Schnappie gaat af vallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Schnappie gaat af vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 08:46

Schnappie is een Welsh Gorgi pembroke, en is sinds gisteren aan haar afval race begonnen.Dieet voer krijgt ze niet want daar kan ze niet tegen,vanmorgen hebben we haar gewogen.Minder voer geven doe ik niet want ze kreeg al weinig.Ik ga haar laten afvallen d.m.v meer bewegen.Volgende week wegen we haar weer, wie heeft er nog leuke af slanks tips voor deze eigenwijze Gorgi?

FahyaFemke

Re: Schnappie gaat af vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:47

in de wei/paddock of hoe je haar hebt staan looproutes maken!! Dus een soort paddock paradise. In elke uiterste hoek wat anders zetten. De ene hoek water, de andere hoek wat eten. En als het kan dus het eten verdelen op meerdere plaatsen :j Zo blijven ze ook in beweging als jij er niet bent ;)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:49

FahyaFemke; Het is een hond. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 08:50

Wei ofd paddock,in de huiskamer?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:50

@fahyafemke, dat zou goed werken, ware het neit dat het hier om een hond gaat!

Ik denk dat idd bewegen hier het sleutelwoord is. Geen tussendoortjes, veel wandelen en spelen, zodat ze goed vetjes verbrand. Succes!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:52

oh geweldig :+
ik ga er vanuit dat er alleen over paarden geschreven wordt op bokt 8)7 hahaha stom!!

ehhh. in de huiskamer dus dan?? hihihi. Maar dan inderdaad veel spelen in huis kan ook. En ook voor honden heb je van die ballen waar je voer in kan doen, dus dan is hij zelfs tijdens het eten langer en actiever bezig!

Eventueel kun je dan een niet dik makende versnapering (bestaat dat?) er in doen tussendoor zodat hij verder ook nog beweging heeft. Of het huidige voer dus verdelen over meer voerbeurten?
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 12-03-12 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:53

Schnappie is een hond FahyaFemke. Ik denk niet dat dat gaat werken.

Geen snoepjes/tussendoortjes meer geven. Op maximaal 75% van het aanbevolen gewicht aan brokken gaan zitten kijkend naar haar ideale gewicht (rond de 10kg volgens de rasstandaard, maar dat moet je zelf inschatten).

Volhouden, afvallen is iets van de lange adem en echt niet toegeven aan bedelen.

Wat weegt ze nu? En hoeveel loop/doe je nu met haar?

Bewegen ook opbouwen, maar een corgi kan rustig 2 uur per dag lopen en zelfs nog wel meer na opbouwen.

Edit: bij een erg hongergevoel sperziebonen bijvoeren. Is alleen vulmiddel. (gekookt, liever vers maar uit blik kan ook, dan eerst even goed afspoelen)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 08:57

Ze weegt :o 16,6 kilo,ze loopt te weinig om dat ze de laatste maanden erg sloom was.Ik moest haar mee sleuren en dat loopt niet lekker is erg vemoeiend.Gisteren naar een bos geweest daar heeft ze alleen maar gerend, en ik ga zo naar de waterkant om haar weer lekker te laten rennen.De fut is er uit en dat moet er weer in komen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:10

Honden met overgewicht is de fut er vaak uit. Wat en hoeveel voer je haar nu? Want dergelijk overgewicht is vaak voor een groot deel echt alleen maar overvoeren. Blokjes kaas zijn voor haar wat big mac's voor ons zijn. Als ze de afgelopen maanden echt alleen maar achteraan gesjokt heeft dan moet je wel opletten dat ze zichzelf nu niet overdoet. Een beetje spierpijn geeft niet, maar het moet niet meer dan dat worden. Hoe oud is ze nu?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:14

16,6 kilo voor zo'n klein hondje is inderdaad veel :o . Meer bewegen en minder voer geven is de beste manier om haar af te laten vallen. Je zult merken dat ze vanzelf energieker wordt als de eerste kilo's eraf zijn. Maar inderdaad wat Mizora ook al zegt overdrijf het bewegen nietAls ze nu erg "hongerig" is in het begin kun je overwegen om haar wat sperciebonen (gekookt of uit blik) bij te voeren. Dat is maagvulling zonder dat het aanzet. Maar ze zal er wel even aan moeten wennen dat ze minder voer krijgt. Een hond is bijna altijd "hongerig"..Voor je het weet past ze van de zomer haar bikini weer := . Succes.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:19

dieetvoer is misschien dan wel geen oplossing, wat je wel kunt doen is een voer uitzoeken waar minder vet in zit dus bijv lam en rijst.

