Ik ben gezegend met meerdere buren met ongecastreerde katers
Ik heb een hondenluik die veelvuldig gebruikt wordt door mij katten en soms door de honden. Nou heb ik al meerdere keren ook bezoek gehad van de katten van de buren. Hier heb ik op zich geen problemen mee, alleen de katers sproeien/zeiken mijn hele huis en garage onder
.Nou heb ik een paar oplossingen gevonden, maar overal zit wel een nadeel aan, iemand een idee welke oplossing zou het beste/meest gebruiksvriendelijk zijn voor mijn katten of heeft iemand nog een andere oplossing?
Deze heb ik tot nu toe gevonden:
* Het luik in de garage vervangen door 1 met een beveiliging waar alleen mij dieren door kunnen: hier is het probleem dat ik alleen kattenluiken kan
vinden met een magneet (infrarood vind ik niet handig), hondenluiken kan ik niet vinden. Met een chiplezer zou evt. ook een oplossing zijn, alleen zijn
Mijn katten al 14 jaar en niet gechipt. bovendien is zo'n luik nogal duur en dan de kosten van chippen er nog bovenop... tja, als t niet anders kan...
* het luik in de garage afsluiten als ik niet thuis ben; kan op zich ook, maar dan kunnen de katten niet binnenkomen.
* het luik tussen de garage en het huis afluiten, zodat de katten alleen in de garage kunnen; Tja, dan sproeien ze nog mijn garage onder.
* er schijnt ook een spray te zijn, die ervoor zorgt dat katers niet gaan sproeien; alleen is mijn garage redelijk groot, werkt t dan wel?
Graag niet gaan discuseren over het feit dat ik mijn katten naar buiten doe, ik ga ze niet binnenhouden en daar gaat het hier ook niet om...
De kater van gisteravond klom bij de muren en bij het raam op en ramde alles uit de vensterbank en van het keukenblad af. Ik kon p*tverdrie zelfs de glasex over het raam halen, daar zat een kattenafdruk op