hondenluik probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

hondenluik probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 09:19

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen;

Ik ben gezegend met meerdere buren met ongecastreerde katers >;)
Ik heb een hondenluik die veelvuldig gebruikt wordt door mij katten en soms door de honden. Nou heb ik al meerdere keren ook bezoek gehad van de katten van de buren. Hier heb ik op zich geen problemen mee, alleen de katers sproeien/zeiken mijn hele huis en garage onder :( .
Nou heb ik een paar oplossingen gevonden, maar overal zit wel een nadeel aan, iemand een idee welke oplossing zou het beste/meest gebruiksvriendelijk zijn voor mijn katten of heeft iemand nog een andere oplossing?

Deze heb ik tot nu toe gevonden:
* Het luik in de garage vervangen door 1 met een beveiliging waar alleen mij dieren door kunnen: hier is het probleem dat ik alleen kattenluiken kan
vinden met een magneet (infrarood vind ik niet handig), hondenluiken kan ik niet vinden. Met een chiplezer zou evt. ook een oplossing zijn, alleen zijn
Mijn katten al 14 jaar en niet gechipt. bovendien is zo'n luik nogal duur en dan de kosten van chippen er nog bovenop... tja, als t niet anders kan...

* het luik in de garage afsluiten als ik niet thuis ben; kan op zich ook, maar dan kunnen de katten niet binnenkomen.

* het luik tussen de garage en het huis afluiten, zodat de katten alleen in de garage kunnen; Tja, dan sproeien ze nog mijn garage onder.

* er schijnt ook een spray te zijn, die ervoor zorgt dat katers niet gaan sproeien; alleen is mijn garage redelijk groot, werkt t dan wel?

Graag niet gaan discuseren over het feit dat ik mijn katten naar buiten doe, ik ga ze niet binnenhouden en daar gaat het hier ook niet om...

Kaspar

Re: hondenluik probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:15

Ik heb in Duitsland wel hondenluiken met beveiliging gezien. Het dier krijgt dan een halsbandje om met een soort sensor. Het kan dan naar binnen maar vreemde katten niet. In NL zie je dit ook veel voor katten.

Die spray vind ik persoonlijk niet werken.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 10:21

Weet je ook waar ik die kan vinden?
Ik heb in amerika wel enkele luiken gevonden, maar sie gaat ook weer via een sensor met een batterij en dat lijkt me niet echt handig...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:22

Tot je een goede oplossing hebt gevonden zou ik in elk geval je huis afsluiten zodat "alleen" nog de garage smerig word.

Ik weet niet of de katten zo'n bandje met sensor kunnen verliezen...Volgens mij werkt chippen met zo'n kattenluik nog het beste.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:44

helaas breken mijn katten een kattenluik af en ik heb al een gat ter grootte van een hondenluik in mijn deur.
Ik heb een kattenluik met magneten gehad, en die verloren ze idd erg vaak...
Een hondenluik die reageert op een chip heb ik nog niet gevonden, bovendien lees ik op verschillende forums, dat er erg veel problemen met die kattenluikjes zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:47

Ik zou er ook eens een keer met je buren over praten, en voorstellen dat zij de kosten betalen voor de maatregelen die jij moet nemen om te voorkomen dat hún katten bij jou schade en rommel in huis veroorzaken.

Zou vreemd zijn als jij voor de kosten moet opdraaien om te zorgen dat andermans dieren bij jou geen schade meer kunnen veroorzaken. ;)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 15:28

Femke schreef:
Ik zou er ook eens een keer met je buren over praten, en voorstellen dat zij de kosten betalen voor de maatregelen die jij moet nemen om te voorkomen dat hún katten bij jou schade en rommel in huis veroorzaken.

Zou vreemd zijn als jij voor de kosten moet opdraaien om te zorgen dat andermans dieren bij jou geen schade meer kunnen veroorzaken. ;)

Ik heb zowiezo al 3 verschillende katers betrapt. Ik wordt hier omringt door kattenhouders, dus ik zou echt niet weten waar ze weg komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:10

Oef... balen :(:)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 16:15

jep idd ;(
Buiten dat ze alles eronder sproeien vernielen ze ook nog de boel. Alleen als ik ze betrap, dan schijnt t erg moeilijk te zijn om het luikje weer terug te vinden. :? De kater van gisteravond klom bij de muren en bij het raam op en ramde alles uit de vensterbank en van het keukenblad af. Ik kon p*tverdrie zelfs de glasex over het raam halen, daar zat een kattenafdruk op :=