Wat is er met mijn gup?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Wat is er met mijn gup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:39

Veel mensen zullen vast denken 'ach joh het is maar een gup wat kan jou het schelen' maar ik wil het beste voor mn beesten dus ook voor mn guppen.
Maar nu zag ik dat een guppie de hele tijd op de bodem ligt. Eerst dacht ik van 'oow die ligt lekker te slapen' :+ maar hij ligt nu al een week op de bodem rond te dwarrelen.
Ik kan er verder niks op aanmerken.
Heeft al zijn vinnetjes nog.
Met voeren zwemt ie wel gelijk naar boven,maar als ie wat voer heeft gaat hij gelijk weer naar de bodem.
Hij ligt gewoon rechtop,hij leunt meer met zijn buik tegen de steentjes.Ligt niet schuin ofzo.
Zover ik kan zien is hij gewoon gezond.

Wie weet wat dit kan zijn? Vind het toch wel raar dat ie daar zo ligt.

Anoniem

Re: Wat is er met mijn gup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:46

Ik wil je niet bang maken, maar bij mij lag er (een jaar geleden) een guppie een tijdje op de bodem, maar die is na twee dagen doodgegaan.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:49

Is het een vrouwtje? Zo ja kan het dan niet met bevallen te maken hebben?

Vjestagirl

Re: Wat is er met mijn gup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:50

Wat zijn je water waardes, hoe warm is je water, hoe groot is je bak, hoeveel vissen zitten daar in, wat voor filter heb je erop zitten?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:59

Ja het is wel een vrouwtje geloof ik (ookal zeg ik 'hij'). Het is nog een kleintje dus ik kan het nog niet goed zien,er zit nog geen kleur in de vin. het kan dat dat het is maar de andere zwangere guppen zijn onwijs dik en deze niet. Beetje een raadsel.

Bedankt voor je bericht!

Edit: stuk of 10 guppen en 5 marmerkreeftjes van,nu nog, 1 cm. Tempratuur moest van de dierenwinkel op 20 graden tot 25 graden,dat hebben we nu ook (23 graden)
Bak is denk ik ongeveer 50 cm breed en 40 cm hoog (heb het niet gemeten).
Ik heb een pompje van superfish (aqua-flow 50).
het 'kacheltje' weet ik niet meer waar die van is maar dat zal denk ik ook wel superfish zijn.