mijn ratje is nu alleen en nu...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joy1996

mijn ratje is nu alleen en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:24

Hallo allemaal,

Gisteren is mijn ratje dood gegaan ;(
We hebben alleen nog een ratje, die nu dus alleeen is.
Het is de bedoeling om hierna geen ratjes meer te nemen, dat betekent dat we dus geen ratje meer bij gaan zetten.
Ik weet alleen niet wat ik nu moet doen, want je ziet dat ze zich wel eenzaam voelt.
We probereen har zo vaak mogelijk er uit te halen.

Hebben jullie misschien nog tips wat ik kan doen?

Creatas

Re: mijn ratje is nu alleen en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:32

Wat rot, sterkte!

Voor je achterblijvertje: Herplaatsen bij iemand die ook ratjes heeft van dezelfde sexe...
En als dat niet particulier gaat dan kan je informeren of de rattenopvang plaatsheeft.

In sommige gevallen zijn rattenopvangen bereid om je een 'Leaseratje' te geven... Die dus terug kan op het moment dat je eigen ratje overlijd..
Wel vind ik het niet meer dan netjes om het 'Leaseratje' daarna, als het teruggaat naar de opvang tot zijn/haar dood/nieuwe adoptatie, financieel te adopteren.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:36

Mag ik weten waar je woont?
Wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze ratjes, ik heb mijne naar een hele kleine rattenopvang gebracht. Toen we daar aan kwamen zagen we ook dat we bijna geen betere keus konden maken, het was er zo netjes en schoon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:25

Een ratje alleen is eigenlijk geen optie, je kunt zelf nooit het contact met een soortgenootje vervangen. Wat Creatas al aangeeft: Het ratje naar een opvang brengen of een leenratje bij een opvang ophalen. Er zijn best opvangen die dat regelmatig doen.

Moeilijke beslissing in ieder geval, sterkte!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:00

Mag ik vragen waar je woont? Als je vlak bij Groningen woont, of naar Groningen kan komen mag je je ratje wel bij mij brengen. Ik heb momenteel 18 tamme ratten hier en dan kan jouw ratje meteen in een groepje gezet worden en dan kan ik ondertussen een fijn huisje voor der zoeken. Als je daar belang bij hebt moet je maar ff pb-en

En als je niet bij mij kan komen dan zou ik eens rondkijken of er bij jou in de buurt een opvang zit en dat je je ratje daar heen brengt of dat je een leen-ratje kan krijgen. Ik heb helaas geen vrouwlijk leen ratje voor je, en ik begrijp uit je begin post dat ze een vrouwtje is. Ze zou dan echt bij me eigen ratjes komen totdat ik een fijn huisje heb gevonden voor der waar ze nieuwe vriendjes krijgt! :)

Edit: Maar idd, haar alleen laten is geen optie ;) ratten zijn ongeloofelijk sociaal en hebben echt 1 of meerdere soortgenootjes nodig! Succes met je beslissing en natuurlijk sterkte gewenst!

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:31

Sorry dat ik zo super laat reageer.
Goed nieuws,
Ze is nu bij een vriendin van me, haar ratje was vorige week dood gegaan en daar was dus nu ook een eenzaam ratje. Zijn allebei vrouwtjes, dus dat kwam mooi uit. Het gaat nu heel goed met ze! Mijn vriendin woont 1 straat verder (nog niet eens 1 minuut lopen) dat vond ik wel fijn, want nu kan ik haar toch nog zo vaak zien als ik wil!

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:33

MirandaNH schreef:
Mag ik vragen waar je woont? Als je vlak bij Groningen woont, of naar Groningen kan komen mag je je ratje wel bij mij brengen. Ik heb momenteel 18 tamme ratten hier en dan kan jouw ratje meteen in een groepje gezet worden en dan kan ik ondertussen een fijn huisje voor der zoeken. Als je daar belang bij hebt moet je maar ff pb-en

En als je niet bij mij kan komen dan zou ik eens rondkijken of er bij jou in de buurt een opvang zit en dat je je ratje daar heen brengt of dat je een leen-ratje kan krijgen. Ik heb helaas geen vrouwlijk leen ratje voor je, en ik begrijp uit je begin post dat ze een vrouwtje is. Ze zou dan echt bij me eigen ratjes komen totdat ik een fijn huisje heb gevonden voor der waar ze nieuwe vriendjes krijgt! :)

Edit: Maar idd, haar alleen laten is geen optie ;) ratten zijn ongeloofelijk sociaal en hebben echt 1 of meerdere soortgenootjes nodig! Succes met je beslissing en natuurlijk sterkte gewenst!

Heel erg bedankt voor het aanbod!
maar ze heeft nu al een goed plekje waar ik haar kan opzoeken wanneer ik maar wil!