Hoihoi, Ik heb afgelopen donderdag 15 maart mijn cavia moeten laten inslapen. Ze had heel erg pijn, piepte en sprong omhoog en maakte een soort blaf. We gingen naar de dierenarts en die voelt aan d'r buik en die voelt gelijk dat het slecht is, ze had allemaal gezwellen in haar buik. Baarmoederkanker. Ze is 4 jaar geworden (werd in april 5 jaar). Maar wat heb ik een verdriet zeg om m'n cavia. Ik had haar al vanaf kleins af aan. Soms voel ik me echt zo'n klein kind. Ik heb haar in de tuin begraven.... Nu vroeg ik me af wiens z'n cavia had dit ook, en hadden jullie je cavia er tegen behandelt..? Soms voel ik me zo schuldig erover, had ik maar dit gedaan en dat. Het is zo vreemd als ik 's morgens beneden kom en ik hoor geen gepiep van d'r meer. De dierenarts zei dat dit vaker voorkom bij vrouwtjes cavia. Nu ben ik benieuwd naar andere verhalen van mensen dat hun cavia ook zo ziek was en deze kanker had.
Groetjes.
Blacky
Geplaatst: 19-03-12 10:50
Ah jeetje wat naar! Ik heb het niet met een cavia meegemaakt maar wel met een kat, die hoestte en piepte ook de hele tijd en is later in haar slaap overleden.