Geiten/schapen op vlas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Geiten/schapen op vlas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 01:00

Ik heb mijn merrie aan huis staan met grote inloopstal maar er lopen ook 2 geitjes en 2 schaapjes bij mijn pony nu wou ik mijn merrie graag op vlas gaan houden gezien ze haar stal alleen als wc gebruikt en met het stro absorbeert het totaal niet.

Alleen ik vroeg me af of geiten en schapen aan het vlas zouden gaan eten...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:10

De bodembedekking is vaak de reden van het als wc gebruiken. Geen bodembedekking is dan het simpelst al wil een optie als rubber matten of matras nog wel eens werken als beschutting zonder wc functie.

NAIWHL

Re: Geiten/schapen op vlas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:59

Wij hebben onze geiten ook op vlas staan. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad dat ze ervan gaan eten. :-)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 13:43

tamary schreef:
De bodembedekking is vaak de reden van het als wc gebruiken. Geen bodembedekking is dan het simpelst al wil een optie als rubber matten of matras nog wel eens werken als beschutting zonder wc functie.

Oke maar als ik helemaal niks doe ligt het wel een beetje hard he mocht ze wel willen liggen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:47

Ik zou er toch een beetje mee uitkijken, wij zijn er 3 geitjes aan kwijt geraakt. Waren jonge dieren, en stonden in stal omdat ze verkocht gingen worden. Paar dagen erna belde de nieuwe eigenaar dat ze allebei overleden waren.
Daarna dus een derde apart gezet, ter vernieuwing voor die man, en die ging ook dood. Sectie wees op vlas..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:48

Oké, dan is het bij ons dus eigenlijk gelukkig dat ze er niet van eten...

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:49

Bij ons op de pensionstal hebben de schaapjes/varkens en kippen ook vlas in hun hok liggen. Gaat tot nu toe prima, nog geen gekke dingen gemerkt iig. Maar ze krijgen ook genoeg andere dingen te eten dus dat zal daar ook wel iets mee te maken hebben

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:55

Als er genoeg hooi ligt, gaan ze niet aan het vlas zitten. Ik denk daarom dat het een goede optie is.