Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJenniferxxx

Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:05

Een paar weken geleden heb ik via marktplaats een hollandse herder gekocht, als vriendinnetje voor mijn andere herder.
Helaas was dit avontuur maar voor korte duur, want Tanja (zoals ze heet) beet overal in en liet ook ECHT niet meer los.
Ik heb haar vrijdag gehaald maar zondag had mijn vader toch echt besloten dat ze niet langer kon blijven.

Ze greep ons ook wel eens van speelsheid in de armen of benen en ook mijn andere herder heeft ze 2 keer toe gepakt, niet uit agressie maar gewoon uit speelsheid! maar mijn vader beweerde dat dat er niet uit te krijgen is. Uiteindelijk had mijn vader Tanja weer doorverkocht aan een beveiligster, zij zou er mee trainen en zou vaker met dit soort honden uit de bloedlijn getraind hebben.

Nu keek ik vandaag dus weer op marktplaats en zie ik dus dat ze weer te koop staat..
Ik voel me er vreselijk door want ik ben vanaf dag 1 van het hondje gaan houden en Tanja is een hartstikke knuffel die bij de eigenaar waar ik haar weer van kocht gewoon nooit regels heeft gekend. Ik zou haar zo graag terug halen maar ik weet dat dat gewoon niet kan.

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt met jullie dieren?

EDIT:
Omdat ik nu al negatieve reacties krijg dat ik hier zelf ook aan heb meegewerkt:
Deze hond moest met spoed naar een nieuw huis, ik wist niet dat ze zo was, althans niet zo erg!
Elke pup is speels, maar Tanja beet echt in alles en iedereen en liet echt niks los!!
Als ik dit had geweten had ik haar niet eens gekocht. daarnaast wist de nieuwe eigenaar dat ze zo beet en ze vertelde dol enthousiasten dat ze met deze bloedlijn ervaring heeft en er dus geen enkel probleem voor hun is. Ik had ook echt niet verwacht dat ze weer op MP zou staan.
Laatst bijgewerkt door JJenniferxxx op 16-03-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:08

Dit is vast niet de reactie waar je zit op te wachten maar jij bent even hard schuldig aan het verhandelen van deze hond als alle andere. je zou je niet vreselijk moeten voelen, je had de kans om er iets aan te doen.

Schande hoor, zo spelen met een dier.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:10

Ik ben het met Bravespots eens.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:11

BraveSpots schreef:
Dit is vast niet de reactie waar je zit op te wachten maar jij bent even hard schuldig aan het verhandelen van deze hond als alle andere. je zou je niet vreselijk moeten voelen, je had de kans om er iets aan te doen.

Schande hoor, zo spelen met een dier.

Dat slaat echt helemaal nergens op, ik heb haar niet weggedaan dat wilde mijn vader, en zolang ik in zijn huis woon moet ik zijn regels volgen.
Ik wist van te voren niet dat ze zo was, dit werd thuis al direct duidelijk en we hebben het ook zeker 3 dagen aangezien.
Daarnaast hebben we deze vrouw duidelijk gemaakt dat ze inderdaad zo is en dus ook echt een baasje nodig heeft die dit aan kan en met deze bloedlijn overweg kan. Ik heb het beste met haar voor gehad en heb ook echt wel gekeken naar de mensen die haar wilde overnemen. Ik had niet verwacht dat ze weer op het internet kwam!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:12

Psies, speels bijtgedrag is af te leren, maar je moet er tijd in stoppen en consequent zijn.
Dat moet je sowieso bij het opvoeden van elke hond, dus als je dat niet van plan bent kun je beter geen hond nemen.
Ik ben het met Brave Spots eens.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:14

De verkoop kon je wellicht niet weten. Maar je hebt haar wel gekocht, en ik kan me niet voorstellen dat je dit probleem niet voor de koop had kúnnen ontdekken..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:14

Hoe oud is ze dan?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:15

Je hebt een hond gekocht die je niet aankon, en hebt haar vervolgens doorgekocht aan iemand die evenmin verantwoordelijkheid wil opnemen.

Dat is handelen. Dat je je daar slecht bij voelt doet niets af van het feit. Je bent een volwassen vrouw die haar eigen verantwoordelijkheid heeft en die deze hond simpelweg verpatst heeft omdat ie niet leuk genoeg was.

3 dagen is niets. 3 maanden en dan kan ik me er al iets meer bij voorstellen. En dan nog kun je rustig zoeken naar een écht goed huisje ipv de eerste de beste die langskwam.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:17

Je hebt ook niet eerst kennis gemaakt, en toen merkte je ook niet dat hij in je benen beet ofzo. Je doet een hond niet weg omdat hij teveel bijt, daar kun je gewoon iets aan doen, zeker als het speelsheid is. Valsheid snap ik, want dat kan gevaarlijk zijn.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:17

Billy schreef:
Psies, speels bijtgedrag is af te leren, maar je moet er tijd in stoppen en consequent zijn.
Dat moet je sowieso bij het opvoeden van elke hond, dus als je dat niet van plan bent kun je beter geen hond nemen.
Ik ben het met Brave Spots eens.

