zo spannend, mijn eerste nestje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

zo spannend, mijn eerste nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 11:50

in Juli zal mijn teefje gedekt worden *\o/* zij word in april 2 jaar, en voldoet ruim aan alle eisen van de club.
(hd A, cotation 3, uitmuntend op shows, geweldig resultaat vd mag test, heeft dus met heel goed resultaat een franse en nederlandse karaktertest behaald)

Jolie du fond des camps is een beauceron teefje, een heel bijzonder hondje met een geweldig karakter! laat zich nergens door gek maken, bij een harde sirene die afgaat steekt ze haar neus er in :D op shows ligt ze gerust te slapen :') . is lief met mensen en kinderen en voor andere dieren, luisterd heel goed. en is een hele mooie en gezonde hond. en is altijd vrolijk.
ze kruipt het liefst bij me op schoot om kusjes te geven
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

de reu die ik voor haar heb uitgekozen heeft zo n zelfde karakter, open,vrolijk,lief, baasgericht en een tikkeltje goed gek :D . hij woont in zuid frankrijk en heeft zijn cotation 3 (karaktertest, hd A, uitmuntend op exterieur en gangwerk)
Dasko des bergers de la vallee
Afbeelding

Afbeelding

hij heeft een mooie pedigree welke niet veel gebruikt is en hij zelf is ook nog niet gebruikt.
daarnaast denk ik dat hij meer bone kan toevoegen, vooral een wat bredere kop, het karakter kan behouden, gangwerk kan bevestigen en wat vollere vacht kan toevoegen.

Stoof

Re: zo spannend, mijn eerste nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:53

Mooie hond zeg! veel succes met je eerste nestje :D

Ik vind het leuke honden, maar die extra teen freakt me altijd een beetje uit. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:54

Spannend es,
Ben vreselijk benieuwd naar de pups van jolie.

En voor mensen die evt interesse hebben in een pup kan ik beamen dat jolie een heel fijne werklustige teef is met een top karakter :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 11:56

ik ben ook erggg benieuwd mar.
ook met paarden staat karakter bij mij op nr 1, zo hoop ik ook met deze combi geweldig fijne honden te fokken :j

hahah tosca, dank je wel :D
die tenen zijn niet zo eng hoor :D :D blijft er nooit 1 aan hangen, en geloof me.. beaucerons zijn vaak vrij lomp in hun spel haha

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:24

Mooi.

Maar vraagje. Zijn beide honden onervaren in het dekken? want dat geeft vaak problemen. Zou zonde zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:54

Word voor beide het eerste nest idd maar Jolie heeft al menig keer geoefend met mijn gecastreerde reu ;) en dasko woont ook samen met een teef

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:43

hahahaha oké. Ben benieuwd. Voor mijn teef heb ik ook de keus laten vallen op een onervaren reu en iedereen raadt het me af daar dat vaak niets wordt en 1 van beiden ervaren moet zijn. Ben benieuwd naar jou ervaringen straks.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 14:17

Ok! Ja geen idee nog geen afraders gehoord van fokkers die ik ken over t algemeen gaat t altijd wel goed. dus we zullen zien :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:43

Wat een pracht honden!!! Spannend en veel succes gewenst zal wel een pracht nest worden!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:07

dank je wel dierenfan! :)

vandaag hadden jolie en ik show en ze is eerst 1 u geworden, toen beste teef en toen BOB *\o/* super gaaf dus!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:19

Vind je teef erg mooi, de reu iets minder, ik mis een beetje het mooie beauceron hoofd bij hem.
Succes met de dekking en het nest !

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:23

hij heeft idd een zwaarder hoofd, vind hem hele mooie oren hebben en een sprekend oog. het is idd een andere hond als die van mij maar past in mijn ogen heel goed, alles wat zwaarder (mijn teef heeft ook een fijn hoofd en kan het bone gebruiken wat hij heeft) hij komt verder uit een lijn met hele mooie sprekende hoofden :) dus we zien het wel :D komt vast goed hihi

