Tja, het verreist wel wat flexibiliteit en vermogen tot aanpassen van de kat. Ik ben van mening dat een kat prima op een flat kan wonen zolang maar in zijn behoeftes wordt voorzien en een buitenleven op een camping klinkt als een waar kattenparadijs. Sowieso is elke kat beter af bij iemand thuis dan in een asiel. (Oke, bijna elke kat dan.) Ik denk dat een jonge kat sowieso de beste optie is omdat deze dan in zo een leventje groeien. Maar verder zou ik geen bruikbare tips weten. Zelf zou ik bij het uitzoeken van een kat dan niet alleen letten op het hoge cuteness gehalte maar kijken naar zijn reacties op mensen, hoe hij zich beweegt in ruimte etc. Ik denk dat een zelfverzekerde kat die van mensen houd misschien een beter optie is dan een schuw ding of een kater die er van houdt om dagen achter elkaar achter de vrouwtjes aan te banjeren.
Toen ik mijn eerste kat uitkoos was er een ander katje wat mijn aandacht trok maar dat beestje was zo schuw naar ons toe en dat past totaal niet bij mij en mijn levenstijl. Ik heb uiteindelijk een voor een poesje gekozen die op mij en mijn vriendinnen kwam toegehuppeld en al die aandacht fantastisch vond. Ze was misschien niet mijn eerste keus en diep in mijn hart vond ik die ander leuker maar ik ben erg blij met mijn keuze. Ik heb al twee jaar een topbeestje die ook echt goed bij mij past.