deze jongen is gek op balspelletjes en andere denkspelletjes en wordt dan ook graag bezig gehouden, de perfecte hond voor de actieve mens. Voor kinderen is hij heel lief, maar ook zeer beschermend. We zoeken voor deze Duitse jongen een rustige, consequente baas die hem de juiste leiding kan geven. Hij heeft namelijk nogal wat energie die in goede banen geleid moet worden.
Naar andere honden is dit ventje heel fel, het liefste maakt hij gehakt van ze, ondanks dat hij bij zijn vorige baas met een herderteefje heeft samen gewoond. Het is ons tot op heden niet gelukt om een hond te vinden waar hij wel goed op reageert. Zelfs op loopse teefjes reageert hij met een rode waas voor zijn ogen.
Ook katten vindt hij maar rare wezens en gebruikt ze dan ook liever als speelgoed.
Autorijden is geen probleem, al laat meneer zijn stem wel horen als hij een andere hond ziet.
We zijn voor onze Levi op zoek naar een actieve baas die ervaring heeft met herders. Iemand die hem de consequente leiding kan geven zodat hij zijn energie goed kwijt kan. Hopelijk wordt deze jongen dan ook wat rustiger tegenover andere honden. Wie o wie beschikt over voldoende energie voor deze drukke jongen?

Ik weet dat hij naar een oudere man is gegaan, die altijd herders heeft gehad.
Hij woonde op een boerderij is mij verteld.
Verder heb ik totaal geen info mogen krijgen over Levi.
Vind ik erg jammer, was echt mijn maatje.

Omdat ik niet met hem kon wandelen, gingen wij elke dag lekker op het speelbos balletjes gooien.
Volgens mij had hij ook best wel last van zijn heupen, hij mocht dan ook niet lang achter een bal aanrennen.

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met hem gaat!