Hond ineens niet meer zindelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Hond ineens niet meer zindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 23:59

Ik heb hier thuis 5 honden

waarvan 1 boomer van 13 jaar
2 labrador reuen van 3 jaar
1 labrador teef van 2 jaar
1 labrador reu van 4 maand.

Heb sinds kort een probleem met de teef dat ze snachts binnen poept en niet zo'n beetje ook.
Ze is nagekeken door de dierenarts 3 week geleden want toen is ze ook gesteriliseerd
ook de reu van 4 maand begint ermee.

heb ze snachts in onze serre ( speciaal voor de honden ) hier hebben ze hun eigen groot bed en voor de rest heb ik daar overal tegels dus kan er zo met de tuinslang op..

Maar hoevaak zou ik ze dan nog moeten uitlaten?
ik laat dr overdag veel op het weiland rennen en s avonds op het erf los
ze lopen savonds ook wel hier op het erf maar snachts niet..

Ze krijgt om 17:00 voor het laatst brokjes.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:01

hoe ziet de ontlasting eruit? want je zegt en niet zo n beetje ook? dus is het dan zacht of meer dan normaal? of hoe moet ik het me voorstellen

als ze allemaal in de serre zitten hoe weetje dan van welke hond het is?

wanneer zijn ze voor het laatst ontwormd en waarmee

SecretLIN

Re: Hond ineens niet meer zindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 00:04

Ik heb de teef ook apart gehouden en toen was het mij duidelijk dat het van haar kwam :)
niet heel dik maar ook niet super dun, er een beetje tussen in zeg maar.
Ze is 3 maand geleden voor het laatst ontwormt met exil ( als ik het goed schrijf)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 00:04

Overigens slaapt de Boomer niet bij de labjes ( veeltste druk voor hem :P )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:12

Hoe vaak wordt ze ontwormt? met het oog op het vele buitenlopen. Exil is een middel wat nauwelijks wat doet namelijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:16

even goed in de gaten houden,kan met het stereliseren wat fout zijn gegaan waardoor ze nu niet meer goed de boel kan ophouden :j
kijk ook eens of het gedrag anders is als je haar ergens anders neerzet in huis?

enne,toch even beter om sávonds een blok met ze te gaan lopen buiten hun eigen erf :j

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:20

zou goed ontwormen, vraag je dierenarts om een goede tablet. dit zou wel eens goed willen helpen en verder idd savonds voordat je naar bed gaat blokje om en uitgebreid belonen!!!! als ze buiten haar behoefte doet, en uberhaupt altijd als ze netjes buiten haar behoefte doen, dit stimuleert het goede gedrag.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 00:21

Wilawander schreef:
Hoe vaak wordt ze ontwormt? met het oog op het vele buitenlopen. Exil is een middel wat nauwelijks wat doet namelijk.

Oke dus eigenlijk even andere kopen?
Welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 00:23

ellepel schreef:
even goed in de gaten houden,kan met het stereliseren wat fout zijn gegaan waardoor ze nu niet meer goed de boel kan ophouden :j
kijk ook eens of het gedrag anders is als je haar ergens anders neerzet in huis?

enne,toch even beter om sávonds een blok met ze te gaan lopen buiten hun eigen erf :j

Voor stereliseren deed het het ook al dus denk niet dat dat het is...
Ze doet het ook als ze alleen slaapt of ergens anders ( ze is al een paar keer door de hele boerderij verhuisd :P ) maar wil dr niet in een stal hebben..

Ik zal zo nog even met ze lopen en dan stop ik haar in een bench ( probeer dat nu voor het eerst als goed is zal ze dan wel niet poepen want dan ligt ze er wel in :') )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:25

helpt vaak wel om een flink stuk met ze te lopen,ook goed aandacht geven!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 08:12

Aandacht krijgen ze de hele dag door, wij zijn de hele dag buiten bezig en dan zijn ze de hele dag lekker bij je. paar x per dag laten we ze even racen en spelen op het weiland. Vooral Tosca ( de teef) geniet daar van die is echt niet moe te krijgen :P
Heb dr vannacht in een bench gehad en het is heel netjes gebleven op een klein drolletje van die kleine pup na. Was alleen nog wel benieuwd wel ontwormingsmiddel ik dan het beste kan geven gezien ze inderdaad veel buiten lopen :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:00

milbemax is bijv goed

beste is natuurlijk om ff onderzoekje op worm/eencelligen te laten doen bij de dierenarts dan weet je of dat wel/niet het probleem is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:27

Alleen in de ochtend brokken voeren, als je goede volwaardige brok neemt, die zijn duur, maar dat is voedzaam, daar poepen ze niet zo veel van....een hond hoeft niet 2 keer per dag te eten....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 10:49

cyclo86 schreef:
milbemax is bijv goed

beste is natuurlijk om ff onderzoekje op worm/eencelligen te laten doen bij de dierenarts dan weet je of dat wel/niet het probleem is

Ik zal morgen meteen eens informeren +:)+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 10:50

russel schreef:
Alleen in de ochtend brokken voeren, als je goede volwaardige brok neemt, die zijn duur, maar dat is voedzaam, daar poepen ze niet zo veel van....een hond hoeft niet 2 keer per dag te eten....

Ik snap dat het beter zou zijn maar met 5 honden moet je wel een keuze maken..maar alleen smorgens is toch best sneu??
Ik bedoel ik eet ook niet maar 1x per dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:53

Jij bent geen hond en het is wat je ze aanwent.. het is niet zielig mijn hond eet al heel zijn leven alleen in de ochtend...hij is 17, buiten dat hij nu staar krijgt en doof is geworden, wat stram loopt is hij nog helemaal van deze wereld. Maar het voer wat ik koop kost 19 euro voor 2,5 kg en dat is het verschil, een goede voedzame maaltijd krijgt hij....geen snaai, geen honden snoep daar zit alleen maar rotzooi in waar ze veel van moeten poepen..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 11:10

Hier krijgen ze verder ook geen koekjes alleen heel soms een varkensoortje.
Ik zal eens infomeren naar voer wat het beste zou zijn voor labradors :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:26

Goede middelen zijn Milbemax en Drontal. Deze kan je via de dierenarts kopen.

Wil je je hond goed laten testen of hij wormen heeft dan kan je beter bloed laten afnemen.