Mijn aquarium

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emie99

Mijn aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:20

Hello there,
omdat ik het toch eens tijd vond om foto's van mijn aqaurium te plaatsen doe ik het nu. Ik heb er té veel guppen in zitten, daar ben ik zelf ook bewust van ik probeer van ze af te komen. Binne kort komt een neefje van me er een paar halen, ik adverteer ookal bij de supermarken, op marktplaats stond ook een tijd een advertentie. Die is nu al verwijderd maar geen reacties gehad. Terug op mijn vissen bak, veel guppen dus waar er in totaal 3 uitspringen:'

1 Grootte gelige vrouwtjes gup, leeft nu al een jaar bij me niet zelf gekweekt
1 Grootte vrouwlijke gup, met verschillende kleuren in staart met stippen, zelf gekweekt, kerngezond en 1 á 1.5 jaar oud.
1 'gehandicapte' vrouwtjes gup, is niet misvormd of ziek. Want al mijn andere guppen zijn nog kerngezond, ze heeft waarschijnlijk ergens knel gezeten. Maar zwemt nog steeds vrolijk rond en is nu ongeveer een jaar. Ik heb haar omgedoopt tot zeepaardje omdat ik haar daar op vind lijken xD

Er zitten ook nog 3 corydoras habrosus, 3 corydoras pygmaeus in mijn bak, waar ik er nog 3 à 4 van bij wil hebben.
Ik heb fijngrind op de bodem liggen, de cory's hebben allemaal hun baardharen nog. En zitten nu al een jaar in het aquarium. Aan de achterkant is een vuilniszak bevestigd. Op aanraden van een ander forum. Ik wil ooit nog de bodem vervangen voor filterzand. Of in iedergeval een strandje voor de cory's maken.

Nu de foto's:

Afbeelding
Overzichtje
Afbeelding
Redelijk scherpe foto, nog jonge gup
Afbeelding

Afbeelding
close-up pomp (zeepaardje en big mama zit/zwem ernaast)
Afbeelding
Aanvallen! *tabletje voor cory;s*
Afbeelding
redelijk scherpe foto van eigen kweek vrouw gup
Afbeelding
Totaal overzichtje
Afbeelding
linkerkant van aquarium
Afbeelding
Het midden van het aquarium
Afbeelding
De rechterkant van het aquarium
Afbeelding
Zeepaardje

Reacties zijn altijd leuk, als mensen er verstand van hebben commentaar/tips mogen altijd :D.

vuurneon

Re: Mijn aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:22

Leuke bak :)

Hoe krijg jij het voor elkaar dat jouw drijfgroen wel normaal blijft zitten :') ik krijg alles in 1 hoek, op elkaar gepropt of vooral in het filter.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:23

Filter geloof ik op volle toeren, ik krijg hem niet zachter :')
Maar wel een tip, span een touwtje zodat ze niet bij de filter kunnen komen. Btw het drijfgroen is ook niet zo veel bij mij had eerst meer ging het idd in een hoek zitten. Maar nu draait het gewoon rond xD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:24

Wat slim! Haha dank je voor die tip :j

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:30

Mooie bak heb je! :D

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:32

Dankje Liesje
En geen dank Vuurneon zag het ergens op een vissenforum ;)

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:33

leuke bak! maar uhmm: is dat zeepaardje van jou niet gewoon een kromme gup? :D

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:35

Wauw ziet er echt mooi uit! Ik heb ook een keer een poging gedaan tot 10 baby guppen groot te laten worden, in een gewone glazen bak, ook met alles erbij plantjes voer enzo, maar het werden er steeds minder en na een half jaar waren ze allemaal dood :s Toen heb ik het maar opgegeven XD

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:37

Dankje,
Ja dat is het ook *leesbeginpost* maar is niet ziek heeft gewoon ergens knel gezeten. Ik heb verder ook geen kromme guppen. Ze zijn allemaal kerngezond :D

@carmenbrum waarschijnlijk koudwater?Daar doen ze het niet goed in, ze worden wel aangegeven als koudwater vissen, maar ze komen uit de tropen. 60 cm is eigenlijk al klein, ze moeten boven de 20 graden gehouden worden. Dan kleuren ze beter, groeien ze sneller en hebben ze een beter weerstand. Ik moet zeggen dat ik dit eerst ook niet wist, maar bij de LFS kan je zo een 60 bak halen met filter/lamp en thermometer bij elkaar. ( Mijn aquarium zonder vissen etc was rond de 60 euro, grond is wel wat duurder)

Ik heb nu mijn mannelijke guppen in koud water zitten maar deze doen het daar ook nog goed in, door wekelijks/dagelijks te verversen. Niet al het water maar gewoon 30%.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:11

Oww jaa ik ververste het water ong elke week en dan wel lauw water, niet koud..

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 19:16

Het probleem is dat je geen bacteriën in je bak hebt zitten die giftige stoffen uit je bak halen. Die kan je alleen hebben met een filter, want daar nestelen ze zich in.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:24

20 graden is vrij koud hoor, gemiddeld leven ze in 25 graden, iets meer of minder kan geen kwaad. En die bacteriën heb je inderdaad nodig.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:10

Ik heb ook jaren guppen gehad. Ben erachter gekomen dat als je vind dat je er te veel hebt, je ze niet uit elkaar hoeft te halen, maar gewoon een paar andere leuke vissen bij moet gooien die de baby's op eten (zebra visjes doen dat bijvoorbeeld goed, of een botia). Ik vind het er gelijk ook een stuk leuker uit zien als er wat meer sooren in een bak zitten. Moet natuurlijk wel de temperatuur etc goed zijn, guppen zijn wat dat betreft echt sterk :P
Bij veel inteelt word de kleur van guppen ook minder trouwens :j

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 17:08

Elixir idd je hebt gelijk
Stybba ik heb besloten dat ik al mijn vrouwlijke/mannelijke guppen weg doe behalve mijn 4 echt al volwassen zijn. Dan haal ik elke dag/week de kleine gups eruit en bied ze aan. Want als ik mijn guppenprecentage laag hou kan ik ook nog andere vissen erin doen ;D