Tom is hem gepeerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Tom is hem gepeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 01:45

Ja, jullie lezen het goed...
Vanavond rond 22u had ik m'n zusje aan de telefoon en was Tom nog in huis.
Na dat telefoontje ging ik even een hapje eten, ik ga met m'n eten in m'n kamer zitten en Tom wilde niet mee, dus heb ik gewoon m'n deur achter me dicht gedaan (hebben een kattenbak en een drinkbak beneden).
Rond 23.15 wilde ik naar bed en riep ik Tom.
Geen reactie.
Ik rammelen met het voer.
Geen reactie.
Ik overal in de kasten kijken.
Geen Tom.
Ik loop de badkamer in, zie het raam wagenwijd openstaan en constateer een nanoseconde later dat de wcrollen zijn bijgevuld.
1+1=2.
Nja, ik me aangekleed, kattensnoepjes, telefoon en sleutels gepakt en naar buiten gegaan, samen met een huisgenoot.
Al heel snel hadden we Tom gevonden, maar we kregen en krijgen hem niet te pakken.
Ik heb nu ff een korte pauze ingelast, tegen 1u ga ik weer even naar buiten en verder hebben we het achterraam maar open gezet zodat hij weer binnen kan als hij uitgeraust is met Prins en Vlim.

Ik vrees echter dat ik hem niet te pakken ga krijgen, de blik in z'n ogen stond op standje onbereikbaar en verwilderd.

lor1_1984

Re: Tom is hem gepeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 02:40

Net een rondje door de buurt geweest.
Tom is nergens te bekennen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 03:27

Ik bedacht me net, voor ik naar bed wilde gaan, dat het mss verstandig zou zijn om de kattensnoepjes op te bergen.
Iets als 'als hij honger heeft, is hij vast makkelijker te lokken'.
Ik had net de kast dicht, toen ik hem ineens in de tuin zag.
Dus ik de snoepjes gepakt, ff gerammeld met het bakje en hop, meneer kwam naar binnen.
Uiteraard meteen het raam achter hem gesloten en hem beloond met snoepjes.
Ben echt zó blij dat hij weer thuis is...

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 04:29

Wat een hoop paniek om niets := Het is toch niet zo raar dat je kat naar buiten gaat? En als ik het goed begrijp is hij een paar uurtjes weg geweest?
Die van mij kwamen dagelijks buiten. Kwamen ook weer terug. Uit zichzelf of als ik riep. Geen probleem!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:25

Maar als een kat nooit buiten komt snap ik de angst wel.
Mijn kat is hem ook eens gepeerd via het balkon, op een schuur en toen via een schutting de wijde wereld in... 2 dagen later zat hij in de tuin van de onder buuf te mauwen, en heb ik hem in zijn reismandje omhoog kunnen tillen..

En tegenwoordig gaat hij gewoon via de voordeur naar buiten ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:27

Leeuwnie schreef:
Wat een hoop paniek om niets := Het is toch niet zo raar dat je kat naar buiten gaat? En als ik het goed begrijp is hij een paar uurtjes weg geweest?
Die van mij kwamen dagelijks buiten. Kwamen ook weer terug. Uit zichzelf of als ik riep. Geen probleem!

Als je kat geen buitenkat is, is het wel een probleem. Ik zou ook in paniek raken als mijn binnenkat ineens buiten terecht was gekomen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:30

Ik zou ook bezorgd zijn als ik mijn kat net 10 dagen heb en hij dan al besluit een blokje om te gaan.
Gelukkig weet Tom dus al goed waar hij moet zijn ;) Volgende keer lekker bij daglicht naar buiten voordat hij eten heeft gehad... is beter voor jou gemoedsrust.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:24

Ik zou er ook paniek van hebben hoor! Fijn dat hij weer thuis is :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 11:50

thnx voor de reacties
Leeuwnie schreef:

Zoals Evelijn al zei heb ik Tom pas kort.
Hij mag pas over een week of 2, 3 naar buiten, maar heeft de boel daar al verkend.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:56

Gelukkig !!