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 17:48

ik denk dat het gezien de afstamming van beide wel goed moet komen met zowel hoofd als bone
(al vind ik dasko wel een mooi beauceronnen hoofd hebben, iets zwaarder maar dat kan mijn teef goed hebben)

de moeder (vivone de bergers de la vallee) van dasko;
Afbeelding

de vader (asko de la terre des ombres) van dasko:
Afbeelding

moeder (vanille du murier de sordeille) van jolie
Afbeelding

en vader (wereldkampioen drago malefoy de sainte petronille)
Afbeelding

jolie lijkt echt precies op haar vader
kopfoto s:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us Afbeelding

ok en nu stop ik (even :P ) met spammen haha

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:56

Aaaaah als ik toevallig in de markt was voor een hond dan zou ik a la minute bij jou aankloppen Es :D Knappe en vooral vreselijk lieve Jolie <3

Ben heel benieuwd wat deze combinatie gaat brengen :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:01

Spannend!!!
Weet wat je mee maakt! Hier nog een weekje voordat het resultaat duidelijk is! ;-)

Ga je progesteron testen, en aanrijden als ze bijna moet??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:06

Mijn eerste gedachte was: o jee, iemand die een pretnestje wil :o

Nou heb ik er echt de balle verstand van maar het klinkt alsof je er heel goed over hebt nagedacht en ook ouderdieren hebt gevonden die je niet zomaar combineert en die ook wat voorstellen qua fokwaarde. Goed bezig _/-\o_ En superspannend, ga je met je hond naar Frankrijk toe? Wat een leuk dier is het, veel succes met het hele avontuur :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:59

@wendy ja spannend joh! had toen je topic ook gevolgd, ben benieuwd hoor :)
jij bent ook naar frankrijk gegaan he?
ja ik ga progesteron prikken in sleeuwijk :j en dan als het zo ver is op naar zuid frankrijk :D

@ hestejente haha nee nee zeker geen pretnestje ;) al hoop ik dat het wel heel veel pret word ;) maar er is heel goed over nagedacht, mijn eerste beauceron is een reu van nu 5 jaar. toen hij 2 was wilde ik er al graag een teef bij. ik ben heel goed gaan zoeken naar een goede afstamming, super karakter en mooi hondje uiteindelijk na heel lang zoeken kwam ik bij jolie uit en het is echt een geweldig hondje! ze doet het heel goed op show en ik steek veel tijd in mijn honden.
ik ga idd naar frankrijk.. zuid frankrijk, 16 uur rijden voor een reu :') hahaha dat is dus niet zomaar een pretnestje :D :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:17

Jep, ook Frankrijk. Ter hoogte van Lyon, bij Vichy. Door late vruchtbaarheid 2 keer op en neer mogen rijden, en dus 3600 kilometer afgelegd, en 4 dagen in de auto gezeten.

Dus raad je inderdaad aan goed te testen, en echt vanaf 8 à 10 pas te gaan rijden (afhankelijk hoe lang je daar kan blijven.)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:22

wow meen je niet! een kennis van mij heeft dat ook gehad haha die had wel geprikt maar eigenwijs genoeg toch gaan rijden ;)
ik laat testen in sleeuwijk daar hebben ze heel betrouwbare apperatuur.
ik moet vlaknaast marseille zijn :Z haha
heb er een week voor uitgetrokken dat ik daar kan zijn dus dat komt wel goed :) (word gewoon m n vakantie haha)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:57

Poeh, jij moet inderdaad nog net even een stukje verder!

Ik heb ook een gok genomen, en had verkeerd gegokt. Vrijdag getest, 0,8. Vader kon zondag met me vertrekken en tot dinsdag blijven. Maandag was dag 11, woensdag dag 13. Er vanuit gegaan dat madam net zoals de 80% van de honden rond die dagen vruchtbaar zou zijn. Maar helaas, zowel zij als de reu wilde niet. Dinsdag daar laten testen, 8,2. DA zei, woensdag+donderdag ovulatie, vrijdag+zaterdag dekken. Maarja, mijn vader moest donderdag weer naar zijn werk, dus we moesten woensdag weg. Hond bij reu eigenaar gelaten, en naar huis gegaan. Inderdaad vrijdag en zaterdag gedekt, dus zaterdag weer in de auto gestapt met mijn man, heen gereden, 1 nacht overnacht, en zondag weer terug gereden.

Je kunt je ook wel voorstellen dat ik dus zeeeeeeeer blij was dat de echo positief was na 3 weken ;-)

Kijk even rond qua prijzen van progesteron testen. Lopen nogal erg uit een, en zolang het maar met de juiste machines gedaan wordt, is de betrouwbaarheid hetzelfde. (Altijd bloedtest doen, maar dat zul je wel weten ;-) ).
(Ik betaal €41,- per test).