Katten buiten, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Katten buiten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 19:36

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben onze 2 katten nu binnen en we willen ze eigenlijk wel naar buiten doen, maar dan in de tuin (wonen aan een drukke weg). We vinden het niet mooi als alles op de schutting dicht wordt gemaakt met hekjes die naar binnenstaan en vinden zo'n ding met een schok ook niets.

Hebben jullie nog andere oplossingen?

Goof

Re: Katten buiten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:38

Touwtje spannen van voor naar achter, kat een tuigje om en touwtje van tuigje naar andere tuigje.

Maar ook dat lijkt me verre van ideaal.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 19:41

Mij lijkt dat ook niet praktisch. Heb 2 katten en ze kunnen dan niet zelfstandig naar de bak en misschien raken ze wel met zn tweetjes in de knoop.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:46

Grote kans op inderdaad! Zou ik zeker niet doen. Katten hangen zich al op aan de meest onmogelijke dingen, brr.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:48

Ja mijn keuze is het ook niet, maar heb het toevallig wel eens ergens gezien :D

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 19:54

Dus geen tuigje ivm gevaar..

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:00

Mijn katten lopen ook buiten en zijn doodsbang van auto's. Ze gaan juist niet naar de weg...
Is natuurlijk geen garantie....
Schutting helpt niet, daar klimmen ze zo op. Als je ze in de tuin wilt houden kun je een hoge muur er omheen metselen, of schrikdraad spannen, of een soort van voliere maken voor ze, gaas rondom en bovenop zodat ze er niet uit kunnen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 20:24

Ja dat snap ik, maar dat vind ik dus persoonlijk niet mooi. Wil ze echt niet volledig buiten hebben, omdat wij aan een drukke weg wonen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:58

Tja ik denk dat er geen oplossing is waarbij je En En hebt het is OF OF.
Of je katten buiten en een tuin die er normaal uit ziet, of je katten in de tuin maar een paar kleine aanpassingen aan je schutting.
Vind je dit ook niet redelijk dan?
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:04

Wow, nou dat zou ik niet willen, lijkt net een gevangenismuur zo, eerlijk gezegd.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:12

Denk dat je niet zo heel veel keuzes hebt.. stroomdraadje valt het minste op als je niet je schutting wle gaan barricarderen met gaas e.d constructies.

Wij hebben wel gekozen voor eens stroomdraadje over de muur/schutting en dat werkt perfect.
Ze proberen het 1x en dan is het afgelopen, zielig? naja, misschien die ene keer maar als ze slim zijn doen ze het daarna nooit weer :+
Hier staat het stroom al een jaar uit, maar geen poezel verlaat de tuin meer *\o/*

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:13

Lijkt me zo ook niks, maar als je bijv klimop overal laat groeien, lijkt het me wel weer mooi :j
Tja mijn katten mogen komen waar ze willen, maar komen zelden op de weg en blijven altijd rond de tuin. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:27

Het gaat even alleen om de staanders bovenaan en het gaas, dit kan ook met een normale horizontale of verticale schutting.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:29

Denk dat er maar weinig anders opzit dan toch je tuin af te schermen, zoals op de geplaatste foto. Mijn kat klimt niet over de schutting, maar de buurtkatten hebben daar geen enkele moeite mee. ook niet met het stuk dat begroeid is. :(

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:01

Ik denk persoonlijk ook dat gaas/netten de enige oplossing is. We hebben er 1 die heel avondtuurlijk is en die trekt zich bijna zeker ook niets aan van een stroomstootje. Ik denk dat we een offerte aan gaan vragen bij nettenlijn.com deze maken ze op maat. Wel wil ik een extra deur maken, zodat ik een sluis heb om in de tuin te komen.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:16

Afschuwelijk die foto's van de website.. moet er niet aan denken dat er een net over mn hele tijd gespannen is.. Lijkt me ook een vrij kostbaar grapje.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:12

Dit is een mooiere oplossing vind ik persoonlijk: http://www.kattenbeveiliging.nl/ (dit is al de 2e x dat ik deze link op bokt zet, bedrijf mag me wel betalen voor reclame maken :') )
De houten balken kunnen draaien, waardoor de kat er niet overheen kan klimmen. Als je geen hout wil kan je ook nog kiezen voor PVC buizen (in alle kleuren te verkrijgen tegenwoordig, ook transparant en de onderdelen zijn zonder houten balken ook op de site verkrijgbaar).

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:59

ik heb zelf de naar binnen gekeerde hekken maar ik heb ook getwijfeld over een ander systeem. Dat was een pvc buis (kun je in allerlei kleuren krijgen natuurlijk grijs, groen, bruin etc.) die net onder de bovenkant van de schutting gemonteerd werd. De truc was om die "los" te monteren zodat als ze er tegenaanspringen de buis ronddraait en ze er geen grip op krijgen.

Je moet dan iets bedenken waardoor die buizen vrij kunnen draaien, verder zijn ze natuurlijk onopvallend.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:52

Stybba, die had ik ook al gezien, maar vind ze ook vrij prijzig en gok dat dat hier niet kan, we hebben namelijk nogal veel hoekjes e.d. En dan zit ik nog met de schuttingen met boogjes, dan zou je de bal daar halverwege moeten plaatsen, wat ik dus absoluut niet mooi vindt.