Duitse Dog aan de fiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J508

Duitse Dog aan de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:52

Ik wil gaan fietsen met mijn Duitse Dog. Mijn probleem is alleen, hoe bouw ik het goed op zonder dat ze haar voetjes kapot loopt. Ik heb het nu al een paar keer voorzichtig geprobeerd op te bouwen (beginnen met 5 minuten, dan 10, etc) maar als ze langer dan 20 minuutjes naast de fiets moet draven, dan loopt ze haar voetzooltjes aan de achterkant kapot. Ze trekt niet aan de lijn, en draaft dus gewoon rustig mee zonder dat ze extreem hard moet afzetten met de achterpoten.

Ik heb ook al van die speciale hondenschoenen geprobeerd, maar die zorgde juist weer voor wondjes bovenop de voet door wrijving.
Laatst bijgewerkt door J508 op 13-03-12 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:53

Heb je niet de mogelijkheid om in het bos te gaan fietsen? Denk dat je hier namelijk niet veel aan kan voorkomen.

J508

Re: Duitse Dog aan de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:54

Ja, op zich wel. Moet dan wel nog een stuk terug over het asfalt, maar dat zou eventueel in stap kunnen natuurlijk. Zit je dan niet met het zand dat gaat schuren?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:56

Heel mul zand zou ik niet doen, maar daar kom je met de fiets ook nauwelijks doorheen natuurlijk :) Zou gewoon over bospaden gaan, dan denk ik niet dat het zo vreselijk schuurt :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:27

Van zand heeft onze hond totaal geen last, maar goed als je ziet hoe honden door het bos heen scheuren, lijkt me dat ook wel heel erg raar, hahaha. Succes ermee!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:44

Ik fiets 4x in de week met de hond door het bos, zo'n 45min. Is geen probleem voor de voetzooltjes :)

J508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:59

Dan ga ik binnenkort dat maar proberen, hopen dat ik dan verder kan uitbouwen dan 20 minuutjes.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:29

Fietsen met een Dog is niet echt perfect. Dan had je geen Dog moeten nemen eigenlijk.
Ze trekken je zó om als ze willen en zijn er niet voor gebouwd. Hoe houd is je hond?
Denk eraan dat Doggen tot 2,5 nog nieteens uitgegroeid zijn, dus dat je schade kan maken door ze dan al naast
de fiets te laten lopen. Ik zou het met mijn Doggen iig niet doen :n

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:36

Er zijn toch ook speciale schoentjes voor honden te koop?

J508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 12:56

@ Loiz: hond is nu 2 jaar oud. Weet dat doggen vrij laat pas uitgegroeid zijn, vandaar dat ik nu pas wil beginnen met opbouwen. Ze zou me zo omver zou kunnen trekken, maar eerlijk is eerlijk dat kan ze ook als ik met haar loop als ze dat echt zou willen :+ . Mag ik vragen wat jij dan doet om jouw doggen een optimale hoeveelheid (uitdagende) beweging te geven? Ik kan bijvoorbeeld makkelijk 2-3 uur wandelen met de mijne, maar no way dat ze daarna een beetje moe is. Heb zelf nog aan zwemmen gedacht, en dat heeft mijn voorkeur ivm onbelast bewegen dus beter voor gewrichten, maar heb nog geen adres gevonden waar ik vertrouwen in heb.

@SecretLIN: schoentjes heb ik geprobeerd omdat hier nog wel eens steentjes en dat soort dingen op de weg ligt, maar dat was aan de hand lopend na een paar minuten al raak met beschadigingen aan de poten, laat staan als ze in een draftempo zou moeten gaan :n