Plotseling allergisch voor kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Plotseling allergisch voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:51

Hoi,

Sinds 1,5e week hebben wij een geweldig leuke sphynxkat in huis, dit gaat supergoed en we zijn heel blij met hem.
Gister zat ik op de bank en kreeg ik plotseling droge ogen, een jeukerige neus en het een beetje benauwd. Kat zat naast me. Dat vond ik erg raar want ik had dat nog niet eerder gehad. Toen ik ging douchen en slapen was het weer over. Nu zit ik weer met de kat op de bank en heb ik weer last van mijn ogen en neus.
Kun je ineens allergisch worden? Ik kijk het vandaag even aan, anders ga ik morgen naar de huisarts.

Ik hoop zo dat ik niet allergisch ben...

Daihyo

Re: Plotseling allergisch voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:56

Ja, dat kan. Allergie bouwt zich op en kan dan ineens naar buiten treden. Balen zeg :(:)
Mocht je inderdaad allergisch zijn (bloed laten prikken), vraag je huisarts dan naar Aerius.
Werkt bij mij heel goed tegen allergische reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:57

Ja ik wil dus eigenlijk niet aan de medicatie omdat ik al 3 pillen slik... Maar ik hoop t zo niet...

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:59

Ja dat kan idd :(:) ik kreeg het ook ineens een aantal jaren terug. Toen idd bloed laten prikken en
daar kwam o.a. uit dat ik allergisch ben voor de huidschilfers van katten. Ik kreeg toen ook Aerius en
dat hielp wel :) nu gebruik ik vaak Reactine, omdat ik ook hooikoorts heb, maar het werkt ook tegen
de meeste andere allergieën van mij o.a. huisstofmijt....
Sterkte en bel je HA :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:59

Joolien schreef:
Hoi,

Sinds 1,5e week hebben wij een geweldig leuke sphynxkat in huis, dit gaat supergoed en we zijn heel blij met hem.
Gister zat ik op de bank en kreeg ik plotseling droge ogen, een jeukerige neus en het een beetje benauwd. Kat zat naast me. Dat vond ik erg raar want ik had dat nog niet eerder gehad. Toen ik ging douchen en slapen was het weer over. Nu zit ik weer met de kat op de bank en heb ik weer last van mijn ogen en neus.
Kun je ineens allergisch worden? Ik kijk het vandaag even aan, anders ga ik morgen naar de huisarts.

Ik hoop zo dat ik niet allergisch ben...

Jup. Kan.
Ik had mijn twee poezels ook al in huis toen ik positief op katten werd getest. Nu was dat niet echt een verrassing want ik ben allergisch voor alles, parfum, bomen, gras, pollen you name it. Gelukkig zijn er goede tabletjes voor. Ik merk het inderdaad ook vooral als ik poes geaaid heb en dan aan mn ogen kom --> geen goed idee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:00

Het voordeel van deze pilletjes is dat je ze niet constant hoeft te slikken.
Ik neem er 1 als ik de eerste allergische reactie krijg (vaak jeuk in mijn ogen), kat even niet aanraken, goed je handen wassen en bij mij is het dan met 10 minuten over.
Ik heb er niet elke dag last van, dus slik die pillen dan ook niet elke dag. Werkt voor mij prima.:j

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:00

Ik ben ook in 1x allergisch geworden... maar dan nog voor een aantal dingen Ik ben bij de homeophaat geweest en het een half jaar lang flink wat pillen geslikt en nu kan me kat lekker weer op schoot zitten, enige waar ik nu nog last van heb is huisstofmijt maar dat zal altijd wel blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:03

Ik ben verder ook nergens allergisch voor, voor zover ik weet. Heb ook geen hooikoorts.

Dat scheelt amanda.

huppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:04

Jaaa dat kan zeker.....we hebben altijd katten gehad ....nooit last gehad van allergie tot een jaar terug.
Bloed laten prikken en ik was heel allergisch voor katten ....ik ben 42 jaar en was 41 jaar niet allergsich voor katten .....balen dus.
Mijn katten zijn op leeftijd en ik slik nu Aerius en dat is heel goed te doen.
Dus na deze katten maar geen katten meer voor mijn helaas!!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:04

Joolien schreef:
Ja ik wil dus eigenlijk niet aan de medicatie omdat ik al 3 pillen slik... Maar ik hoop t zo niet...

Je kunt ook even afwachten wat de klachten doen zonder medicatie. Als het niet té erg is, en je houdt het wel vol, dan kan het heel goed zijn dat je voor je eigen dier een soort gewenning krijgt.

Ik had een tijdje dat ik thuis niet meer zoveel last had (ik heb altijd last, maar toen was het goed te doen) maar bij mijn ouders was ik vreselijk allergisch. Ik reageerde heftiger op hun kat dan op die van mij.

Ik slik alleen pillen rond de hooikoortstijd want dan is het écht niet te harden en haal dan ook een injectie Kenacort. Smerig spul, maar het bezorgt mij een paar maanden allergie-vrij per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:05

Nou ik denk niet dat het een pretje is zonder, ik begin nu al drukking in mn keel te krijgen en word ook wat benauwd. En mn droge ogen zijn ook niet echt grappig.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:09

Dit kan zeker :j

Ik werd pas na anderhalf jaar allergisch aan mijn katten,
dit resulteerde in brandwonden, zo gigantisch allergisch ben ik eraan!

Ik heb mijn kat trouwens nog steeds,
alhoewel hij er nu maar mee moet leren leven dat ie nét wat vaker buiten moet spelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:10

Wow dat is wel heel heftig chipieke. Merk dat ik nu ook hoofdpijn krijg. Gaat ineens wel heel snel...
Mijn kat kan helaas niet naar buiten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:13

Ik heb voor mijn kat anderhalf jaar een nieuwe thuis proberen zoeken,
maar gewoon niemand wou hem hebben!

En aangezien ik hem écht niet terug naar het asiel wou (daar heb ik hem vandaan),
hebben wij gewoon besloten dat hij dan maar net wat meer buiten moet wonen...

Als ik hem niet aanraak is het bij mij prima te doen,
maar als hij langs mijn been strijkt, staat mijn been 15min later vol met brandblaren :\

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:14

maar de kat van Joolien is een sphynx. Die kunnen gewoon niet naar buiten. Tenzij je een hermetisch afgesloten tuin hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:17

Amaris schreef:
maar de kat van Joolien is een sphynx. Die kunnen gewoon niet naar buiten. Tenzij je een hermetisch afgesloten tuin hebt.

Klopt, hij kan niet naar buiten, en we wonen op een appartement dus dat kan sowieso niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:04

Ow, dat wist ik niet?

Dan kan ik je helaas niets anders aanraden dan pilletjes te nemen :n
Of informeer even bij je huisarts, ik heb ook wel eens inentingen getest :j