Jewel Coon's Dottie West 3-6-2008 - 16-03-2012

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amigamia

Jewel Coon's Dottie West 3-6-2008 - 16-03-2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 15:57

Ik had vrijdagochtend de schrik van mijn leven . Ik kom boven in de kattenkamer om de katten van eten , drinken en een schone kattenbakken te voorzien . Ik had eerst helemaal niets in de gaten en ik doe de voerbakken vullen en ververs het water in de waterbakken en Diego , Otis & Amari komen eten , maar ik zag dottie niet . Ik kijk om mij heen en ik zie haar liggen op de stoel helemaal opgekruld met haar koppie ondersteboven alsof ze in een hele diep slaap was en ik roep Dottie kom eten , normaal komt ze dan gelijk maar nu kreeg ik geen reactie en ik loop er naar toe en ik raak haar aan , ze was al helemaal koud en stijf . Ik dacht neeeeeeee dit kan niet waar zijn .
Maar helaas was Dottie overleden .
Ik heb haar naar de dierenarts gebracht en gevraagd of hij een autopsie haar wilde uivoeren . Ik kreeg gisteravond de uitslag.
Dottie is overleden aan Hartfalen of zoals hij het zei Hypertrofisch cardiomyopathie . Hij heeft een sterk verdikte wand van de linkerkamer en de wand tussen beide kamers in haar hart gevonden .
Ik ben hier helemaal kapot van en ik snap er niet van . Hoe kan een kat waarvan de ouders negatief getest zijn op HCM dan overlijden aan HCM . Ik begrijp het niet zeker omdat zij ook hier op getest is toen ze 1 jaar oud was en deze ook negatief was.

Afbeelding

Rust zacht mijn lief meisje . Ik zal je zo missen en je knuffels en gespin als je in mijn nek lag te kroelen . Y;(

zonnebloem18

Re: Jewel Coon's Dottie West 3-6-2008 - 16-03-2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:01

Helaas is HCM nooit helemaal uit te sluiten als ze het met 1 jaar niet hebben wil dat niet zeggen dat ze het met 5 jaar ook niet hebben.
Daarom zal je katten waarmee ooit gefokt is altijd moeten blijven testen.
Ik zou in elk geval de fokker inlichten en vragen hoe de recentste testen bij de ouders zijn gegaan.

Heel veel sterkte ze was nog veel te jong!

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 16:14

De fokker weet het al , heeft ook al een kopie van het autopsierapport gekregen en de recente testen van de ouders waren weer goed .
Dottie heeft ook een nestje gehad , ik had haar laten dekken toen alle testresultaten negatief terug waren gekomen en ook de kopers van deze kittens zijn al ingelicht en gaan ze laten testen op HCM . Hopelijk zijn deze gewoon gezond .
Het was de planning haar in april weer opnieuw te laten testen en dan opnieuw te laten dekken .
Ik heb nooit wat aan haar gemerkt . De avond daarvoor toen ik naar bed ging was er nog niets aan de hand en kwam ze nog weltrusten zeggen op haar manier en dan vindt je haar zo de volgende dag .
Ik ben er helemaal kapot van en de tranen zitten nog heel erg hoog op dit moment .

Stopcontact

Re: Jewel Coon's Dottie West 3-6-2008 - 16-03-2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:45

Jeetje wat vreselijk naar :(:)
Kan me voorstellen dat je onwijs bent geschrokken.. sterkte met het verlies :(:)