en wat je ook nog kunt doen ipv normaal hondevoer kun je d'r gekookte kip met gekookte wortels/sperciebonen en rijst geven.

als ze echt behoefte heeft aan een tussendoortje en honger heeft vind ze vast een stukje appel ook helemaal geweldig :)

en idd meer bewegen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 09:27

Appel eet ze al dat vind ze heerlijk,en voer ga ik vanmiddag halen en goed afwegen.Ik had dieet voer maar daar gaat ze haar poot van kapot bijten ze kan er dus niet tegen.Ze wordt in december 8 jaar.Rijst lust ze ook graag dus dat ga ik ook geven.Wat kan een hond per week afvallen, toch wel een paar ons?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:29

Is het geen idee om dit eens met je DA te bespreken en zo een goed plan op te stellen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:04

Sommige honden kunnen inderdaad niet goed tegen ingredienten in sommig dieetvoer. Rijst is een dikmaker, dus dat zou ik nou juist niet gaan voeren. Bij kip/rijst/groente is het om voldoende kcal binnen te krijgen, terwijl het licht verteerbaar is. Het is diarree-voer en het wordt ook gebruikt in een eliminatie-dieet. Appel kan wel, maar beperkt.
Een paar ons is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dat hangt ook heel erg van de hond af. Sommige honden vallen nou eenmaal sneller af dan andere honden.
Met 7 jaar wordt ze ook al rustiger vaak en verbranden ze daardoor minder, dus dan moet je misschien nog verder naar beneden gaan met de hoeveelheid voer.

Hoeveel loop je nu met haar en wat en hoeveel voer je haar nu?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:37

Onze te dikke beagle moesten we van de DA wit brood in stukjes, sperziebonen gemengd met water geven...

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:39

je kan een voerbeurt vervangen voor een half blikje sperzieboontjes dan heeft ze toch een vol gevoel en sperzieboontjes maken je niet dik

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:27

ik vraag me ook af hoeveel je nu precies per dag loopt en wat je nou precies voert?
Verder geen tussendoortjes meer geven dat is helemaal niet nodig en je hond gaat er echt niet dood van als hij.zij ze niet meer krijgt, wel als de hond zo dik blijft!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:11

Ik voer wat er op de zak staat maar dan geef ik iets minder, ik loop om half 9 een half uur stevig door.Dan om 11 uur een rondje bejaarden huis,om 1 uur 15 minuten langzaam naast de fiets.Om 2 uur langs de sloot das ongeveer 20 minuten.Om half 5 weer een half uur lopen en laatste keer is om 7 uur, das een rondje bejaardenhuis dus niet ver.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:19

ik zou toch wat meer gaan lopen. als je ieder rondje 5 tot 10 minuten langer maakt loopt ze op een dag al minimaal 30 minuten meer! fietsen inderdaad erg goed, dan lopen ze altijd lekker door.

en voer je wat ze weegt? of hoeveel ze zou moeten wegen? in de rastandaard staat dat het gewicht moet zijn: reuen 10 - 12 kg.; teven 10 - 11 kg. daar zit ze dus dik boven. Ik zou voeren wat ze zou moeten wegen en dan iets minder.

veel succes. het blijft lastig!

edit: voor wegen met een weegschaal, niet kijken naar een maatbeker, dan ben je veel preciezer.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:21

Wat goed! Sperciebonen schijnen heel goed te helpen bij het afvallen. Dat schijnt maagvullend te zijn en zijn natuurlijk heel gezond. Je zou een maaltijd hierdoor kunnen vervangen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:22

Zie net dat Mandy een zelfde soort post heeft geplaatst. Excuus :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:22

Plus wat er op een zak staat is vaak veeeeeel te veel.

Op het oog voeren is veel zinvoller.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:38

ik bedoel eigenlijk wat voor voer je geeft aan de hond, dus welk merk.
Ik zou die kleine rondjes wandelen wat uitbreiden en langer gaan fietsen ( ik zelf fiets 4x in de week met de hond, zo'n 45/60minuten heb dit wel via een schema langzaam opgebouwd. )
Ik voer overigens ook altijd op het oog.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:20

Ik geef voer van prins,dat is goed voer voor haar.Ze bijt dan niet op haar ppot en van achteren gaat het ook soepel en ze zit mooi in haar vacht.Langer lopen moet ik langzaam opvoeren, vanmiddag had ze last van een poot, maar dat is normaal na 2 dagen meer lopen dan normaal.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:34

Voeren kun je het beste op het oog doen en niet kijken naar wat er op de zak staat.
Onze hond heeft ook maar heel weinig voor nodig. (Hij krijgt KVV en ongeveer aanbevolen is 240 gram. Meneer krijgt 165 gram)