Mijn ouders en ik hebben een jack russel kruising, het is een schat van een beest en al een maandje 12 jaar. Wandelen vind hij te gek en dan vooral in het bos. Mijn vader wandelt met hem maar ik vind het ook super leuk om te doen. Met mijn vriendin zijn we vorig jaar de hei op gegaan, met haar hond mee. Ik wou heel graag mijn hondje mee maar dan wordt ik altijd bang. Want dit zijn de problemen:
- Hij kan niet goed tegen zwarte honden (waarschijnlijk nare ervaring ermee gehad,)
- Vindt het prima als er een hond komt om even te snuffelen, wanneer de hond wil spelen of hij blijft in de ogen van mijn hond te lang snuffelen is het grommen. Spelen is al helemaal niks voor hem, hij heeft het nooit geleerd en wil het niet. Hij zal dan gaan grommen en soms blaffen, misschien als de hond toch door blijft gaan dat die dan gaat bijten? (tenminste dat lijkt mij logisch)
Misschien zijn er nog meer probleempjes maar daar kom ik nu even niet op. Ik ben heel erg bang dat het dus mis gaat wanneer ik ga lopen en ik kom een hond tegen. Op de camping laat ik de hond wel gewoon uit, maar nooit het bos in/de hei op. Hoe kan ik mijn angst overwinnen?
En nog een vraagje, welk tuigje raden jullie aan= Ik zit naar tuigjes te kijken want nu hebben we een halsband die al heel oud is.
Groetjes, Denise & het hondje Bobby