Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
saskiakefie schreef:Je weet niet of het konijn gedumpt is.. kan ook zijn dat ie is ontsnapt.Zou hem dus wél op amivedi zetten.. Dier kan aangereden zijn, gewond geraakt, maar het kan ook e. cuniculi zijn.
saskiakefie schreef:Klopt shilady, maar zou het nu ook zielig vinden dat ze hem tot morgen aan z'n lot overlaat.. Dan zou ik of in ieder geval wat proberen (dwanvoeren, temperatuur opnemen) of hem nu in laten slapen of andere manier uit z'n lijden verlossen..
Als het iets in zijn darmpjes heeft kan het soms meteen al beter gaan met een konijntje. Heb je toevallig pijnstilling in huis? Dan zou ik dat sowieso gaan geven. Misschien gaat ie dan zelf ook eten.
shilady schreef:Ja dat weet ik maar ts geeft zoiezo aan dat ze meerdere konijnen /dieren heeft en dan is het best wel een uitgaven als je aan een vreemd konijn bijzondere therapie of behandelingen van de dierenarts moet uitgeven
niet iedereen zit er financieel onbezorgd bij ..
Ik snap jullie gedeelte van voeren wel
bello2005 schreef:die mensen die zo een dier laten los lopen/kans geven om te vluchten/of zelf buiten zetten.
zouden ze moeten ophangen
je kiest voor een dier, in voor en tegen spoed!!!
en je dumpt een dier niet.
goed van je dat je het dier mee na huis hebt genomen.
zijn er toch nog mensen op deze verrotte aardbol die wel echt om dieren geven
ik vang vooral knaagdieren op, laatst kreeg ik een super bange cavia.
op een gegeven moment toch maar geprobeerd op te pakken,
wat bleek nou, zijn nagels waren helemaal over elkaar heen gegroeid, dus er was NOOIT na gekeken.
ik kon wel janken.
nu gaat het al een stuk beter met de cavia, en komt al steeds sneller uit zich zelf na je toe.
dus als iemand interesse heeft in een leuke cavia of konijn, laat het me maar weten.
ze zoeken allemaal nog een leuk nieuw te huis.
Konijnen zijn super goed in ontsnappen en dat kan gewoon weleens gebeuren... Dat jij nou zo heilig bent.. shilady schreef:Ja maar als mijn huisdier of konijn zou weglopen zou ik wel goed zoeken in de buurt en bv asiels bellen en op internet zoeken .. Maar er zijn ook mensen die het wel goed vinden en soms ergens los laten ik heb zo vaak gehoord dat konijnen expres buiten worden losgelaten omdat ze niet het asiel willen betalen om te dumpen...