Hoe hondje aan laten komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Hoe hondje aan laten komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 23:18

Mijn teefje is van het begin af aan een moeilijke eter geweest en dus ook alijd te mager.
Tot een paar weken geleden was ze eindelijk op het perfecte gewicht, eindelijk geen uitstekende botjes meer! Jammer genoeg is ze vreselijk ziek geworden en weer helemaal terug op haar oude gewicht..
Ik vroeg me dus af of er goede verantwoorde manieren waren om mijn hondje, die zon moelijke eter is, wat aan te laten komen. Ze heeft eventjes voer van de da gehad.. maar zoals vaker was ze dit binnen de kortste keren weer beu.

Dus wat is jullie oplossing als je hondje wat extra gewicht mag krijgen?

Mindfields

Re: Hoe hondje aan laten komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:19

Heb je al eens vers vlees geprobeerd? Carnibest bijvoorbeeld?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:23

hoevaak bied je het eten aan per dag? wat is het voor een hond? hoevaak wissel je van voer?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 23:28

Sorry ben inderdaad een helehoop informatie vergeten.. :')

Fea is een teefje van bijna 4 jaar, verder niet geholpen oid. Het is een malthezer kruising van nu 2 kg, 2,7 of 2,8 zou ideaal zijn voor haar.
Ze krijgt over het algemeen smorgens een klein beetje rhodi (gekookt) met wat royal canin brokjes. Savonds krijgt ze 1 plak rhodi en dan nog een beetje royal canin.

In het begin zijn we veel van voer gewisseld omdat ze eigenlijk gewoon niet wilde eten, dit (rhodi) blijft ze tot nu toe goed eten (een ruim half jaar nu). Brokken zijn we beetje bij beetje meer gaan geven aangezien ze dit eerst apsoluut niet wilde eten, dit gaat nu wat beter maar helemaal over gaan op brok is echt not done voor haar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:52

helemaal geen brokken meer voeren ,die dingen hebben geen enkele meerwaarde,maar helemaal over zetten op vlees,en dit ook niet koken,daarmee gaan alle vitamines verloren :)

die rodi kan je gewoon blijven voeren,maar je kan bv ook smuldier kopen,of als je eraan kan komen lotgering,deze kvv maakt makkelijk dik.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:57

Ik voer onze ouwe labrador ook Smuldier en hij blijft nu goed op gewicht.
Vers vlees inderdaad niet koken, dat maakt het voer alleen maar slechter verteerbaar en opneembaar voor je hond en dan heeft ze er helemaal niks meer aan. Ook brokken ben ik geen fan van.
Ik weet niet of ze spaghetti lust? Dan kun je daar af en toe ook wat van geven.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 01:02

ik weet niet waarom je de rhodi kookt? rauw is het veel beter. Daarnaast heb ik begrepen dat je vlees en brokken niet op hetzelfde moment moet geven ivm het verschil in maagzuur dat nodig is voor de vertering.
Ik zou persoonlijk gewoon helemaal over gaan op vers vlees en dan kan je ook kiezen tussen verschillende merken zoals Kimmie261 zegt. Zelf voer ik aan mijn kat en hondje Carnibest. Ben ik erg tevreden over.

Een andere optie kan ook zijn om haar te laten steriliseren. Afgezien van andere voordelen en nadelen van sterilisatie is het bekend dat meeste teven na sterilisatie makkelijker aankomen (of te gemakkelijk soms)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 01:08

Gewoon de rodi rauw geven inderdaad, is veel beter :) En laat de brokken dan ook maar achterwege, als ze die toch al niet makkelijk eet is dat niet zo moeilijk ;) Rodi hamburgers zijn volgens mij gewoon compleet, dus die brokken heeft ze niet eens nodig ;) Mijn reu was vorig jaar ook een tikje te smal, die heb ik toen op Carnibest Aktief gezet; das ook verse voeding uit de diepvries, hij vindt het heerlijk en hij is er mooi van aangekomen :) Nu wissel ik de CB af met Smuldier uit de supermarkt, dat is namelijk een flink eind goedkoper ;)