In sommige honden zit het, dat het alle pups af te leren is is niet helemaal waar.
Tanja bleek gefokt te zijn voor de beveiliging en politiehond. Dit is een stuk wat in de bloedlijn zit en wat er ook altijd in zal blijven zitten.

en @ bravespots,
IK wilde haar niet wegdoen, wilde het een kans geven maar mijn vader was er klaar mee toen ze ook onze andere hond ging bijten. Onze andere herder was er eerder dus moest Tanja eruit, ik vond dat zelf verschrikkelijk maar had een goed gevoel bij de nieuwe eigenaar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:19

Jij bent 18 dus volwassen en verantwoordelijk lijkt me.
Als je die andere hond dr gang had laten gaan had die haar wel gecorrigeerd, daar had ze meer van geleerd dan van jou.
Onbegrijpelijk hoe je gehandeld hebt...en zeker dat je je verschuilt achter je vader...
Denk je trouwens dat hondengeleiders de hele dag gebeten worden door hun eigen hond?
Laatst bijgewerkt door Billy op 16-03-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:19

BraveSpots:

Ze heeft het er toch bij gezet?

Dus wat is je probleem?

Jij verkoopt als jij het zelfde probleem je hond of iets anders toch ook?

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:20

liekec schreef:
Je hebt ook niet eerst kennis gemaakt, en toen merkte je ook niet dat hij in je benen beet ofzo. Je doet een hond niet weg omdat hij teveel bijt, daar kun je gewoon iets aan doen, zeker als het speelsheid is. Valsheid snap ik, want dat kan gevaarlijk zijn.

Ik heb ook nog een jonger zusje en die vond de hond eng. Dan snap je zelf de consequenties wel 'hond eruit'.
Daarnaast jullie kennen de hond helemaal niet dus kunnen mij daar zeker niet voor afstraffen, ik heb de hond niet eens verkocht, mijn vader dus. En hij heeft zelf politiehonden getraind, maar hij vond dit gewoon een link geval voor ons in huis.

Ik heb die hond bevrijd van een plek waar die gewoon de hele dag opgesloten zat in een hok en waar er weinig met haar gedaan werd.
Nee misschien stom dat ik een hond heb gekocht waarvan ik niet bekend ben met de bloedlijn, maar ik heb zeker niks kwaads bedoeld toen we haar aan die mensen hebben verkocht.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:21

Dat je je acties voor jezelf kan goedpraten is je eigen ding, maar probeer dan geen medelijden op het internet te wekken met iets wat je iegen schuld is en een onschuldig dier slachtoffer van is.

Das gewoon niet netjes.

Edit: Ik werd kort na mijn 14de verjaardag eigenaar van een hond en die doe ik niet weg bij problemen, nee. Die is gewoon nog bij me, zoals het hoort.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 16-03-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:21

Gefeliciteerd, je hebt een hond bevrijd en de handel in geduwd, zonder er moeite voor te doen...van de regen in de drup voor de hond....

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:22

En Bravespots wat nou de eerste de beste die langskwam?
Zeker niet we zijn met de hond naar verschillende adressen gereden om te kijken wat ze haar te bieden hadden. rotterdam, eindhoven noem maar op. dus verkoop hier geen onzin als je zelf niet eens weet hoe wij haar hebben verkocht!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:22

BraveSpots:Wat zou jij dan doen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:24

Maar moet ze dan tegen de wil van haar vader, in wiens huis ze woont, een hond gaan houden?
Dat gaat toch gewoon niet?
Vind jullie onnodig hard! :n

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:25

Ik zou het beestje houden, tijd geven om zich aan te passen (dus ennkele maanden). Experts bij halen, alles uit de kast trekken en als het echt nodig is, dan maar gescheiden houden.

Maar ik zou uberhaupt niet zo'n hond in huis halen. Ik ken mezelf en m'n hond en wat bij ons past.

SienenIvo

Evelli schreef:
Maar moet ze dan tegen de wil van haar vader, in wiens huis ze woont, een hond gaan houden?
Dat gaat toch gewoon niet?
Vind jullie onnodig hard! :n

Dat snappen ze niet.... ;(

Billy

Die hond opvoeden en er tijd in steken natuurlijk...

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:25

Echt heel jammer hoe er hier gereageerd wordt.
Ik zou nu met heel mijn hart die hond weer bij die mensen weghalen, ik dacht echt dat ze het goed zou krijgen. maar wat verwacht je? dat ik een hond in huis haal die alleen maar bijt als je langsloopt en bewegingen maakt, dat ze dalijk uit speeldheid mijn zusje aanvalt of mijn andere jonge herder. dat is vragen en wachten op een bloedbad!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:26

BraveSpots schreef:
Ik zou het beestje houden, tijd geven om zich aan te passen (dus ennkele maanden). Experts bij halen, alles uit de kast trekken en als het echt nodig is, dan maar gescheiden houden.

Maar ik zou uberhaupt niet zo'n hond in huis halen. Ik ken mezelf en m'n hond en wat bij ons past.

Ik vind dit heel ongepast!

Niet iedereen is zo als jouw!Jij durft dat misschien wel,maar zij niet!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:26

Je had kúnnen merken dat het een bijtgrage hond was voordat je haar kocht - en dat thuis overleggen, zodat je van tevoren had geweten dat ze niet bij jullie op haar plek was.

Je bent niet duidelijk of haar vader de hond heeft verkocht of jij, omdat je over JOUW goede bedoelingen spreekt. Hoe dan ook; misschien heeft die vrouw inderdaad gezegd dat ze de hond wilde houden en wilde trainen.

Maar het klinkt toch erg snel. De hond was 3 dagen bij jullie, heeft geen kans gekregen om te wennen, en moest zo snel mogelijk weer worden verkocht. Dan vergroot je wel de kansen op dit soort taferelen, dus je hebt het zelf in ieder geval in de hand gewerkt..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:27

Tja, maar als haar vader dat niet wilt/toestaat/wilt proberen, dan is er toch geen andere oplossing?
Ze hebben geprobeerd een goed tehuis te vinden voor de hond :n