Echter; ik kocht de bak 2ehands. Zat een mooie achterwand bij, die heb ik erin gehouden. Punt is alleen dat het ding iets te hoog is/staat waardoor mn kap al schuin op mn bak staat. Nu is het achterwandje een tikkie scheef komen te staan, aan de bovenkant hangt ie iets naar voren. Daar achter zit water en dat water staat stil en is gaan rotten. Heb lang zitten dubben hoe ik dat moest oplossen want vroeg of laat komt dat water aan de goede kant en ik vrees dat mn visjes dan het loodje leggen.
De enige oplossing die ik kan bedenken is om de boel opnieuw op te starten. Mn vader kit dan het achterwandje vast dus daar heb ik geen last meer van. Een vriend van me heeft een vrij grote en dun bevolkte bak, dus ik had bedacht om mn vissen uit logeren te doen voor een paar weekjes...
Ik weet alleen nu even niet zo goed wat wijsheid is op een aantal vlakken.
Want is het handig om een deel van het goede water te bewaren? Of gaan de bacteriën dan dood? En hoe zit dat met mn filter? De bak moet leeg en dan is mn vader wel even bezig met kitten etc, daar gaat wel een dag in zitten voor ik er weer water in kan doen (paps is niet zo snel
). Ik heb wel eens gelezen dat de nuttige bacteriën vrij snel dood gaan, dus hoe pak ik dat het beste aan? En voor de vissen; die vriend heeft wel wat algen en slakjes. Als ze dan weer terug komen, hoe doe ik dat dan het beste? Wil natuurlijk niet dat algen- en slakkenprobleem meenemen...
Dus wie heeft daar wat handige tips voor? Dingen waaraan ik moet denken? Mijn streven is natuurlijk om alle visjes in leven te houden, ook in de ''nieuwe'' bak... Is het misschien een idee om water te bewaren in een emmer en zo lang daar de pomp in te zetten zodat alle bacteriën in leven blijven?
). En steentjes etc wassen neem ik aan?